| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Szkolenie i rozwój kadr w Warsaw Marriot Hotel - studium przypadku

Szkolenie i rozwój kadr w Warsaw Marriot Hotel - studium przypadku

Umiejętność wyłaniania talentów oraz motywowania do rozwoju to kompetencje menedżerskie, które w międzynarodowej sieci Marriott uznaje się za kluczowe. Do doskonalenia ich służą takie programy szkoleniowe, jak Developing You – Developing Others czy Man in the Pocket, które realizowane są także w warszawskim hotelu Marriott.

Nieustanne zmiany

Działanie hotelu jest związane z nieustannymi zmianami (zarówno w otoczeniu rynkowym, jak i wewnątrz organizacji), a jednocześnie z potrzebą zachowania stabilnych i jasnych zasad działania. Jak w takim razie można pogodzić zarządzanie kadrami oparte na trwałych podstawach z zarządzaniem zmianą? Szef HR w warszawskim hotelu Marriott podkreśla, że przede wszystkim należy działać zgodnie z przepisami prawa i tu nie ma miejsca na dowolność. A poza tym zmiana jest stałym elementem działania hotelu. Przede wszystkim zmieniają się systemy pracy w poszczególnych działach, co powoduje czasami lęk u pracowników, którzy boją się, że nie sprostają zmianom, że nie poradzą sobie np. z nowymi szkoleniami z umiejętności, jakich jeszcze nie mają.

Uważam, że w takim przypadku podstawą jest jasne informowanie. Z ludźmi trzeba bardzo dużo rozmawiać. Trzeba ich przekonać do zmiany. Kiedy pracownicy rozumieją, dlaczego zmiana jest wprowadzana i dlaczego stawiane są nowe wymagania, to nie będą przeszkadzać a pomogą wprowadzać zmiany. Miałam kilkakrotnie tego dowody, że warto najpierw wprowadzić pracowników w temat, posłuchać ich uwag i podpowiedzi – mówi Maryla Koralewska. – I nie warto niczego robić na siłę, bo to nigdy nie da oczekiwanego efektu. Trzeba ludzi najpierw przekonać – dodaje.

Marriott International Inc. ma ponad 3200 hoteli w 67 krajach na całym świecie. W Europie, gdzie posiada 112 placówek w 21 krajach, firma rozpoczęła swoją działalność w 1975 r., uruchamiając swój hotel w Holandii. W Polsce Marriott International Inc. funkcjonuje od października 1989 r., kiedy otwarto Warsaw Marriott Hotel. Obecnie zatrudnia tutaj ok. 400 pracowników.

W kwietniu 2010 r. Idalia Kostrzewska, dyrektor ds. obsługi gości w warszawskim hotelu Marriott, została uhonorowana najwyższą nagrodą dla pracowników sieci Marriott International – Award of Excelence im. J. Willarda Marriotta. Nagroda jest przyznawana corocznie ośmiu pracownikom sieci Marriott nominowanym przez ich przełożonych lub współpracowników za wyjątkowe wyniki w pracy i cechy, jakie w sieci Marriott są uznawane za kluczowe: konsekwentne dążenie do celu, rzetelność, charakter, zaangażowanie i wytrwałość.

Autor:

Autorka specjalizuje się w tematyce zarządzania przedsiębiorstwem i zarządzania kadrami; współpracuje z licznymi mediami prasowymi, elektronicznymi oraz wydawnictwami książkowymi; od 1999 roku jest związana z miesięcznikiem „Personel i Zarządzanie”.

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Foryś Wojciechowski Spółka komandytowa

Kancelaria Radców Prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »