| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Kiedy szkolenia pełnią funkcję motywacyjną?

Kiedy szkolenia pełnią funkcję motywacyjną?

Niedawno rozpoczęłam pracę jako menedżer ds. szkoleń w instytucji finansowej i jest to moja pierwsza funkcja kierownicza. Szkolenia stanowią dla mnie ważny element motywacyjny, gdyż firma inwestująca w pracownika pokazuje, jak ważnym jest on zasobem. Sytuacja w mojej firmie jest jednak niezrozumiała i mam wrażenie, że szkolenia traktowane są jak zło konieczne. Trudno wspierać i rozwijać politykę rozwojową, jeżeli nikt nie ma do niej przekonania.

Sytuacja w zespole i organizacji

Jeżeli pracownicy odczuwają narastające problemy działu lub też problemem w ich oczach jest niekompetentny szef, to niekiedy motywacja do zdobywania wiedzy i wykorzystywania jej w praktyce maleje. Firma, która jest niestabilna na rynku, ignoruje potrzeby ludzi, nie umie rozwiązywać trudnych sytuacji czy intensywnie zwalnia, nie może oczekiwać wzrostu motywacji poprzez szkolenia.

Obłożenie pracą

Natłok zadań, z których trzeba wywiązać się w określonym terminie, nie zachęca do uczestnictwa w szkoleniu, które w danym momencie jest mało ważne. Podobnie, w przypadku małej liczby zadań, co czasem wiąże się z obniżonym wynagrodzeniem – szkolenia są początkowo doskonałym rozwiązaniem do podwyższania kwalifikacji, ale po pewnym czasie nie są już żadnym źródłem motywującym do pozostawania w danej organizacji.

Życie zawodowe a prywatne

Jeśli praca wiąże się z nadgodzinami, ciągłymi podróżami czy nawet trybem zmianowym, to dodatkowe wyjazdy na szkolenia mogą nie być szczególnie przyjemne.

Termin i miejsce

Niekiedy jedyną możliwość na spędzenie czasu z rodziną czy przyjaciółmi mamy w weekend, a więc organizowanie szkolenia w soboty czy niedziele bywa demotywujące.

Wykorzystywanie wiedzy w praktyce

Zdobywanie wiedzy jest fajne, ale możliwość jej zastosowania jeszcze lepsza. W innym wypadku po prostu łatwo zapomnieć. Wobec tego ważny jest dobór tematyki do potrzeb wewnętrznych i zawodowych pracownika oraz umożliwienie mu wykorzystania umiejętności podczas wykonywania codziennych zadań.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Chrzanowska

Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Biznesu w ING Lease.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »