| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Szkolenia i rozwój > MBA remedium na kryzys

MBA remedium na kryzys

Rozmowa z Arnoldem Longboy’em, dyrektorem ds. rekrutacji University of Chicago Booth School of Business (Chicago Booth) w Londynie

Duże znaczenie w dobie kryzysu mają odpowiednie regulacje prawne, przejrzysta informacja i etyczne zachowanie. A kompetencje menedżerów?

Które z nich należy dzisiaj przede wszystkim rozwijać?

Nasz program MBA Executive zaczynamy od tego, co nazywamy „Podstawami biznesu” – jest to sześć kursów, które dostarczają analitycznych narzędzi i są wstępem do całego programu. Pierwszy kurs to „Esencja efektywnego zarządzania”. Tutaj, stosując jako bazę badania i teorie behawioralne, koncentrujemy się na lepszym zrozumieniu przez menedżerów kwestii natury i dynamiki relacji międzyludzkich w organizacji. Poprzez połączenie dyskusji nad studiami przypadków z wykładami i działaniami w grupach oferujemy struktury pojęciowe i zasady, które pozwolą menedżerom zwiększyć w przyszłości swoją efektywność. Najważniejsze tematy, nad którymi pracujemy, dotyczą motywacji, społecznej percepcji, komunikacji, podejmowania decyzji, zaangażowania i przywództwa.

Wiemy już, jakie kompetencje musi rozwijać współczesny menedżer. Automatycznie pojawia się pytanie o obszary zarządzania. Czy w dobie kryzysu menedżer powinien lepiej zarządzać zmianą, ryzkiem, ludźmi, czy też powinien być świetnym analitykiem strategicznym?

Kiedy jest duża niepewność na rynku i sytuacja nieustannie ulega zmianie, to koniecznością dla menedżerów powinno być korzystanie ze sprawdzonych i udowodnionych schematów działania, opierających się na fundamentalnych zasadach. Chociaż te schematy nie dają gotowych odpowiedzi, jednak pozwalają lepiej przeanalizować problem i opracować rozwiązanie, które sprawdzi się w praktyce. Na kursie „Menedżerskie podejmowanie decyzji”, który także jest prowadzony w ramach MBA Executive, studenci uczą się np., dlaczego menedżerowie są podatni na pewne uprzedzenia i później w rezultacie podejmują znacznie mniej optymalnych decyzji. Na tym kursie badamy wpływ tych uprzedzeń czy zahamowań w podejmowaniu decyzji na klientów, organizację, w konsekwencji na finansową wartość firmy.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Oworuszko

Dyrektor Finansowy LeasePlan

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »