| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Szkolenia pracowników: twarde czy miekkie?

Szkolenia pracowników: twarde czy miekkie?

Szkolenie pracowników w dzisiejszych czasach staje się normą, a nie wyjątkiem. Mimo wysokiego bezrobocia, pracodawcy często nie mogą znaleźć odpowiednich osób do pracy. Decydują się więc na zainwestowanie w szkolenia, nie zaś w procesy rekrutację, które nierzadko są kosztowne, a zawsze pochłaniają czas.

Szkolenia twarde – nisza na rynku?

Zazwyczaj są skierowane do węższego grona osób i związane z nabywaniem ścisłej wiedzy merytorycznej. Mogą trwać dłużej, a gdy się kończą, uprawniają do wykonywania dodatkowych zadań, co potwierdza otrzymany certyfikat lub zaświadczenie. Szkoleniowcy techniczni to zazwyczaj osoby, które mają bogatą i wszechstronną wiedzę, ale nie zawsze są w stanie umiejętnie ją przekazać. Nie przywiązują także wagi do tego, aby materiały, które przygotowali na poprzednie szkolenie modyfikować. Z jednej strony jest to podyktowane faktem, że informacje, które są przekazywane, nadal są aktualne, z drugiej jednak warto wprowadzać pewne modyfikacje, dodatkowe, najnowsze przykłady, co wzbogaca język wypowiedzi szkoleniowca. Warto przy tym podkreślić, że to trenerzy szkoleń twardych umiejętnie wykorzystali najnowsze technologie do obniżenia kosztów szkolenia. Dzięki nim na rynku pojawił się, a później upowszechnił e-learning oraz strumienie video, które obecnie są wykorzystywane nie tylko do szkoleń, ale też np. relacji konferencji, a ponadto szkolenia online i aplikacje chmur (Cloud Computing).

Zadaj pytanie na: Forum Kadry

Tym, co łączy oba typy szkoleń, twarde i miękkie, jest fakt, że przekazana wiedza ma być jak najszybciej wykorzystana w praktyce. Dobrze jest więc, gdy firmy szkoleniowe dbają o to, aby np. można było skonsultować jeszcze pewne fakty z trenerem już po szkoleniu, a przy wdrażaniu w życie nabytych umiejętności. Obowiązkowo warto korzystać z materiałów szkoleniowych, które firma powinna mieć przygotowane dla każdego uczestnika.

Biorąc pod uwag dynamikę rynku pracy, można pokusić się o stwierdzenie, że rynek szkoleniowy się rozwija. Warto więc skorzystać z jego usług, co może przynieść wymierne korzyści obu stronom, zarówno pracodawcy jak i pracownikowi.

Polecamy serwis: Zarządzanie

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Enadis

Oprogramowanie dla biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »