| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Kształcenie dla przywództwa

Kształcenie dla przywództwa

Przed programami MBA stoją dziś ambitne zadania. Sztuką nie jest już nauczanie menedżerów o standardowych procesach funkcjonowania firmy, absolwenci MBA muszą iść krok naprzód, przewidywać i reagować na to, co zupełnie nieprzewidywalne.

18 czerwca 2008 r. podczas III Ogólnopolskiego Zjazdu Dyrektorów Programów MBA zostały ogłoszone wyniki Ratingu programów MBA organizowanego przez Stowarzyszenie Edukacji Menedżerskiej FORUM, partnerem projektu jest BRE Bank. Ogłoszeniu wyników towarzyszyła dyskusja z udziałem m.in. Anny Kozińskiej, dyrektora Banku ds. zarządzania kadrami w BRE Banku, Jacka Glinki, prezesa zarządu spółki Spectra Investment, prof. Alojzego Nowaka, dziekana Wydziału Zarządzania UW, prof. Witolda Orłowskiego, dyrektora Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, oraz Jacka Sochy, wiceprezesa PricewaterhouseCoopers w Polsce. Zaproszeni goście wymienili się doświadczeniami na temat nowoczesnej edukacji menedżerskiej.

Nieprzewidywalne przywództwo

Dyskusję zainicjował wykład prof. Piotra Płoszajskiego. Uczestnicy zgodzili się, że przed programami MBA pojawiło się nowe wyzwanie - przygotowanie menedżerów do funkcjonowania w rzeczywistości, która jest nieprzewidywalna. Zaskoczenie jest dzisiaj kluczem do zarządzania. Dlatego główne pytania, na które muszą odpowiedzieć studenci MBA, to, co może się wydarzyć w biznesie, a co nie powinno się wydarzyć. Dotychczasowe programy odpowiadały na pytania, co zrobić, aby firma była stabilna i jak kierować nią, żeby tej stabilności nie straciła. MBA przyszłości - według prof. Płoszajskiego - musi odpowiedzieć na pytania, jak kierować firmą, kiedy nic nie jest stabilne. To zupełnie nowy model, który musi pokazać studentom, jak szybko reagować na zmiany i jak je przewidywać. Wyzwaniem przyszłych przywódców nie jest reorganizacja tego, co zaistniało, ale wyprzedzanie tej sytuacji. Profesor Płoszajski dobitnie zaznaczał, że edukacja na studiach MBA powinna ewoluować w kierunku nauczania wartości, zmiany stanu umysłu, a nie przekazywania informacji. Jednak po to, żeby zmieniać innych. Sami twórcy programów MBA i ich wykładowcy muszą się zmieniać. Służy temu monitoring zmian programów MBA.

Monitoring konieczny

Głównym celem Ratingu jest opracowanie środowiskowej procedury oceny jakości programów MBA, przeprowadzenie oceny programów zgodnie z zaproponowaną procedurą.

Tegoroczna edycja rozpoczęła się od aktualizacji bazy programów. Jak pokazuje doświadczenie twórców Ratingu, obszar edukacji menedżerskiej jest bardzo dynamiczny, pojawiają się lub, z różnych względów, znikają z rynku studia MBA, dochodzi do łączenia programów prowadzonych w ramach tej samej uczelni.

Narzędzia kadrowego

Ośrodki konferencyjno- szkoleniowe

POLECANE

SKŁADKI ZUS

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Renata Urowska i Wspólnicy sp.k.

Obsługa podmiotów gospodarczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »