| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Z językiem w XXI wiek

Z językiem w XXI wiek

Umiejętność posługiwania się językiem obcym stała się pewnym standardem w pracy menedżera. Ale w praktyce jest różnie. Po latach spędzonych na uczeniu się słówek na pamięć i tworzeniu coraz trudniejszych form gramatycznych, często w kontakcie z żywym językiem czujemy się bezradni. Dlatego warto przyjrzeć się nowoczesnym metodom nauczania języka, które oferują przyjemniejszą formę i szybsze efekty.

Internet plus nauczyciel

Przyspieszoną naukę języków obcych oferują również szkoły uczące metodą blended-learning. Jest to nauczanie łączące lekcje z nauczycielem oraz samodzielną pracę z wykorzystaniem materiałów w internecie. Samodzielne lekcje kursanci mogą przerabiać w dowolnym dla siebie czasie i tempie. Kursy są pomyślane tak, żeby uczniowie nie tylko przyswajali słówka i zwroty, ale jednocześnie dobrze się bawili. Po zalogowaniu do Internetu znajdą tam krótkie filmy, ćwiczenia, gry i łamigłówki.

Już od kilku lat metodą blended-learning, korzystając z programu Tell Me More francuskiej firmy Auralog, uczy szkoła językowa Skrivanek. Kursanci uczą się w grupach od jednej do dziewięciu osób. Około 40 proc. materiałów realizują, korzystając z pomocy w internecie, pozostałe 60 proc. na zajęciach z lektorem, z którym spotykają się co tydzień na 90 minut.

Mamy uczniów, którzy między spotkaniami z lektorem sami pracują nawet 12 godzin tygodniowo, ale i takich, którzy poświęcają na to dwie godziny – mówi Anna Snarska, kierowniczka szkoły. – Opiekun grupy ma podgląd do systemu, dlatego na bieżąco widzi postępy i zaangażowanie kursantów.

Firma, wysyłając swoich pracowników na kurs, płaci nie tylko za materiały na platformie internetowej i lekcje z nauczycielem, lecz także za korespondencyjną opiekę lektora podczas samodzielnej nauki. Nauczyciel widzi, jakie błędy popełniają uczniowie samodzielnie rozwiązując zadania, z czym mają największe problemy. Zwraca im na to uwagę, sugeruje ćwiczenia, podsyła linki. Również kursanci za pomocą e-maila mogą zadawać pytania nauczycielowi, wyjaśniać wątpliwości. Wymiana pracy domowej między uczniem i nauczycielem też odbywa się częściowo on-line. Dzięki temu nie traci się czasu w trakcie lekcji, a lektor może każdemu indywidualnie wyjaśnić jego błędy. Program internetowy daje również możliwość ćwiczenia wymowy – komputer sprawdza, czy dobrze mówimy, i wyświetla nasz wynik na monitorze.

Zajęcia odbywają się na sześciu poziomach – od A0 do C1. Anna Snarska zapewnia, że cały program udaje się zrealizować nawet przez cztery lata. Dużo jednak zależy od systematyczności samego ucznia i od tego, ile czasu na naukę poświęca w domu.

Raz w miesiącu wszyscy kursanci rozwiązują test w programie internetowym, a każdy semestr kończy się egzaminem na zajęciach. Dodatkowo raz w miesiącu każdy uczeń oraz koordynator grupy wyznaczony przez pracodawcę dostają raport z postępów w nauce. Dzięki temu uczniowie wiedzą, nad czym muszą więcej pracować, a pracodawca widzi, czy efektywnie wydaje pieniądze.

Nasze szkolenia są nastawione na komunikację. Oczywiście kursanci poznają też gramatykę, ale uczą się jej z tekstów albo dialogów – podkreśla Anna Snarska.

Kurs menedżerski składający się z indywidualnych spotkań z lektorem 1 x 90 minut w tygodniu + kurs on-line z aktywną opieką tutora kosztuje w szkole Skrivanek 3,4 tys. zł za semestr za osobę. Za taki sam kurs, ale w grupach 4–10-osobowych trzeba zapłacić 740–1,1 tys. zł za osobę.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Kacper Sołoniewicz

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »