| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Zarządzanie > Dyrektorze personalny, licz na siebie

Dyrektorze personalny, licz na siebie

Rzetelnie udokumentowana efektywność polityki personalnej staje się jednym z najistotniejszych wyzwań, jakie stają przed działami personalnymi w czasie kryzysu. Określenie stopy zwrotu z inwestycji w poszczególne obszary HR - oto zadanie dla szefów pionów personalnych na najbliższe miesiące.

Rekrutacja w miesiąc

Istotnym wskaźnikiem weryfikującym jakość prowadzonej rekrutacji jest także czas jej prowadzenia. Przeciętny czas rekrutacji rozumiany jako okres pomiędzy otrzymaniem przez dział personalny formalnego zapotrzebowania na rekrutację do momentu akceptacji ofert przez pracownika. Przeciętnie w Europie czas akceptacji wynosi 29 dni, najdłużej proces rekrutacji trwa w bankach - aż 41 dni, w sieciach handlowych zaledwie 10. Przeciętna dla naszego regionu jest bliska średniej europejskiej i wynosi 28 dni. W Europie Zachodniej rekrutacja zajmuje aż 44 dni. Badając czas rekrutacji należy pamiętać, że wydłużony proces oznacza wyższe koszty nie tylko wynagrodzenia pracowników czy dodatkowych ogłoszeń. Dłuższy czas rekrutacji przekłada się bezpośrednio na zmniejszo- ną produktywność pracow- ników.

Zarząd czeka

Zarządy firm, ograniczając w dobie kryzysu koszty, zmniejszając zatrudnienie i inwestycje, zaczynają od obszarów o niepewnej, lub w ogóle nieznanej stopie zwrotu. Jeśli dział personalny nie jest w stanie udokumentować własnej efektywności kosztowej, może to oznaczać tylko brak tej efektywności.

Największe kariery powstają i rozkwitają w czasach kryzysowych. Kryzys też stanowi niepowtarzalną okazję do zmiany pozycji działów personalnych w organizacji. Poprzednie spowolnienie gospodarcze doprowadziło do redukcji działów zasobów ludzkich.

Perspektywy obecnego kryzysu także nie są optymistyczne, lecz dzisiaj kierownicy personalni dysponują narzędziami umożliwiającymi nawiązanie dialogu z zarządem organizacji. Podjęcie rozmowy, wypracowanie wspólnego języka i kategorii opisujących rzeczywistość - to pierwsze niezbędne kroki do budowy pozycji partnera strategicznego organizacji. Ze wszystkich badań postrzegania działów personalnych wynika, że prezesi, zarządy, szefowie innych pionów, czekają na inicjatywę dyrektorów personalnych.

To od szefów działów zasobów ludzkich zależy, czy skorzystają z szansy, z otwartego zaproszenia do rzeczywiste- go współzarządzania organizacją.

@RY1@i13/2009/004/i13.2009.004.000.0022.001.jpg@RY2@

@RY1@i13/2009/004/i13.2009.004.000.0022.002.jpg@RY2@

@RY1@i13/2009/004/i13.2009.004.000.0022.003.jpg@RY2@

Autor:

menedżer działu doradztwa w zakresie Zarządzania Kapitałem Ludzkim w PricewaterhouseCoopers

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Wojciech Krawczyk

Instruktor American Heart Association (pierwsza pomoc).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »