| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Zostań atrakcyjnym pracodawcą, czyli wewnętrzny i zewnętrzny employer branding

Zostań atrakcyjnym pracodawcą, czyli wewnętrzny i zewnętrzny employer branding

Masz świadomość, że największym dobrem Twojej firmy są świetnie wykwalifikowani pracownicy? Brawo! Pierwszy krok z zakresu działań w ramach employer brandingu masz już za sobą. Spróbuj teraz przekonać profesjonalistów, że to właśnie Twoje przedsiębiorstwo będzie dla nich idealnym miejscem rozwoju.

Działania lokalne

Sytuacja wygląda zgoła odmiennie, kiedy umiejętności działu sprzedaży, marketingu i HR są skoncentrowane w ręku jednej osoby. Niemożliwe? A jednak! Dzieje się tak bowiem w przypadku małych i średnich firm. Okazuje się jednak, że nawet w ich przypadku skuteczny employer branding jest możliwy, tylko w nieco innym wymiarze. Współpraca z lokalnymi urzędami pracy i gminą to także kształtowanie wizerunku pracodawcy. Dzięki temu społeczność będzie informowana o najnowszych ofertach pracy, rekrutowaniu uczniów lub pracowników sezonowych. Firmy te są także transparentne, ponieważ w wymiarze lokalnym łatwiej dowiedzieć się absolutnie wszystkiego na temat ich działalności. Bardzo często też chętnie inwestują w pracownika oraz oferują bardzo dobry pakiet socjalny. Dzięki temu przedsiębiorstwa te są silnie promowane w regionie. Oczywiście, z perspektywy wielkich korporacji jest to działalność w skali mikro, ale w wypadku małych i średnich firm spełnia potrzeby równie skutecznie, jak zawiłe strategie międzynarodowych koncernów.

Bilans zysków

Employer branding jest w gruncie rzeczy tendencją ostatnich kilku lat i na polskim rynku dopiero zaczynamy wprowadzać metody z nim związane. Brakuje więc specjalistów w tej dziedzinie, a warto pamiętać, że kształtowanie wizerunku pracodawcy to nie tylko działanie na zewnątrz, lecz przede wszystkim koncentracja na elementach struktur wewnętrznych. Dopiero wówczas będziemy mogli rozważyć uczestnictwo w przedsięwzięciach, takich jak konkursy stażowe czy targi pracy. Musimy dołożyć wszelkich starań, aby nasi pracownicy mieli poczucie, że to oni są podstawową wartością organizacji, a ich rozwój idzie w parze z sukcesami całego przedsiębiorstwa. Jest to także w pewnej mierze działanie zewnętrzne, gdyż stawiając na doskonale wykwalifikowane kadry, jednocześnie komunikujemy światu, że już mamy tych najlepszych i dalej tych najlepszych poszukujemy.

Inwestycje, które należałoby poczynić, rozkładają się w różnym stopniu na zaplecze technologiczne, przeszkolenie personelu, który zajmie się stworzeniem projektów ścieżek karier oraz opracowanie pakietów socjalnych, a także stron karier. Największe koszty pociągnie za sobą intensywna kampania w mediach, plakaty, ulotki itp. Podstawą jest przede wszystkim analiza potrzeb przedsiębiorstwa. Jeśli strategia będzie do nich dopasowana, wówczas znacząco ograniczymy koszty przy największej możliwej efektywności. Kandydaci sami będą interesować się aktualnymi wakatami i odwiedzą firmowe strony karier. Nie jest to jednak jedyna oszczędność. Pamiętajmy, że employer branding to działanie długofalowe, więc wraz z upływem czasu, kiedy nasza marka jako pracodawcy zakorzeni się już w powszechnej świadomości, koszty ogólne, wyłożone na tę przestrzeń działalności, będą sukcesywnie malały.

Podstawą staje się świadomość faktu, że employer branding jest rzeczywistą gwarancją zwiększenia efektywności przedsiębiorstwa i faktycznie wpłynie na jej rozwój oraz sukcesy w przyszłości. Zacząć jednak należy od zbudowania takiej struktury organizacyjnej, która sprawi, że ogólna atmosfera pracy będzie odpowiadała oczekiwaniom pracowników oraz zachęcała ich do podejmowania kroków w kierunku samokształcenia. To też świadczy o sile naszej firmy. Następnie wystarczy tylko powiedzieć o tym światu, a z pewnością na wymierne efekty nie będzie trzeba długo czekać.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawno-Rachunkowa "Kliman-Rola"

Nasza Kancelaria oferuje doradztwo prawne osobom fizycznym oraz zapewnia obsługę prawną przedsiębiorstw, spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, fundacji i stowarzyszeń.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »