| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Efektywne uczenie - jakie atuty mają szkolenia otwarte i jakie z tego wynikają korzyści?

Efektywne uczenie - jakie atuty mają szkolenia otwarte i jakie z tego wynikają korzyści?

Do udziału w szkoleniach otwartych zgłaszają się uczestnicy zainteresowani konkretnym tematem, który sami wybierają. Poprzez wybór obszaru zainteresowania stają się uczestnikami bardziej świadomymi swoich celów możliwych do osiągnięcia w trakcie szkolenia. Są to często ludzie przygotowani do aktywnego uczestnictwa w programie, który uznali za interesujący dla siebie. Towarzyszy im wysoka motywacja do rozwijania konkretnych umiejętności i poszerzania wiedzy z danego zakresu. Sami decydują się na dane szkolenie, często prywatnie, chcąc uzyskać odpowiedzi na konkretne pytania. To jest właśnie największa przewaga szkoleń otwartych nad zamkniętymi.

Praktyczna wiedza

Cechą charakterystyczną szkoleń otwartych jest jak najlepsze ukierunkowanie ich na pogłębienie wiedzy szkolonych i wykorzystanie jej w praktyce zawodowej. Większość uczestników przychodzi na szkolenia z określonymi problemami i domaga się uzyskania konkretnych rozwiązań. Stawia to z jednej strony duże wymagania w stosunku do osób prowadzących (trenerów), jak również daje możliwość zajęcia się konkretnymi sytuacjami. Te szkolenia, które są elastyczne i dopuszczają tematy uczestników jako ważny materiał do omówienia czy do rozwiązania, mają bardzo ważną korzyść – są praktyczne! Uczestnicy zyskują praktyczną wiedzę (podpowiedź, informację zwrotną, inspirację) nie tylko od trenera. Dzięki temu teoria przyswajana w trakcie szkolenia oraz wypracowane rozwiązania stają się bardziej wiarygodne.

Odmienne doświadczenia

Kto zatem może mieć największe korzyści ze szkoleń otwartych? Do czego przede wszystkim mogą one służyć?

Szkolenia otwarte sprzyjają weryfikacji swojego funkcjonowania w grupie oraz ćwiczeniu i doskonaleniu swoich umiejętności pracy w zespole i bycia liderem. Dzięki przebywaniu w nowym zespole uczestnicy mają możliwość sprawdzenia, jakie działania własne wzmacniają współpracę, co powoduje, że konkretne osoby zostają typowane na lidera, a co nie sprzyja efektywności grupy. Nabierają oni doświadczenia pracy w grupie bez lęku, że zostanie to ocenione przez kogoś z firmy. Mają możliwość dostać rzetelne informacje zwrotne, które mogą wnieść więcej niż w przypadku szkoleń zamkniętych.

Formowanie się zespołu podczas szkoleń otwartych jest łatwiejsze, bo powstaje on od pierwszej godziny szkolenia, a efekty są widoczne po dwóch, trzech dniach interaktywnych zajęć. Z reguły grupa staje się bardzo zżyta, przepływ informacji i współpracy między członkami zespołu jest efektywny. Uczestnicy mają przydzielone określone role w zespole, które pokazują ich potencjał i najczęstszy sposób wchodzenia w kontakt z grupą.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Piekarska

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »