| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Staże i praktyki w internecie

Staże i praktyki w internecie

Staże i praktyki bardzo często poszukiwane są w internecie. Wiele osób w internecie szuka także stażystów. Dużą rolę w przekazywaniu informacji na temat praktyk i staży odgrywają media społecznościowe.

Internet – przyjaciel czy wróg?

Jak wynika z analizy wydźwięku publikacji przeprowadzonej przez Brand24, wypowiedzi związane ze stażami i praktykami są przede wszystkim neutralne, 10 proc. uznać można za pozytywne, zaledwie 1 proc. to komunikaty o negatywnym brzmieniu. – Pozorna anonimowość w sieci wiąże się ze sporym ryzykiem – bardzo często dajemy się ponieść emocjom i dzielimy się z innymi internautami negatywnymi wrażeniami czy opiniami, również na temat stażu czy pracodawcy. Przynosi to chwilową ulgę, jednak pamiętać należy, że treść raz umieszczona w internecie nie znika natychmiast. Specjaliści HR od dawna już idą z duchem czasu i w trakcie rekrutacji często weryfikują społecznościową aktywność osób rekrutowanych. Ślady nie do końca przemyślanych działań w internecie mogą do nas powrócić nawet po latach, rzutując negatywnie na nasz wizerunek i szanse zatrudnienia – są dowodem braku umiejętności konstruktywnego rozwiązywania problemów. Jeśli ktoś ma kłopoty na stażu, trudności z przełożonym czy współpracownikami, powinien zgłosić sprawę mentorowi czy opiekunowi lub w inny – dorosły - sposób rozwiązać konfliktową sytuację, zamiast tracić czas na opowiadanie o tym w Internecie – komentuje…

Szukajcie, a znajdziecie

Skala prowadzonej w internecie dyskusji na temat staży i praktyk to z jednej strony dowód społecznego znaczenia programów edukacyjnych, z drugiej jednak potencjalny problem. Bazowanie na anonimowych danych, subiektywnych opiniach, legendach miejskich i błędnie powtarzanych informacjach może się źle skończyć dla potencjalnego stażysty. O staże i praktyki najlepiej pytać u źródła lub w miejscach do tego stworzonych. Tylko w ten sposób unikniemy chaosu informacyjnego. Dane zebrane przez Brand24 można też uznać za znak dla dziennikarzy – informacje na temat staży i praktyk tylko w 15 proc. pochodzą z portali informacyjnych – to znak, że wciąż brakuje merytorycznych publikacji na ten temat w mediach mainstreamowych.

Badanie przeprowadzone przez Brand24 obrazuje obecność tematu staży i praktyk w internecie w okresie między 16 marca a 15 kwietnia 2014 r. Do szczegółowej analizy wyselekcjonowano niemal 9,5 tys. publikacji.

Kampania społeczna „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!”, w ramach której przeprowadzono badanie, ma na celu zwiększenie poziomu edukacji praktycznej ludzi młodych poprzez zachęcenie pracodawców do organizowania staży i praktyk wysokiej jakości. Mecenasami kampanii są: Nestlé, Orange, PZU oraz Siemens. Partnerem merytorycznym kampanii są Wyższe Szkoły Bankowe, z kolei Partnerem Technologicznym – eRecruiter.

Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.stazeipraktyki.pl, na profilu na portalu Facebook (https://www.facebook.com/stazeipraktyki?fref=ts), oraz na kanale You Tube (https://www.youtube.com/user/stazeipraktyki?feature=watch).

Zadaj pytanie: Forum Kadry

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

TECE Sp. z o.o.

Producent i dystrybutor produktów w zakresie techniki sanitarnej i grzewczej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »