| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Szkolenie i rozwój kadr w Warsaw Marriot Hotel - studium przypadku

Szkolenie i rozwój kadr w Warsaw Marriot Hotel - studium przypadku

Umiejętność wyłaniania talentów oraz motywowania do rozwoju to kompetencje menedżerskie, które w międzynarodowej sieci Marriott uznaje się za kluczowe. Do doskonalenia ich służą takie programy szkoleniowe, jak Developing You – Developing Others czy Man in the Pocket, które realizowane są także w warszawskim hotelu Marriott.

Jedną z podstawowych zasad korporacyjnych obowiązujących w Marriott International jest wewnętrzne promowanie pracowników. W związku z tym w poszczególnych oddziałach firmy na świecie prowadzone są regularne szkolenia wszystkich zatrudnionych osób, począwszy od szczebla podstawowego, m.in. po to, aby mogły one awansować na coraz wyższe stanowiska i obejmować coraz szerszy zakres zadań.

Awanse wewnętrzne

Wielu dyrektorów generalnych naszej sieci zaczynało pracę od podstawowych stanowisk. Na początku byli zatrudnieni np. na stanowisku odźwiernego czy pracownika obsługującego windę. Potem, w miarę zdobywania doświadczeń i umiejętności, przechodzili na coraz wyższe stanowiska. Podstawową zasadą obowiązującą w całej sieci jest promowanie na stanowiska menedżerskie osób „z wewnątrz” organizacji. Dlatego też chcemy ciągle rozwijać naszą kadrę. Mamy zróżnicowany system szkoleń, ale bardzo dużo zależy od pracowników, od ich chęci i determinacji do rozwoju własnych umiejętności – mówi Maryla Koralewska, dyrektor HR w hotelu Marriott w Warszawie.

Często stosowaną metodą jest szkolenie na zasadzie cross training. Pracownicy, którzy zdobyli wiedzę i doświadczenie na swoich stanowiskach w danym dziale, są przenoszeni do innych obszarów firmy. Dzięki temu mogą nie tylko zdobyć nowe umiejętności, lecz także podjąć właściwą decyzję odnośnie do swojej przyszłej kariery zawodowej.

Symulacje i ćwiczenia

Od początku działania hotelu Marriott w Warszawie, czyli od 1989 roku, prowadzone były szkolenia takie same, jak w pozostałych placówkach sieci. Jednak charakter i metody szkoleniowe były inne od tych, które stosowano wówczas w naszym kraju. Polegały głównie na zabawie, konkursach, na symulacjach i ćwiczeniu na żywo sytuacji, z którymi potem pracownicy mogli mieć do czynienia w pracy. Program poszczególnych szkoleń był opracowany w siedzibie korporacji, w Stanach Zjednoczonych, ale zdarzały się pewne modyfikacje.

– Zwłaszcza dzięki grom symulacyjnym uczestnicy dodawali do programu coś od siebie, mieli więc swój wkład i w ten sposób często zmieniali konkretne szkolenie. Ponieważ przez pierwsze lata działania naszego hotelu sama prowadziłam szkolenia w zakresie empowerment i TQM (Total Quality Management), to widziałam, że – mimo iż program pochodzi z korporacji – to każdy kurs był nieco inny, w zależności od grupy i doświadczeń zawodowych jej uczestników. Różnice wynikały z tego, czy szkolenie było prowadzone np. dla menedżerów recepcji czy dla szefów kuchni lub działu utrzymania czystości. Każdy z nich spotykał się z innymi problemami i w inny sposób podchodził do rozwiązywania problemów zgłaszanych przez gości – wyjaśnia szef działu HR.

Szkolenia z takich dziedzin, jak zarządzanie jakością i podejmowanie właściwych decyzji, dzisiaj również należą do obowiązkowego programu edukacji menedżerskiej w firmie.

reklama

Autor:

Autorka specjalizuje się w tematyce zarządzania przedsiębiorstwem i zarządzania kadrami; współpracuje z licznymi mediami prasowymi, elektronicznymi oraz wydawnictwami książkowymi; od 1999 roku jest związana z miesięcznikiem „Personel i Zarządzanie”.

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kubarski

Ekspert Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »