| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Interaktywny proces, czyli jak przygotować się do wdrożenia projektu coachingowego w organizacji i jak wybrać coacha

Interaktywny proces, czyli jak przygotować się do wdrożenia projektu coachingowego w organizacji i jak wybrać coacha

Przy planowaniu wdrażania projektu coachingowego w organizacji najistotniejsze jest, by wiedzieć, czym tak naprawdę jest caoching. Wiedza na ten temat umożliwi efektywne wykorzystanie narzędzia, a także pomoże w precyzyjnym określeniu oczekiwań i celów. Od czego zatem zacząć wdrażanie projektu coachingowego i jak wybrać odpowiedniego coacha?

Izabela Jochym

dyrektor ds. personalnych, członek zarządu TNT Express Worldwide Sp. z o.o. (Polska)

Coaching indywidualny proponujemy w naszej firmie menedżerom, którzy mają już za sobą udział w szkoleniach rozwijających wszystkie podstawowe umiejętności kierownicze. Wybierając coachów, najpierw sprawdzamy formalne kwalifikacje do prowadzenia działalności coachingowej i ich doświadczenia zawodowe. Przekonaliśmy się, że coaching biznesowy staje się bardziej efektywny, gdy coach ma praktykę w obszarze specjalizacji funkcjonalnej coachowanego menedżera. Niezwykle istotną dla nas sprawą są referencje. Zawsze prosimy o informacje, dla jakich firm coach pracował. Przyjęliśmy także założenie, że nawiązujemy współpracę z coachami, którzy zrealizowali ponad 500 godzin coachingu. Menedżerowi, który ma wziąć udział w coachingu, przedstawiamy zazwyczaj dwóch kandydatów na coachów. Żeby coaching przyniósł zakładane korzyści, obydwie strony muszą czuć się komfortowo we wzajemnych relacjach. Po omówieniu i zaakceptowaniu zasad współpracy, na pierwszym spotkaniu coach i coachee doprecyzowują cele, które następnie weryfikuje przełożony.

Skąd wiemy, że powinniśmy wdrożyć proces coachingowy? Mamy różne źródła informacji na temat poziomu kompetencji menedżera; ocenę kompetencji na podstawie oceny 360 stopni, ankietę satysfakcji ze współpracy międzydziałowej, badanie zaangażowania pracowników, ocenę roczną. Jeżeli standardowy proces szkoleniowy nie jest wystarczający dla oczekiwanych zmian, to pora na dodatkowe wsparcie. Warunkiem koniecznym uruchomienia coachingu jest rzeczywiste zainteresowanie menedżera takim sposobem doskonalenia i rozwoju. Szkolenia dostarczają umiejętności i narzędzi. Coaching natomiast dotyka wartości i przekonań, pomaga we wzroście samoświadomości i samokontroli, rozwijając tym samym inteligencję emocjonalną i zwiększając skuteczność zarządzania. Dodatkową korzyścią staje się większa otwartość i wrażliwość na świat oraz redukcja poziomu stresu. To wartość dodana, za którą nasz dział HR niezwykle ceni sobie coaching.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Instytut Rozwoju Biznesu

Firma doradczo-szkoleniowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »