| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Jak zorganizować udany wyjazd firmowy

Jak zorganizować udany wyjazd firmowy

Wyjazdy firmowe to nowoczesna i bardzo efektywna forma integracji, nagradzania i motywacji pracowników. Starannie zaplanowany, zorganizowany i zrealizowany wyjazd integracyjny to nieoceniona korzyść dla firmy, która inwestuje w entuzjazm i kreatywność ludzi, uwalniając ich intelektualno-twórczy potencjał - najważniejszy czynnik sukcesu każdej firmy.

Arkadiusz Rochala

dyrektor ds. marketingu i rozwoju Sodexho Pass Polska

Wyjazdy organizowane w Sodexho Pass mają z jednej strony pełnić funkcję informacyjną, z drugiej powinny integrować cały zespół. Organizowane są raz do roku, tuż przed wakacjami, aby podsumować najważniejsze wydarzenia w firmie, podziękować pracownikom za wysiłek oraz osiągnięte wyniki, poinformować o nowych przedsięwzięciach i projektach, a także zintegrować cały zespół i budować więzi wśród pracowników.

Uczestnicy wyjazdu udają się do wybranego miejsca w Polsce, gdzie odbywa się panel prezentacyjny wraz z częścią dyskusyjną, podczas której poszczególne działy prezentują swoje dokonania, informują o najważniejszych przedsięwzięciach i przedstawiają plany działań. Następnie zaczynają się zajęcia i gry rekreacyjne. Podczas ostatniego pobytu pracownicy wzięli udział m.in. w warsztatach filmowych, w ramach których przygotowywali i nagrywali teledyski ze swoim udziałem. Filmy powstawały pod okiem choreografów i aktorów grających na co dzień w znanych warszawskich teatrach. W realizacji uczestniczyli wszyscy pracownicy firmy. Innym razem cała firma, podzielona na grupy, rywalizowała w regatach po mazurskich jeziorach pod opieką zawodowych sterników, a także brała udział w podchodach, rajdach na kładach, wyścigach na pontonach czy też zawodach paintballowych.

Codzienna komunikacja między działami nie jest wcale taka łatwa - każdy skoncentrowany jest na swoich obowiązkach. Wyjazd integracyjny pozwala lepiej dostrzec firmę jako całość i docenić osiągnięcia innych pracowników, z różnych departamentów. Takie podejście zbliża zespół, a jednocześnie uświadamia, że wszyscy gramy w jednym zespole. Mniej formalna atmosfera sprzyja większej otwartości i spontaniczności, które nierzadko przekładają się na oryginalne pomysły oraz unikalne rozwiązania stosowane później w pracy.

Często nietypowy i zaskakujący program zajęć rozrywkowych to z kolei świetna możliwość na poznanie się od strony osobistej, a nie tylko zawodowej, zawiązanie nowych przyjaźni.

Marcin Sado

dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Biuro Opal Travel and Business Service LTD Sp. z o.o.

Organizacja wyjazdów motywacyjnych obecnie jest przedsięwzięciem wymagającym wiedzy nie tylko z zakresu szeroko pojętej turystyki, ale również marketingu, sprzedaży oraz psychologii. Konkurencja na polskim rynku stale rośnie. Firmy opracowują coraz to bardziej wyszukane strategie motywacyjne, by utrzymać swoich najbardziej wartościowych pracowników czy partnerów handlowych.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Wróbel

doradca, interim manager PM Doradztwo Gospodarcze Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »