| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Zainwestuj w swoją karierę

Zainwestuj w swoją karierę

Aktualna sytuacja na rynku pracy wymaga inwestowania w swoją karierę. Warto w szczególności postawić na edukację i zdobywanie nowych umiejętności. Przedstawiamy 6 wskazówek, jak prawidłowo inwestować w rozwój swojej kariery.

6 wskazówek jak zainwestować w swoją karierę

W czasie niepewnej sytuacji na rynku pracy możesz obawiać się wydatków związanych z inwestowaniem we własną karierę i podnoszeniem własnych kwalifikacji. Ale niektóre inwestycje mogą naprawdę się zwrócić. Najlepiej postawić na edukacje i zdobywanie nowych umiejętności. Nie myśl o tym, jako o kroku w tył i przykrym obowiązku. Pomyśl o poszerzaniu swojej wiedzy. Poniżej znajdziesz wskazówki jak prawidłowo zainwestować w swoją karierę.

Skończ studia ze stopniem naukowym

Uzupełnij swój stopień naukowy. Jeśli jeszcze nie masz magistra, postaraj się zdobyć go jak najszybciej. Może Ci to ułatwić drogę do awansu albo pomóc w znalezieniu nowej pracy.  Pracownicy w późnym stadium kariery uważają, że podnoszenie kwalifikacji poprzez naukę nie jest dla nich opłacalne. Nic bardziej mylnego – z kalkulacji wynika, że dodatkowa nauka nie tylko pozytywnie wpływ na wykonywaną pracę, ale także podnosi pozycje i prestiż zawodowy.

Zdobywaj certyfikaty

Umiejętności techniczne, zarządzanie projektem czy HR są takimi dziedzinami, w których certyfikat lub dyplom poświadczający umiejętności może pomóc w znalezieniu pracy. Ukończenie dodatkowego kursu lub szkolenia jest z reguły mniej czasochłonne i tańsze niż dodatkowe studia podyplomowe.

Rekomendowany produkt: Personel i Zarządzanie

Ucz się języka obcego

Jeśli pracujesz w międzynarodowej firmie i język polski nie jest tam językiem przewodnim, pomyśl nad nauką języka obcego, np. wzbogaconą o słownictwo biznesowe. Zajęcia z native speakerem pozwolą Ci poznać także kulturę kraju. Nie czekaj, aż szef zwróci Ci uwagę. Sam wyjdź z inicjatywą. Twoje problemy z komunikacją mogą być przyczyną braku awansu lub podwyżki – podkreśla Małgorzata Majewska.

Zbuduj swoją markę

To pochłonie więcej czasu niż pieniędzy. Stwórz stronę internetową z prezentacją swojego doświadczenia zawodowego. Aktualizuj Facebooka i inne profile w mediach społecznościowych. Monitoruj informacje na portalach, żeby Twój pracodawca nie znalazł żadnej kompromitującej informacji Cię informacji. Pamiętaj, że z w sieci nic nie ginie.

Zadaj pytanie: FORUM

Znajdź swojego mentora

Ważne jest żeby otaczać się ludźmi, których stać na konstruktywną krytykę na temat Twojej kariery. Wynajęcie profesjonalnego doradcy jest dobrym rozwiązaniem, gry chcesz zainwestować w siebie.

Pracuj nad wizerunkiem

Profesjonalny wizerunek wymaga nakładów czasu i pieniędzy. Jednak podnoszenie kwalifikacji to dobry sposób na poznanie ludzi z branży. Podczas zdobywania nowych umiejętności stajemy się bardziej niezależni i otwieramy sobie drogę do kolejnych szczebli kariery – zaznacza Małgorzata Majewska.

Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Bartłomiej Ślawski

Country Manager VMware w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »