| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > W jaki sposób zmienić własny wizerunek?

W jaki sposób zmienić własny wizerunek?

Jestem silną indywidualnością, może nawet ekscentrykiem, który w obecnej firmie jest ceniony za realne wyniki. Myślę o zmianie pracy. Mam wątpliwości, czy rynek jest gotowy zaakceptować mój niecodzienny sposób bycia i czy wizerunek jest wartością samą w sobie. Jednocześnie zastanawiam się, czy i w jaki sposób mogę go zmienić?

Stara prawda „jak coś robisz, rób to dobrze lub wcale” ma więc szczególne zastosowanie, jeśli chodzi o budowanie własnego wizerunku.

PRZYKLAD

Wchodząc do nowej organizacji, powinniśmy zastanowić się nad obowiązującym zasadami, nawet jeżeli nie są one sformalizowane, gdyż kultura pracy i stroju jest różna w różnych firmach. Dla przykładu w firmie Levi Strauss Poland Sp. z o.o. nie obowiązuje procedura dress code. Niemniej jednak, według Agnieszki Jonczyk, dyrektor personalnej Levi Strauss Poland Sp. z o.o., praca z marką Levi's® jest otwartym zaproszeniem dla pracowników do noszenia firmowej odzieży. Ma to służyć przede wszystkim pogłębianiu znajomości produktów oraz pozytywnej identyfikacji pracowników z marką, także jako konsumentów.

W firmie Deloitte przyjęta jest zasada „casual Friday”, w pozostałe dni zaleca się strój biznesowy, natomiast pracownicy back office firmy Unilever strój typu casual noszą na co dzień, a jedynie osoby reprezentujące organizację na zewnątrz zobowiązane są do biznesowego wyglądu. W firmie PwC odniesień do tego typu kwestii można doszukiwać się w regulaminie pracy, we fragmentach odnoszących się do etyki i godnego, profesjonalnego reprezentowania pracodawcy. Są również firmy, które bardzo restrykcyjnie podchodzą do kwestii ubioru. Przoduje w tym branża FMCG, finansowa i farmaceutyczna. Bywa że osoby zajmujące się sprzedażą są oceniane na wizytach coachingowych między innymi za adekwatność noszonego stroju.

BIBLIOGRAFIA

H.R. Żuchowski, „Całą dobę w dobrym tonie. Mini poradnik szefa”, Pollihymnia, Lublin 1997, s. 19.

E. Pietkiewicz, „Etykieta menadżera”, Centrum Informacji Menadżera, Warszawa 1998, s. 35.

 

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

dyrektor zarządzający w IIC Partners Executive Search Worldwide w Polsce, Grupa BIGRAM SA

Źródło:

INFOR
Koszty podatkowe – wyłączenia i ograniczenia (PDF)14.90 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

TAXWISE Michał Zdyb

TAXWISE Michał Zdyb jest nowoczesną kancelarią doradztwa podatkowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK