| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Szkolenia i rozwój

Wzbogacanie siebie

Aktualizacja: 16.08.2010

Rozmowa z Michałem Wronką, menedżerem produktu w Bayer HealthCare, laureatem konkursu MBA Student of the Year 2010 »

Jak dobrze wybrać program MBA?

Aktualizacja: 16.08.2010

Na początku 2009 roku, kiedy to na wieść o kryzysie wiele firm zamroziło swoje budżety szkoleniowe, zainteresowanie drogimi studiami typu MBA zaczęło maleć. Jednak w ostatnim czasie trend ten się odwrócił i obserwujemy znaczny wzrost zainteresowania tą formą edukacji. Studia MBA to ważna decyzja i... niemały wydatek. Tym bardziej przed podjęciem decyzji o wyborze konkretnego programu należy zrobić dogłębną analizę dostępnych ofert oraz własnych oczekiwań. »

Co zrobić, aby wiedza ze szkolenia została w głowie?

Aktualizacja: 16.07.2010

Jestem kierownikiem działu szkoleń w dużej organizacji. W ostatnich latach kładzie się duży nacisk na działania rozwojowe pracowników i oczywiście najbardziej popularnym i pożądanym przez zatrudnionych sposobem na rozwój są szkolenia. Czasami po szkoleniach widać zmianę w zachowaniach ludzi, a czasami nie. Niektórzy chcą iść po roku czy dwóch latach na szkolenia z tego samego tematu, bo mówią, że już niewiele pamiętają. Co zrobić, aby umiejętności i wiedza ze szkoleń została w głowie i była stosowana codziennie? »

Nieograniczony potencjał

Aktualizacja: 15.06.2010

Cele pozwalają wykorzystać cały potencjał drzemiący w człowieku. Ten natomiast jest nieograniczony – mówił Brian Tracy w Warszawie w trakcie jednego z prowadzonych seminariów. Wyznaczenie sobie celów i natychmiastowe podjęcie działań przyrównywał do zdjęcia nogi z hamulca i wciśnięcia pedału gazu. Zaledwie 3 proc. dorosłych ludzi ma jasne, zapisane cele oraz plan ich realizacji. »

Jak kobieta powinna zadbać o swój wizerunek w pracy?

Aktualizacja: 15.06.2010

Awansowałam ostatnio na kierownicze stanowisko w dużej organizacji. Zastanawiam się, jak powinnam się teraz ubierać, jakie dobierać dodatki, perfumy? »

Zarządzanie energią

Aktualizacja: 08.06.2010

Wywiad z Richardem Bolstadem, trenerem, coachem, twórcą Metody Komunikacji Transformującej. »

Co robić, aby projekt szkoleniowy był udany?

Aktualizacja: 17.06.2010

Prawdopodobnie każdy z nas brał kiedyś udział w nieudanym szkoleniu, jako uczestnik lub co gorsza jako prowadzący. Przyczyny nieudanych szkoleń są różne. Najczęściej odpowiedzialność spada na trenerów, jako na osoby, które bezpośrednio dostarczają rozwiązanie. Jeśli poszukamy w łańcuchu zdarzeń odnajdziemy też inne powody takich niepowodzeń. Większości z nich można by uniknąć, gdyby firma szkoleniowa znała dobrze sytuację oraz potrzeby szkoleniowe organizacji i ludzi w niej pracujących. »

Nauczyć się uczyć

Aktualizacja: 19.05.2010

Rozmowa z Colinem Rose’em, założycielem i prezesem firmy „Accelerated Learning Systems” »

Potęga myśli

Aktualizacja: 18.05.2010

Trzy pytania do Briana Tracy’ego »

Efektywne uczenie - jakie atuty mają szkolenia otwarte i jakie z tego wynikają korzyści?

Aktualizacja: 17.05.2010

Do udziału w szkoleniach otwartych zgłaszają się uczestnicy zainteresowani konkretnym tematem, który sami wybierają. Poprzez wybór obszaru zainteresowania stają się uczestnikami bardziej świadomymi swoich celów możliwych do osiągnięcia w trakcie szkolenia. Są to często ludzie przygotowani do aktywnego uczestnictwa w programie, który uznali za interesujący dla siebie. Towarzyszy im wysoka motywacja do rozwijania konkretnych umiejętności i poszerzania wiedzy z danego zakresu. Sami decydują się na dane szkolenie, często prywatnie, chcąc uzyskać odpowiedzi na konkretne pytania. To jest właśnie największa przewaga szkoleń otwartych nad zamkniętymi. »

Wszystko się zmienia

Aktualizacja: 20.04.2010

Rozmowa z Henryką Bochniarz, prezydentem Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”, o roli szkoleń w procesie adaptacji przedsiębiorstw »

Czy szkolenie jest kosztem, czy inwestycją

Aktualizacja: 20.04.2010

Pytanie „szkolenie to koszt czy inwestycja?” dla wielu może wydawać się pytaniem retorycznym. Chociaż, wbrew pozorom, odpowiedź na nie może być różna, w zależności od tego, komu zostanie ono postawione. Każda osoba, która jest odpowiedzialna w przedsiębiorstwie za rozwój pracowników, odpowie bez zastanowienia, że to inwestycja. Zresztą, trudno sobie wyobrazić, że ktoś, kto odpowiada za to, aby poziom kompetencji pracowników umożliwiał realizację zakładanych celów biznesowych, miał na ten temat inne zdanie. Ale gdyby zadać to pytanie menedżerom, odpowiedź nie zawsze byłaby tak oczywista. »

Każdy pracownik jest ważny

Aktualizacja: 14.04.2010

Co kryje się pod stwierdzeniem „pracownik o niskich kwalifikacjach”? Czy chodzi tu o deficyt wykształcenia zawodowego, czy niezbędnych kompetencji? Nie rozstrzygnęły tego dylematu ani prezentacja badań Pentor Research International i Ecorys, ani dyskusja podczas konferencji zorganizowanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości 8 marca w Warszawie. Niewątpliwie jednak uczestnicy debaty – haerowcy, szkoleniowcy, trenerzy – uzyskali ciekawe sugestie co do kierunków skutecznego wsparcia pracowników, których kwalifikacje należy podnosić w interesie ich samych i firmy. »

Co oznacza przygotowany na szkolenie trener?

Aktualizacja: 06.04.2010

Czy zdarzyło się Wam słyszeć osoby, które po szkoleniu stwierdzały, że temat był źle dobrany, forma prowadzenia nie angażowała uczestników, nie te ćwiczenia albo ćwiczenie te, ale prowadzenie beznadziejne i niewłaściwe komentarze? Czy zdarzyło się Wam uczestniczyć w szkoleniu, w którym trener nie miał planu szkolenia, nie za bardzo wiedział, kim Wy jesteście, zapominał o przerwach, a potem zapominał zakończyć przerwy, nie zaczynał na czas i nie kończył na czas i ciągle miał jakiś problem z materiałami i ze sprzętem? Czy słyszeliście o szkoleniach, po których uczestnicy stwierdzają: „to było frustrujące doświadczenie, chyba na jakiś czas daruję sobie udział w szkoleniu”. Zapewne tak. »

Rola szkoleń w organizacji

Aktualizacja: 10.03.2010

Wiele firm uważa, że priorytetem jest posiadanie właściwej strategii działania czy dobrego planu marketingowego. Z celów strategicznych wynikają cele taktyczne, z tych natomiast cele operacyjne. Organizacje tworzą swoje wizje i misje. Bardzo dużo czasu i wysiłku poświęca się na doskonalenie strategii działania. Cel na ogół jest jeden. Być bardziej konkurencyjnym od innych. Mogą w tym pomóc szkolenia. »

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Daniel Kotyras

Dyrektor ds. Marketingu i PR w NetArt

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »