| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > Rozwój zawodowy i ścieżki awansów w firmie ubezpieczeniowej – opis praktyki

Rozwój zawodowy i ścieżki awansów w firmie ubezpieczeniowej – opis praktyki

Planowanie kariery zawodowej powinno uwzględniać zbieżność oczekiwań i planów życiowych pracownika oraz potrzeby organizacji. To z kolei wymaga stosowania strategii rozwoju zawodowego według zaprojektowanych wcześniej ścieżek awansów oraz stosowania niezbędnego systemu szkoleń. W jaki sposób można zatem zbudować system rozwoju zawodowego oraz zorganizować formy realizowania kariery zawodowej przez pracowników?

Spółka jest międzynarodową korporacją zajmującą się świadczeniem szerokiego pakietu usług ubezpieczeniowych dla klientów indywidualnych i korporacyjnych (w szczególności pakiety na życie i zdrowie, majątkowe, komunikacyjne, posagowe, emerytalne i inwestycyjne) oraz ubezpieczeniami gospodarczymi dla firm. Jej struktura jest terytorialnie rozproszona. Podstawową jednostką jest oddział. W Polsce firma ma kilkadziesiąt oddziałów. Spółka dynamicznie działa: poszerza swoją ofertę produktów, wielkość sprzedaży i rentowność. Podstawową grupą pracowniczą są agenci, od których w głównej mierze zależą wyniki przedsiębiorstwa.

Ścieżki rozwoju zawodowego

W firmie stosuje się sformalizowane zasady rozwoju zawodowego, obowiązujące w całej korporacji. Wyraźnie zostały określone dwie ścieżki rozwoju zawodowego:

  • zdobywanie głębszej i szerszej wiedzy oraz umiejętności praktycznych pozwalających na osiąganie coraz większego profesjonalizmu w świadczeniu usług ubezpieczeniowych,
  • zdobywanie kolejnych szczebli kierowniczych oraz organizowanie i nadzorowanie pracy podległych grup agentów.

Awans poziomy

Pierwsza ścieżka rozwoju zawodowego pozwala agentowi być bardziej profesjonalnym (awans poziomy). Wymaga to od agentów poznawania i przyswajania ściśle określonej wiedzy merytorycznej z zakresu finansów i ubezpieczeń. Ścieżka rozwoju zawodowego, której celem jest nabywanie profesjonalizmu, obejmuje kolejne stopnie i niezbędne wymagania (zobacz schemat 1).

Podstawą awansu poziomego są trzy wymagalne do spełnienia w całości kryteria:

  • zawarcie ustalonej liczby umów indywidualnego ubezpieczenia na życie o regularnych wpłatach składek przez klienta,
  • ukończenie przewidzianych szkoleń udokumentowanych certyfikatem,
  • zdanie lub zaliczenie egzaminu sprawdzającego zakres i poziom dodatkowo zdobytej wiedzy przewidzianej do awansowania na wyższy stopień profesjonalizmu i kompetencji.

Wszystkie postępy w rozwoju zawodowym są ewidencjonowane w bazie danych. Procedura awansowania na stanowisko doradcy uruchamiana jest co miesiąc, a na tytuł konsultanta i lidera agentów raz w roku. Na podstawie zgromadzonych informacji o postępach w rozwoju zawodowym pracownika dyrektor resortowy ocenia poziom spełnianych przez niego wymagań. W przypadku gdy uzna je za niewystarczające, nominacja pracownika na wyższy stopień zostaje wstrzymana do czasu uzupełnienia wszystkich wymagań.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Sadowski

Analityk Expandera, ekspert w dziedzinie produktów bankowych i funduszy inwestycyjnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »