| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Jak zwiększyć efektywność coachingu?

Jak zwiększyć efektywność coachingu?

Kieruję zespołem 25 przedstawicieli handlowych. Od sześciu miesięcy prowadzę regularny coaching z każdym z nich. W wielu przypadkach przynosi on oczekiwane korzyści, jednak w ogólnym rozrachunku rezultaty nie są satysfakcjonujące. Co zrobić, aby zwiększyć efektywność działań?

Coaching jest jednym z najbardziej skutecznych narzędzi zarządzania i poprawy zachowań uczniów. Z drugiej strony, jest procesem złożonym i długotrwałym. Efekty coachingu nie zawsze są widoczne natychmiast. Na powodzenie przedmiotowych działań ma wpływ wiele czynników, jak: poziom kompetencji ucznia, jego doświadczenie, postawa, motywacja itp.

Punktem wyjścia w planowaniu coachingu jest świadomość prawidłowości związanych z uczeniem się dorosłych.

Preferencje w nauce

Podstawą szkolenia dorosłych jest cykl Kolba, którego założeniem jest przejście czterech etapów cyklu nauki, w celu doskonalenia kompetencji (zobacz schemat).

@RY1@i13/2009/008/i13.2009.008.000.0088.001.jpg@RY2@

Stopień zwiększonej koncentracji na którymś z etapów zależy od diagnozy preferencji w stosunku do stylu uczenia się podopiecznego. Brytyjscy eksperci w dziedzinie stylów uczenia się, Peter Honey i Alan Mumford, zdefiniowali cztery podstawowe style uczenia się:

Aktywne działanie

Entuzjaści – ludzie o otwartych umysłach, pozbawieni sceptycyzmu, entuzjastyczni. Zwykle najpierw działają, a następnie myślą o konsekwencjach. Są aktywni. W przypadku takich uczniów zasadne będzie skupienie się na pierwszym etapie cyklu – doświadczeniu. Ludzie ci najefektywniej uczą się, jeśli są rzuceni „na głęboką wodę”, lubią być angażowani w działanie.

Analiza działania

Myśliciele – stoją z boku i analizują doświadczenia. Lubią obserwować działanie, słuchać innych i analizować wszystkie aspekty doświadczenia. Zbierają informacje i długo formułują wnioski. Najbardziej efektywnie uczą się, jeśli mogą przeanalizować to, czego się nauczyli. W ich przypadku koncentracja na drugim etapie cyklu: analizie działania, przyniesie najlepsze rezultaty.

reklama

Autor:

trener biznesu i executive coach

Źródło:

INFOR

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Okurowski

Specjalista od nowoczesnych technologii zarówno samochodowych jak domowych. Wyjątkowy znawca nawigacji samochodowych, systemów multimedialnych, car audio i aplikacji mobilnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »