| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Zostań atrakcyjnym pracodawcą, czyli wewnętrzny i zewnętrzny employer branding

Zostań atrakcyjnym pracodawcą, czyli wewnętrzny i zewnętrzny employer branding

Masz świadomość, że największym dobrem Twojej firmy są świetnie wykwalifikowani pracownicy? Brawo! Pierwszy krok z zakresu działań w ramach employer brandingu masz już za sobą. Spróbuj teraz przekonać profesjonalistów, że to właśnie Twoje przedsiębiorstwo będzie dla nich idealnym miejscem rozwoju.

Mocne logo i świadomość marki

Niestety, nie wszystkie firmy (nawet jeśli są to wielkie koncerny, które byłyby w stanie przeznaczyć odpowiedni budżet) mogą potencjalnym kandydatom prezentować swój wizerunek jako pracodawcy. Pozbawieni możliwości kampanii w mediach masowych są przedstawiciele branż tytoniowej oraz alkoholowej. Nie narzekają oni jednak na brak zainteresowania ze strony profesjonalistów. Rodzi się więc pytanie, w jaki sposób, za pośrednictwem jakich kanałów docierają do przyszłych pracowników? Otóż w tym wypadku narzędziem działań employer brandingowych staje się produkt. Okazuje się, że dzieje się to za sprawą mocnego loga – ono staje się pretekstem do tego, aby poszukujący ciekawych ofert pracy odwiedzali strony karier producentów danych towarów.

Dodatkowo firmy te oferują często bardzo dobry pakiet socjalny i stabilność zatrudnienia w sektorze odpornym na zachwiania rynku. Nie są jednak agresywne ze swoimi kampaniami. Organizacje mają jednocześnie świadomość, że tak intensywne działania nie są im szczególnie potrzebne.

Pracownicy działów HR firm z branży tytoniowej i alkoholowej zwracają jednak uwagę na jeden fakt – nie każdy chce pracować w tego typu instytucjach. Bardzo często dochodzi do konfliktu wartości między polityką przedsiębiorstwa a systemem wartości wyznawanym przez kandydata na dane stanowisko.

Odpowiedzialność w firmie

Kampania z zakresu employer brandingu powinna stanowić syntezę współdziałania co najmniej kilku działów przedsiębiorstwa: human resources, public relations oraz marketingu. Za koordynację procesu, zwłaszcza w dużych firmach, odpowiada menedżer ds. employer brandingu lub menedżer ds. komunikacji. On czuwa nad efektywną konsolidacją strategii na płaszczyźnie całej firmy. Do jego obowiązków należy m.in. śledzenie i wdrażanie najskuteczniejszych sposobów rekrutacji oraz opracowanie optymalnego systemu oceny potencjalnych pracowników przy maksymalnej redukcji kosztów. Osoba na tym stanowisku musi być typem wizjonera. Ona bowiem opracowuje plany i określa priorytety w kwestii zarządzania wizerunkiem pracodawcy.

Niestety, niewiele firm decyduje się na stworzenie odrębnego stanowiska w zakresie działalności employer brandingu. W efekcie odpowiedzialność rozkłada się na kilka działów. W Polsce praktyki kształtowania wizerunku pracodawcy jeszcze kuleją. – W krajach takich jak Belgia, Holandia czy Niemcy nie zdarza się, żeby kontakt z kandydatem został urwany na jakimś etapie, np. nie dostarczono mu informacji o tym, na jakim etapie się znajduje i co jeszcze go czeka. Pamiętajmy, że to bardzo frustrujące dla osoby poszukującej pracy, a warto dołożyć starań, aby miała ona o firmie jak najlepsze mniemanie, nawet jeśli nie zostanie przyjęta – zauważa Marek Kozłowski. Niedociągnięcia te wynikają najczęściej z niedostatków technologicznych oraz braku odpowiednio przeszkolonych kadr. Bez nich trudno prowadzić zróżnicowaną komunikację skierowaną do wielu grup docelowych o zróżnicowanych oczekiwaniach, np. studentów, inżynierów lub menedżerów.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Barnik

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »