| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Wykorzystanie innowacyjnych narzędzi i technologii w zarządzaniu talentami

Wykorzystanie innowacyjnych narzędzi i technologii w zarządzaniu talentami

Utalentowani pracownicy mają bardzo sprecyzowane oczekiwania nie tylko pod względem zarobków, możliwości awansu czy dostępu do pakietów socjalnych. Specjaliści chcą wykonywać swoje obowiązki przy użyciu nowoczesnych narzędzi i technologii, oszczędzających czas i dających możliwość skoncentrowania się na tym, co najważniejsze – wynikach i rozwoju.

Czas (i informacja) to pieniądz

Innowacyjne narzędzia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi mają na celu również oszczędność czasu pracowników oraz zapewnienie obsługi z zakresu HR na jak najwyższym poziomie. To inwestycja służąca stworzeniu komfortowego środowiska pracy, w którym dostęp do informacji jest pełny i szybki.

Administrowanie danymi

Nowoczesnym narzędziem do zarządzania informacją przez dział HR jest system oparty na platformie HRMS People Soft. Ten system wykorzystuje np. Hewlett-Packard we wszystkich swoich oddziałach na świecie. Narzędzie to umożliwia administrowanie danymi personalnymi oraz zarządzanie wszelkimi zmianami, jakie mają miejsce na przestrzeni całego okresu zatrudnienia. Dodatkową funkcją systemu jest możliwość administrowania zapytaniami zgłaszanymi przez pracowników. Każdy pracownik ma możliwość zalogowania się i wysyłania pytań na tematy dotyczące zatrudnienia. Spectrum tematów może być różne: od rozliczania urlopu czy delegacji, przez premie, po system oceny rocznej itp. Na pytania odpowiadają specjaliści z działu HR. Na tej podstawie można stworzyć wirtualne dokumenty typu Frequently Asked Questions (FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania).

Miesięcznie dział HR otrzymuje nawet 460 zapytań. Korzystanie z systemu umożliwia sprawne zarządzanie zgłaszanymi zagadnieniami oraz identyfikację obszarów generujących największą liczbę pytań. To z kolei daje podstawę do rozbudowywania FAQ­ów. Ponadto stanowi to znaczne usprawnienie dla pracowników działu HR, którzy ze względu na skalę zatrudnienia nie byliby w stanie odpowiadać na każde z pytań osobiście. Pracownicy mają również możliwość ocenić, czy udzielona im odpowiedź spełniła ich oczekiwania, pozwalając nam tym samym na stałe podnoszenie jakości obsługi HR – wyjaśnia Marcelina Lasota.

– System ten jest również połączony z narzędziami do raportowania. Za pomocą takich narzędzi można w sprawny sposób monitorować różne metryki HR-owe, jak chociażby fluktuację pracowników – tłumaczy Marcelina Lasota.

Komunikacja wewnętrzna

Wymianie informacji, również tych mniej formalnych, sprzyja także intranet, który jako zaawansowany system zintegrowanej komunikacji wewnętrznej firmy staje się coraz powszechniejszy. W zależności od potrzeb organizacji bywa mniej lub bardziej złożony. Każdy z działów czy departamentów firmy może mieć własne, dedykowane podstrony, ale zawsze służy to temu samemu celowi – szybkiej wymianie wiedzy i informacji. Dodatkowo pracownicy uzyskują dostęp do tzw. sharepointów, czyli uwspólnionych dysków, które stanowią wirtualną przestrzeń do przechowywania dokumentów elektronicznych. Narzędzia tego typu mają wiele zalet: od kluczowej dla nowoczesnego przedsiębiorstwa oszczędności czasu, poprzez redukcję kosztów, po budowanie unikalnej kultury organizacyjnej opartej na ciągłej i szybkiej wymianie doświadczeń.

Autorzy:

starszy konsultant w agencji Prime Speakers/Link Leaders autorka współpracuje z agencją Prime Speakers/Link Leaders

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

IESE Business School

Informacje o IESE

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »