| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > W jaki sposób zmienić własny wizerunek?

W jaki sposób zmienić własny wizerunek?

Jestem silną indywidualnością, może nawet ekscentrykiem, który w obecnej firmie jest ceniony za realne wyniki. Myślę o zmianie pracy. Mam wątpliwości, czy rynek jest gotowy zaakceptować mój niecodzienny sposób bycia i czy wizerunek jest wartością samą w sobie. Jednocześnie zastanawiam się, czy i w jaki sposób mogę go zmienić?

Stara prawda „jak coś robisz, rób to dobrze lub wcale” ma więc szczególne zastosowanie, jeśli chodzi o budowanie własnego wizerunku.

PRZYKLAD

Wchodząc do nowej organizacji, powinniśmy zastanowić się nad obowiązującym zasadami, nawet jeżeli nie są one sformalizowane, gdyż kultura pracy i stroju jest różna w różnych firmach. Dla przykładu w firmie Levi Strauss Poland Sp. z o.o. nie obowiązuje procedura dress code. Niemniej jednak, według Agnieszki Jonczyk, dyrektor personalnej Levi Strauss Poland Sp. z o.o., praca z marką Levi's® jest otwartym zaproszeniem dla pracowników do noszenia firmowej odzieży. Ma to służyć przede wszystkim pogłębianiu znajomości produktów oraz pozytywnej identyfikacji pracowników z marką, także jako konsumentów.

W firmie Deloitte przyjęta jest zasada „casual Friday”, w pozostałe dni zaleca się strój biznesowy, natomiast pracownicy back office firmy Unilever strój typu casual noszą na co dzień, a jedynie osoby reprezentujące organizację na zewnątrz zobowiązane są do biznesowego wyglądu. W firmie PwC odniesień do tego typu kwestii można doszukiwać się w regulaminie pracy, we fragmentach odnoszących się do etyki i godnego, profesjonalnego reprezentowania pracodawcy. Są również firmy, które bardzo restrykcyjnie podchodzą do kwestii ubioru. Przoduje w tym branża FMCG, finansowa i farmaceutyczna. Bywa że osoby zajmujące się sprzedażą są oceniane na wizytach coachingowych między innymi za adekwatność noszonego stroju.

BIBLIOGRAFIA

H.R. Żuchowski, „Całą dobę w dobrym tonie. Mini poradnik szefa”, Pollihymnia, Lublin 1997, s. 19.

E. Pietkiewicz, „Etykieta menadżera”, Centrum Informacji Menadżera, Warszawa 1998, s. 35.

 

Autor:

dyrektor zarządzający w IIC Partners Executive Search Worldwide w Polsce, Grupa BIGRAM SA

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Sklepy KOMFORT S.A.

Sklepy KOMFORT S.A. to największa w Polsce sieć specjalizująca się w sprzedaży pokryć podłogowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »