REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery

 MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
Małgorzata Majewska
redaktor naczelny miesięcznika „PORADNIK Rachunkowości Budżetowej”, ekonomista, praktyk – była wieloletnia księgowa w jednostkach sektora finansów publicznych posiadająca certyfikat księgowy Ministra Finansów, członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, autor artykułów z zakresu rachunkowości budżetowej i finansów publicznych
Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery. / Fot. Fotolia
Pokusy, które mogą przeszkodzić w rozwoju kariery. / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Współcześnie w rozwoju kariery może przeszkodzić wiele czynników. Pracownicy są narażeni na więcej pokus. Jakie działania mogą przeszkodzić w rozwoju kariery?

Pokusy, które mogą sabotować Twoją karierę

Każdy z Nas marzy o spokojnym miejscu pracy, w którym będzie mógł liczyć na przyjazną atmosferę, wśród życzliwych i koleżeńskich współpracowników. Nie oszukujmy się jednak – biurowe środowisko może być brutalne. W większości przypadków jednak winę za to ponosi sam pracownik, który swoim niefrasobliwym działaniem może zepsuć nienaganną reputację oraz skutecznie zniszczyć swoją opinię profesjonalisty. Sprawdź, jakich pokus omijać, by nie zaszkodziło to Twojej karierze.

Autopromocja

Uważaj na media społecznościowe

Większość pracowników używa portali społecznościowych podczas dnia pracy. Niestety jest to skuteczny „pożeracz czasu”, powodujący dodatkowo straty finansowe firm - pracownik zamiast zajmować się efektywną pracą, skupia się na przesiadywaniu na social media. Dlatego tak ważne jest określenie granic, w jakich korzystanie z różnych sieci społecznościowych jest dozwolone w miejscu pracy, a w jakich uważamy je za niedopuszczalne.

Nie pozwól swojemu szefowi czy współpracownikom dać się „złapać” na pogawędkach na czatach, graniu w gry czy oglądaniu filmów w sieci. To może pozbawić Cię wizerunku profesjonalisty w oczach innych. Pamiętaj, że najważniejsza jest zasada umiaru – jeśli musisz skorzystać już z prywatnego konta na Facebooku lub maila podczas pracy, zrób to raz dziennie np. na początku dnia – podkreśla Małgorzata Majewska.

Polecamy produkt: Personel i Zarządzanie

Unikaj umieszczania nieprzemyślanych treści na Tweeterze

Twitter jest doskonałym narzędziem, aby pokazać Twoje branżowe zainteresowania. Dziel się więc z innymi cennymi informacjami, które mogą zaciekawić i podnieść poziom wiedzy obserwujących Twój profil. Uważaj jednak, by nie opublikować lub napisać czegoś w zbytnim pośpiechu. Możesz wówczas umieścić informację, której później możesz żałować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie szukaj miłości w pracy

Jeśli spędzasz dużo czasu w biurze, może kusić Cię, by zaangażować się w relację miłosną ze współpracownikiem. Zanim do tego dojdzie, przemyśl to wielokrotnie. Jeśli romans szybko się zakończy, Ty na długo pozostaniesz obiektem plotek czy nieprzychylnych komentarzy. Tym bardziej jeśli będzie to relacja z przełożonym. Miej na uwadze swoją dalszą przyszłość zawodową, którą może zakończyć Twój biurowy związek.

Zapraszamy na FORUM

Pomyśl zanim powiesz

Pamiętaj, że ta uniwersalna zasada obowiązuje na każdym szczeblu Twojej kariery, niezależnie czy dopiero stawiasz swoje kroki w branży, czy jesteś już doświadczonym pracownikiem. Poświęć więcej czasu na słuchanie ludzi, aniżeli mówienie czy prawienie im morałów. Pokaż, że możesz być dobrym partnerem do dyskusji. Nigdy nie oceniaj też poglądów innych, nawet jeśli nie zgadzasz się z nimi. W dyskusjach unikaj kontrowersyjnych tematów np. orientacji seksualnej, polityki, religii czy zdrowia.

Nie szokuj wyglądem

Tzw. „casual Friday” to dzień w którym sztywne, biurowe normy ubioru są zastępowane bardziej wygodnym strojem. Nie oznacza to jednak, że możesz sobie pozwolić na zbyt dużą swobodę czy oryginalność. Pod żadnym pozorem nie zakładaj krótkich spodenek (nawet w lato), czy obuwia typu klapki. Tak błaha rzecz, jak ubiór również potrafi wpłynąć na Twoją ocenę jako profesjonalisty.

Umiej powiedzieć „nie”, ale nie narzekaj

Nikt w pracy nie chce słuchać wiecznie zrzędliwego, niezadowolonego z życia współpracownika. Jeśli kumulują się w Tobie negatywne emocje i czujesz, że wybuchniesz,  po prostu wyjdź z biura na świeże powietrze lub zrób sobie przerwę na kawę/ lunch. Nie dziel się z innymi swoimi problemami, nie narzekaj na osobę przełożonego i nie daj się poznać jako malkontent. Zamiast myśleć negatywnie, poszukaj pozytywnych stron swojej sytuacji i na tej podstawie sam poszukaj rozwiązań swoich problemów – podkreśla Małgorzata Majewska.

Kiedy iść na studia podyplomowe?

Nie przesadzaj z alkoholem

Nie ma nic złego w wyjściach integracyjnych ze swoim zespołem, pod warunkiem, że będziesz potrafił zachować umiar w spożywaniu napojów procentowych. Ogranicz wówczas ich spożycie do maksimum dwóch drinków, by zachować trzeźwość umysłu, nie upić się i nie żałować następnego dnia swojego lekkomyślnego zachowania. Pod żadnym pozorem nie pij alkoholu również podczas spotkań biznesowych z Klientem, czy podczas lunchu.

Nie bądź łatwowierny

Pamiętaj, by nie być zbyt ufnym wobec pracowników i nie powierzać im swoich tajemnic, przemyśleń. Nawet jeśli wydaje Ci się, że kolega z których przebywasz w biurze 8 godzin dziennie jest Twoim przyjacielem – zachowaj ostrożność. Przypadkowe wyznanie może roznieść się plotką po biurze i zaważy na Twojej dalszej karierze.

Praca w małej firmie czy w korporacji - gdzie lepiej zacząć?

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy 14 kwietnia 2024 to niedziela handlowa?

    Czy 14 kwietnia 2024 to niedziela handlowa? Czy przed weekendem majowym jest niedziela handlowa? Jak wypadają niedziele handlowe w kwietniu?

    Czy 7 kwietnia 2024 to niedziela handlowa?

    Czy 7 kwietnia 2024 to niedziela handlowa? Czy w kwietniu 2024 jest niedziela handlowa? Jakie kary za pracę w dni niehandlowe?

    ZUS odpowiada: Czy po 1 kwietnia składać wniosek o ponowne przeliczenie emerytury [nowe tablice GUS]?

    Od 1 kwietnia, przy obliczaniu przyszłych emerytur, ZUS skorzysta z nowej tablicy dalszego trwania życia GUS, co sprawi, że emerytura osoby w wieku 60 lat będzie niższa o 3,7 proc., a osoby w wieku 65 lat – o 4,1 proc. niż obliczona na podstawie poprzedniej tablicy – poinformował rzecznik ZUS Paweł Żebrowski.

    Dodatki funkcyjne w sądach

    Dodatki funkcyjne w sądach - trwają prace nad przepisami. Mają się zmienić zasady wynagradzania sędziów pełniących funkcje rzeczników dyscyplinarnych. Proponowane zmiany mają charakter przekrojowy, dotyczą modyfikacji wysokości dodatków funkcyjnych przysługujących Rzecznikowi Dyscyplinarnemu Sędziów Sądów Powszechnych, Zastępcy Rzecznika Dyscyplinarnego Sędziów Sądów Powszechnych, zastępcy rzecznika dyscyplinarnego działającemu przy sądach apelacyjnych, zastępcy rzecznika dyscyplinarnego działającemu przy sądach okręgowych oraz Rzecznikowi Dyscyplinarnemu Ministra Sprawiedliwości, i służą dostosowaniu wysokości dodatków do rzeczywistego obciążenia zadaniami związanymi z pełnieniem tych funkcji. 

    REKLAMA

    Jak zarządzać zespołem? Liderem nie trzeba się urodzić. Liczy się cel i chęć współpracy z innymi

    Osoby zarządzające zespołem mają kluczowe znaczenie dla firmy. Prawie co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa.

    Odmienne poglądy polityczne pracownika a dyskryminacja

    Zbliżają się wybory samorządowe. W wielu miejscach, w tym w pracy, trwają rozmowy, spory i wymiana myśli politycznych co do programów i kandydatów. Trzeba jednak wiedzieć, że pracownicy powinni być równo traktowani w zakresie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych, m.in. bez względu na przekonania polityczne. Nie można więc ponosić negatywnych konsekwencji w miejscu pracy, szczególnie jeżeli ma się odmienne poglądy od pracodawcy. Nawet jeżeli jest się zatrudnionym w jednotach samorządu terytorialnego, gdzie niestety często ma miejsce rotacja pracowników ze względu na tzw. układy polityczne - powinna obowiązywać zasada wolności słowa i własnych poglądów politycznych.

    Urlop bezpłatny - zastanów się czy chcesz iść, możesz być wytypowany do zwolnienia

    Urlop bezpłatny - zastanów się czy chcesz iść, możesz być wytypowany do zwolnienia. Dal pracodawcy liczy się dyspozycyjność pracownika. Wytypowanie do zwolnienia pracownika, przebywającego na długotrwałym urlopie bezpłatnym i korzystającego w tym czasie z innego źródła utrzymania, stanowi obiektywne i racjonalne kryterium doboru do wypowiedzenia umowy o pracę, co nie świadczy o charakterze dyskryminacyjnym zwolnienia. Zgodne z zasadami współżycia społecznego jest przyjęcie przez pracodawcę jako kryterium doboru pracowników do zwolnienia ich dyspozycyjności, rozumianej jako możliwość liczenia na obecność pracownika w pracy, w czasie na nią przeznaczonym, gdy przeciwieństwem tak rozumianej dyspozycyjności są częste absencje pracownika, spowodowane złym stanem zdrowia, jak również inne przypadki usprawiedliwionej nieobecności.

    Elektroradiolog - kim jest i co robi?

    Elektroradiolog to nowy zawód medyczny. Wielu idąc na tzw. prześwietlenie, tj. n. badanie w pracowniach rentgenowskich RTG - nie zdaje sobie sprawy, że jest to wymagający zawód, który wiąże się z pracą w szkodliwych i trudnych warunkach dla zdrowia tego pracownika - ze względu na promieniowanie. Praca przy wykonywaniu badań z zakresu diagnostyki obrazowej (rentgenografia, rentgenoskopia, radiologia stomatologiczna, mammografia, densytometria rentgenowska, tomografia komputerowa) jest wymagająca.

    REKLAMA

    Kim jest technik sterylizacji medycznej?

    Jakie trzeba mieć wykształcenie, żeby zostać technikiem sterylizacji medycznej? Jakie czynności wykonuje technik sterylizacji medycznej? To główne pytania, które się pojawiają. Niektórzy pytają też: dlaczego ten zawód został wpisany na listę zawodów medycznych - odpowiedź jest prosta jest to zawód wymagający specjalistycznych kwalifikacji. Technicy muszą mieć szczególne prawa ale i obowiązki. Muszą też ponosić odpowiedzialność z powodu swoich błędów medycznych. W gruncie rzeczy, gdyby nie technicy i nienależyta dezynfekcja i sterylizacja wyrobów medycznych - wielu pacjentów byłoby narażonych na choroby zakaźne - zagrażające życiu i zdrowiu. 

    Praca w Święta Wielkanocne

    Kiedy wypadają Święta Wielkanocne 2024? Praca w Poniedziałek Wielkanocny i Niedzielę Wielkanocną - czy przysługuje za to dodatek? Czy za pracę w Wielkanoc (w niedzielę oraz święto) przysługuje rekompensata?

    REKLAMA