| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Wyzwania dla partnerstwa

Wyzwania dla partnerstwa

Model partnerstwa biznesowego HR Dave’a Ulricha liczy już ponad 10 lat, a jednak tylko nieliczne firmy w Polsce wdrożyły go do tej pory. Firma doradcza HRM Partners oraz redakcja „Personelu i Zarządzania” zaprosiły przedstawicieli siedmiu z nich, aby podzieli się swoimi doświadczeniami.

W debacie udział wzięli:

Artur Miernik – dyrektor Departamentu PKO Bank Polski, Departament Rozwoju i Rekrutacji, Magdalena Molenda – dyrektor HR Development, Real Sp. z o.o. i Sp. Spółka Komandytowa, METRO Group, Dariusz Rycia – HR Business Partner, Część Komercyjna Grupa Żywiec, Maja Stankowska – dyrektor banku, dyrektor Departamentu Zarządzania Kapitałem Ludzkim, Raiffeisen Bank Polska SA, Emilia Strzelecka – kierownik HR, Łańcuch Dostaw, E. Wedel Sp. z o.o., Joanna Szybisz – dyrektor ds. personalnych Saint-Gobain Dystrybucja Budowlana Sp. z o.o., Marek Wrzosek, menedżer ds. rozwoju kadr Kredyt Bank SA, Departament Zarządzania Kadrami

Piotr Sierociński: Jak państwo rozumieją model partnerstwa biznesowego haeru? Co Państwa skłoniło, żeby się nim zainteresować?

Emilia Strzelecka: W Wedlu wprowadzenie funkcji partnerów biznesowych HR (HRBP) zbiegło się w czasie z wdrażaniem Lean Manufacturingu. Na nowo zdefiniowaliśmy sposób działania, co wymagało nowego kształtowania komunikacji i współpracy między różnymi funkcjami. W przeciwieństwie do wcześniejszego sposobu pracy teraz dominuje podejście procesowe. Zmiany potrzebowały wsparcia ze strony działu HR i zapewnili je HRBP. Menedżerowie docenili korzyści z synergii działań i dział HR stał się partnerem.

Joanna Szybisz: Miałam to szczęście, że dwukrotnie budowałam dział HR od podstaw wraz z tworzącą się firmą, a trzeci raz w firmie, w której funkcjonowała wcześniej tylko administracja kadrowa. W tym ostatnim przypadku firmy łączyły się za miesiąc i zarząd stwierdził, że bez działu HR to się nie uda. Obszary, w których najbardziej uwidoczniła się potrzeba biznesu, żeby mieć w dziale HR partnera, to zarządzanie zmianą i komunikacją. Gdy budowałam firmy od podstaw, pion HR był niezbędny, by zrekrutować i wyszkolić ludzi. W Polkomtelu (Plus GSM) w ciągu sześciu miesięcy zbudowaliśmy organizację zatrudniającą ponad 700 osób. Wtedy nie było wątpliwości, że dyrektor ds. HR ma być w zarządzie. Nawet nazwa PLUS GSM narodziła się przy udziale pionu personalnego, bo została wybrana przez pracowników, a cały konkurs był koordynowany przez nasz dział. Po prostu byliśmy pierwsi, najlepiej zorganizowani. Komórka HR była organizacją zanim narodziła się firma i nasza rola od początku była strategiczna.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Miżołębska

biuro prawne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »