| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > MBA remedium na kryzys

MBA remedium na kryzys

Rozmowa z Arnoldem Longboy’em, dyrektorem ds. rekrutacji University of Chicago Booth School of Business (Chicago Booth) w Londynie

Jak program MBA łączy teorię z biznesową praktyką? Które metody stosowane z BSB Chicago są najbardziej skuteczne: studia przypadku, gry symulacyjne, staże i praktyka w największych firmach, a może udział w projektach?

Naszym kluczowym zadaniem jest rozwijanie i doskonalenie wiedzy pojęciowej dotyczącej struktur i zasad zarządzania, których podstawą jest teoria i badania naukowe. Z drugiej strony, menedżerowie, a zarazem nasi studenci, wnoszą do grupy swoją wiedzę. Jest to wiedza specyficzna dla konkretnej branży albo firmy, w której działają. Wiedza, którą zdobywa się tylko poprzez własne doświadczenie. Dlatego w naszym programie łączymy najlepszą wiedzę teoretyczną z wiedzą specjalistyczną. Dzięki temu lepiej dochodzimy do wniosków, które nie pojawiłyby się, gdyby nie było takiej kombinacji teorii i praktyki. Toczą się wówczas w grupie żywe dyskusje i debaty, na przykład wtedy, kiedy zachęcamy studentów, aby namawiali swoich profesorów do komentowania prawdziwych sytuacji, z jakimi mieli do czynienia jako menedżerowie. W dodatku w trakcie niektórych kursów studenci pracują nad projektami „z życia”, na przykład na naszym kursie dotyczącym strategii konkurencyjnej studenci wybierają przedsiębiorstwo albo sektor gospodarczy i przygotowują na ten temat pracę.

Czym zdecydowanie różni się MBA w Chicago Booth od programów tego typu w innych uczelniach?

Przede wszystkim nasz program MBA dla menedżerów był rozwijany na świecie jako pierwszy i od 1943 roku zdobyliśmy już całkiem spore doświadczenie w tym zakresie. Ponadto ostatnio otrzymaliśmy największy prezent, jaki uczelnia biznesowa może uzyskać od jej absolwenta MBA, Davida Bootha (założyciela i naczelnego dyrektora firmy inwestycyjnej Dimensional Fund Advisors). W dowód wdzięczności za dotację przemianowaliśmy naszą uczelnię, nazywając ją jego imieniem. Jako druga najstarsza uczelnia biznesowa w Stanach Zjednoczonych z 42 tysiącami absolwentów w historii mamy więc stworzone solidne podstawy do działania na przyszłość. Dzięki uzyskiwanym funduszom możemy skupić się na rekrutacji i zatrzymaniu najlepszej kadry dydaktycznej. W wojnie o talenty te zasoby, jakimi obecnie dysponujemy, pozwolą nam prawdopodobnie wyłowić najlepszych profesorów z uczelni o znakomitej renomie, ale z mniejszymi środkami finansowymi. Ponadto prowadzimy jedyny na świecie program MBA dla menedżerów zintegrowany globalnie i realizowany w trzech ośrodkach na trzech kontynentach (w Ameryce Północnej, Azji i Europie). Dzięki funduszom przekazanym przez Davida Bootha rozważamy też dalsze rozszerzenie naszej działalności.

Jakie są kluczowe mierniki efektywności programu MBA w Chicago Booth?

Jeżeli ktoś naprawdę chce zmienić swoje myślenie i działanie, to zadaniem programu akademickiego nie jest przekazywanie statystycznej wiedzy i faktów, lecz informacji i analiz, najlepszych praktycznych przykładów z rynku. Wartością naszej uczelni jest koncentracja na tym, jak myśleć, a nie, co myśleć. Dzięki temu podejściu menedżerowie są lepiej przygotowani na podjęcie wyzwań, z którymi nigdy dotąd nie mieli do czynienia. Kładziemy nacisk na badanie i analizę, a zatem profesorowie są ekspertami w procesie odkrywania wiedzy. Oni analizują problem, formułują hipotezę, a potem sprawdzają ją w relacji do rzeczywistych danych z rynku. W ten sposób studenci uczą się, że każda koncepcja jest prowizoryczna. W naszej uczelni mamy wypracowane procedury analizy i kwestionowania idei i pomysłów, kładziemy więc nacisk na sprawdzone dowody. Zasady procesu odkrywania wiedzy są stosowane przez naszych profesorów w odniesieniu do każdego zagadnienia, menedżerowie dzięki temu lepiej poznają metody dochodzenia do konkretnych praktycznych rozwiązań. Jeżeli uczą się, jak myśleć, to później potrafią podejmować decyzje dotyczące długotrwałej perspektywy – ponieważ ich punktem wyjścia była dobra analiza. Umiejętność odkrywania nowych możliwości spojrzenia na problem daje olbrzymie korzyści w każdym podlegającym zmianom środowisku. Innym – może bardziej oczywistym – miernikiem efektywności i korzyścią z naszego MBA jest fakt, że menedżerowie pracują z profesorami nad najbardziej „gorącymi” i pochodzącymi z ostatniej chwili przypadkami, problemami. Mogą więc tworzyć najbardziej aktualne i optymalne modele działania. Wiele jest przykładów z obecnej praktyki biznesowej, w których zastosowana została wiedza z zakresu psychologii konsumentów, strategii konkurencyjnej czy modele decyzyjne.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

URLOPY WYPOCZYNKOWE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Rudaś

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK