| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Rozwój zawodowy i ścieżki awansów w firmie ubezpieczeniowej – opis praktyki

Rozwój zawodowy i ścieżki awansów w firmie ubezpieczeniowej – opis praktyki

Planowanie kariery zawodowej powinno uwzględniać zbieżność oczekiwań i planów życiowych pracownika oraz potrzeby organizacji. To z kolei wymaga stosowania strategii rozwoju zawodowego według zaprojektowanych wcześniej ścieżek awansów oraz stosowania niezbędnego systemu szkoleń. W jaki sposób można zatem zbudować system rozwoju zawodowego oraz zorganizować formy realizowania kariery zawodowej przez pracowników?

Spółka jest międzynarodową korporacją zajmującą się świadczeniem szerokiego pakietu usług ubezpieczeniowych dla klientów indywidualnych i korporacyjnych (w szczególności pakiety na życie i zdrowie, majątkowe, komunikacyjne, posagowe, emerytalne i inwestycyjne) oraz ubezpieczeniami gospodarczymi dla firm. Jej struktura jest terytorialnie rozproszona. Podstawową jednostką jest oddział. W Polsce firma ma kilkadziesiąt oddziałów. Spółka dynamicznie działa: poszerza swoją ofertę produktów, wielkość sprzedaży i rentowność. Podstawową grupą pracowniczą są agenci, od których w głównej mierze zależą wyniki przedsiębiorstwa.

Ścieżki rozwoju zawodowego

W firmie stosuje się sformalizowane zasady rozwoju zawodowego, obowiązujące w całej korporacji. Wyraźnie zostały określone dwie ścieżki rozwoju zawodowego:

  • zdobywanie głębszej i szerszej wiedzy oraz umiejętności praktycznych pozwalających na osiąganie coraz większego profesjonalizmu w świadczeniu usług ubezpieczeniowych,
  • zdobywanie kolejnych szczebli kierowniczych oraz organizowanie i nadzorowanie pracy podległych grup agentów.

Awans poziomy

Pierwsza ścieżka rozwoju zawodowego pozwala agentowi być bardziej profesjonalnym (awans poziomy). Wymaga to od agentów poznawania i przyswajania ściśle określonej wiedzy merytorycznej z zakresu finansów i ubezpieczeń. Ścieżka rozwoju zawodowego, której celem jest nabywanie profesjonalizmu, obejmuje kolejne stopnie i niezbędne wymagania (zobacz schemat 1).

Podstawą awansu poziomego są trzy wymagalne do spełnienia w całości kryteria:

  • zawarcie ustalonej liczby umów indywidualnego ubezpieczenia na życie o regularnych wpłatach składek przez klienta,
  • ukończenie przewidzianych szkoleń udokumentowanych certyfikatem,
  • zdanie lub zaliczenie egzaminu sprawdzającego zakres i poziom dodatkowo zdobytej wiedzy przewidzianej do awansowania na wyższy stopień profesjonalizmu i kompetencji.

Wszystkie postępy w rozwoju zawodowym są ewidencjonowane w bazie danych. Procedura awansowania na stanowisko doradcy uruchamiana jest co miesiąc, a na tytuł konsultanta i lidera agentów raz w roku. Na podstawie zgromadzonych informacji o postępach w rozwoju zawodowym pracownika dyrektor resortowy ocenia poziom spełnianych przez niego wymagań. W przypadku gdy uzna je za niewystarczające, nominacja pracownika na wyższy stopień zostaje wstrzymana do czasu uzupełnienia wszystkich wymagań.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

PPW Group

PPW Group łączy wiedzę o rynku nieruchomości i marketingu inwestycji deweloperskich.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK