| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Szkolenie i rozwój kadr w Warsaw Marriot Hotel - studium przypadku

Szkolenie i rozwój kadr w Warsaw Marriot Hotel - studium przypadku

Umiejętność wyłaniania talentów oraz motywowania do rozwoju to kompetencje menedżerskie, które w międzynarodowej sieci Marriott uznaje się za kluczowe. Do doskonalenia ich służą takie programy szkoleniowe, jak Developing You – Developing Others czy Man in the Pocket, które realizowane są także w warszawskim hotelu Marriott.

Nieustanne zmiany

Działanie hotelu jest związane z nieustannymi zmianami (zarówno w otoczeniu rynkowym, jak i wewnątrz organizacji), a jednocześnie z potrzebą zachowania stabilnych i jasnych zasad działania. Jak w takim razie można pogodzić zarządzanie kadrami oparte na trwałych podstawach z zarządzaniem zmianą? Szef HR w warszawskim hotelu Marriott podkreśla, że przede wszystkim należy działać zgodnie z przepisami prawa i tu nie ma miejsca na dowolność. A poza tym zmiana jest stałym elementem działania hotelu. Przede wszystkim zmieniają się systemy pracy w poszczególnych działach, co powoduje czasami lęk u pracowników, którzy boją się, że nie sprostają zmianom, że nie poradzą sobie np. z nowymi szkoleniami z umiejętności, jakich jeszcze nie mają.

Uważam, że w takim przypadku podstawą jest jasne informowanie. Z ludźmi trzeba bardzo dużo rozmawiać. Trzeba ich przekonać do zmiany. Kiedy pracownicy rozumieją, dlaczego zmiana jest wprowadzana i dlaczego stawiane są nowe wymagania, to nie będą przeszkadzać a pomogą wprowadzać zmiany. Miałam kilkakrotnie tego dowody, że warto najpierw wprowadzić pracowników w temat, posłuchać ich uwag i podpowiedzi – mówi Maryla Koralewska. – I nie warto niczego robić na siłę, bo to nigdy nie da oczekiwanego efektu. Trzeba ludzi najpierw przekonać – dodaje.

Marriott International Inc. ma ponad 3200 hoteli w 67 krajach na całym świecie. W Europie, gdzie posiada 112 placówek w 21 krajach, firma rozpoczęła swoją działalność w 1975 r., uruchamiając swój hotel w Holandii. W Polsce Marriott International Inc. funkcjonuje od października 1989 r., kiedy otwarto Warsaw Marriott Hotel. Obecnie zatrudnia tutaj ok. 400 pracowników.

W kwietniu 2010 r. Idalia Kostrzewska, dyrektor ds. obsługi gości w warszawskim hotelu Marriott, została uhonorowana najwyższą nagrodą dla pracowników sieci Marriott International – Award of Excelence im. J. Willarda Marriotta. Nagroda jest przyznawana corocznie ośmiu pracownikom sieci Marriott nominowanym przez ich przełożonych lub współpracowników za wyjątkowe wyniki w pracy i cechy, jakie w sieci Marriott są uznawane za kluczowe: konsekwentne dążenie do celu, rzetelność, charakter, zaangażowanie i wytrwałość.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Autorka specjalizuje się w tematyce zarządzania przedsiębiorstwem i zarządzania kadrami; współpracuje z licznymi mediami prasowymi, elektronicznymi oraz wydawnictwami książkowymi; od 1999 roku jest związana z miesięcznikiem „Personel i Zarządzanie”.

Źródło:

INFOR
Koszty podatkowe – wyłączenia i ograniczenia (PDF)14.90 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

NOWY KODEKS PRACY 2018

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Izba Doradców Podatkowych

Samorząd zawodowy doradców podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK