| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Szkolenia i rozwój

Wykorzystanie self-coachingu do kształtowania kompetencji menedżerskich

Aktualizacja: 17.08.2011

Czy skuteczne doskonalenie umiejętności oraz zwiększanie efektywności funkcjonowania metodą coachingu wymaga bezpośredniego kontaktu z coachem? Otóż niekoniecznie. Praktyka oraz badania nad self-coachingiem, zwanym niekiedy także samocoachingiem, dostarczają dowodów na to, że po wstępnym instruktażu, wspomagając się odpowiednio opracowanymi materiałami pomocniczymi, każdy z nas może z powodzeniem samodzielnie pracować nad kształtowaniem własnych umiejętności. Na czym więc polega self-coaching oraz w jaki sposób optymalnie wykorzystać tkwiące w nim możliwości? »

Korzyści z zastosowania szkoleń e-learningowych w firmie

Aktualizacja: 11.08.2011

Rozwój pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji zawodowych stanowią istotny element efektywnego zarządzania kadrami w każdej organizacji. Dla pracodawcy oznaczają one jednak znaczące wydatki i duże nakłady czasu konieczne do przeprowadzenia każdego szkolenia. Dlatego coraz więcej firm postanawia skorzystać z możliwości oferowanych przez nowe technologie i zwraca się ku nowoczesnej formie kształcenia, jaką jest e-learning. »

MBA – czy to się opłaca?

Aktualizacja: 10.08.2011

Studia MBA przestały być tak dużym atutem dla posiadających ten dyplom kandydatów do pracy, jak jeszcze 10 lat temu. Jest ich dużo i mają różne notowania. A jednak – jak wynika z badań – absolwenci Master of Business Administration mogą pochwalić się okołodwukrotnie lepszymi zarobkami niż pozostałe osoby na tych samych stanowiskach. »

Tożsamość zespołowa, czyli jak efektywnie i mądrze zorganizować spotkanie integracyjne?

Aktualizacja: 04.08.2011

Ktokolwiek próbował rezerwować hotele dla dużych grup w czerwcu, wrześniu lub październiku wie, jakie to wyzwanie. Jest to bowiem najgorętszy czas w życiu zespołów – czas spotkań integracyjnych. Jest to też gorący czas w działach szkoleń. Co zrobić, żeby proponowane zajęcia realnie przyczyniły się do integracji i doskonalenia zespołów, a także, by były efektywne kosztowo? »

Edukacja pracowników a bezpieczeństwo danych

Aktualizacja: 28.07.2011

Zakup nowej drukarki lub laptopa jest stratą pieniędzy, jeśli pracownicy nie wiedzą, jak wykorzystać wszystkie możliwości urządzenia. Podobnie jest z bezpieczeństwem, nawet jeżeli firma inwestuje w odpowiednie oprogramowanie, a nie szkoli swoich pracowników, to grozi jej poważne niebezpieczeństwo związanie z utratą cennych firmowych danych. Polityka bezpieczeństwa to nie tylko inwestycja w software, to także edukacja wszystkich osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie – począwszy od pracowników niższego szczebla, skończywszy na zarządzie firmy. »

Profilowanie osobowości zawodowej i wymagań stanowiska pracy w procesie doboru pracowników oraz kierowania ich karierą

Aktualizacja: 20.07.2011

Zazwyczaj, kiedy mówimy o selekcji, mamy na myśli dobór pracowników „na wejściu” do organizacji, lecz z selekcją mamy do czynienia także w przypadku kierowania karierą (tzw. przejście w organizacji). Te dwa oblicza selekcji różnią się punktem odniesienia. »

Znaczenie predyspozycji osobowościowych dla przebiegu i efektywności sesji coachingowych

Aktualizacja: 09.06.2011

Osobowość menedżera wyznacza swego rodzaju punkt startowy oraz zarys drogi, którą powinien podążać, aby optymalnie spożytkować własne zasoby i rozwinąć skrzydła na polu zawodowym oraz w każdym innym ważnym dla siebie obszarze życia. Zindywidualizowane formy wspierania rozwoju zawodowego, takie jak coaching, muszą wziąć ten fakt pod uwagę. W jaki więc sposób skroić coaching na miarę osobowości menedżera? »

Program rozwoju utalentowanych pracowników – studium przypadku

Aktualizacja: 09.06.2011

Realizację programu Talenty w Aster rozpoczęto na przełomie lat 2007 i 2008, czyli w czasie, gdy rynek pracy w Polsce był rynkiem pracownika. Chodziło więc o zatrzymanie kluczowych pracowników, rozchwytywanych przez inne firmy. W Aster uznano, że dobrym rozwiązaniem będzie projekt służący rozwojowi osobistemu najlepszych zatrudnionych kierowników, czyli tzw. talentów. Program zakładał kompleksowe szkolenie i wspieranie rozwoju i motywacji tych, którzy mieli niebawem wspierać działania managementu firmy. »

Testy inteligencji wielorakich - zastosowanie do oceny potencjału pracowników

Aktualizacja: 07.06.2011

Moja córka miała ostatnio w szkole przeprowadzane testy inteligencji wielorakich. Zastanawiam się, czy takie testy można zastosować do oceny potencjału pracowników? »

Zaangażowanie, motywacja, wzrost kompetencji w szkoleniach e-learningowych

Aktualizacja: 07.06.2011

Bez nowoczesnych rozwiązań informatycznych oraz komputerów nie byłoby zdalnego nauczania. Trzeba jednak pamiętać, że sama technologia sprawy e-learningu nie wyczerpuje. Zainstalowanie odpowiedniego oprogramowania na komputerze nie kończy procesu wdrażania e-learningu. Najważniejszym atrybutem nowej metody nauczania jest przekazywanie wiedzy i zdobywanie kompetencji przez pracowników. »

Możliwości rozwoju zawodowego dla studentów w branży telekomunikacyjnej – opis praktyki

Aktualizacja: 19.05.2011

Telekomunikacja Polska, Orange i inne spółki Grupy TP od lat angażują się w inicjatywy pozwalające na budowanie wśród studentów wizerunku atrakcyjnych pracodawców. Podobnie jak wiele firm z rynku zewnętrznego, tak i Grupa TP obecna jest w ogólnopolskich konkursach, targach pracy, dniach kariery, publikacjach branżowych i studenckich. »

Szkolenia bez budżetu

Aktualizacja: 11.05.2011

Jestem menedżerem personalnym w małej firmie. Nasi pracownicy nieustannie upominają się o szkolenia, ale mamy zbyt budżet, aby organizować szyte na miarę szkolenia wewnętrzne. Zewnętrzne szkolenia nie zawsze są dobrze dopasowane do naszych potrzeb. Co mogę zrobić? »

Co zrobić, aby inwestycja w szkolenia nie była zmarnowana?

Aktualizacja: 11.05.2011

Wiele razy inwestowałem w różne programy. Z moich obserwacji wynika, że szkolenia nie przekładają się wcale lub przekładają się w małym stopniu na wyniki, nowe umiejętności etc. Co można zrobić, aby kwota przeznaczona na szkolenie nie była straconą inwestycją? »

Interaktywny proces, czyli jak przygotować się do wdrożenia projektu coachingowego w organizacji i jak wybrać coacha

Aktualizacja: 09.05.2011

Przy planowaniu wdrażania projektu coachingowego w organizacji najistotniejsze jest, by wiedzieć, czym tak naprawdę jest caoching. Wiedza na ten temat umożliwi efektywne wykorzystanie narzędzia, a także pomoże w precyzyjnym określeniu oczekiwań i celów. Od czego zatem zacząć wdrażanie projektu coachingowego i jak wybrać odpowiedniego coacha? »

POLECANE

NOWY KODEKS PRACY 2018

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Roman Iwasieczko

Coach, trener, HR Biznes Partner. Długoletnie doświadczenie (od 2000 roku) jako trener biznesu, umiejętności negocjacyjnych, motywacyjnych i menedżerskich. W ramach realizowanych projektów zajmował się programami sprzedażowymi, rozwojowymi i outplacementowymi głównie dla firm FMCG, telekomunikacyjnych oraz organizacji społecznych. W ramach prowadzonych szkoleń i warsztatów wykorzystuje autorskie fabularne gry szkoleniowe, innowacyjne symulacje oraz aplikacje wirtualnej rzeczywistości, których jest pomysłodawcą i współproducentem. Jest certyfikowanym coachem ICC (International Coaching Community), Praktykiem i Masterem NLP (certyfikowanym przez Christinę Hall – The Society of Neuro-Linguistic Programming), posiada akredytację Insights Discovery oraz certyfikat interpretacji Testów Hogana (Hogan Assessment Systems) – narzędzi do szczegółowego badania potencjału osobowości na polu prywatnym i zawodowym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK