REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niepożądane zachowania podczas rozmowy kwalifikacyjnej

REKLAMA

REKLAMA

Według ekspertów portalu Pracuj.pl, istnieją zachowania, które prowadzą do odrzucenia kandydata na początkowych etapach rekrutacji. Chcąc zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wymarzonej pracy, warto walczyć z takimi wadami jak pyszałkowatość czy brak opanowania.  

Oto postawy, których powinniśmy za wszelką cenę unikać, jeśli zależy nam na zdobyciu posady:

Autopromocja
  1. Brak przygotowania

Ubiegając się o pracę w określonej firmie, powinniśmy znać najważniejsze informacje na jej temat, tzn. wiedzieć, czym się zajmuje itd. Kandydat, który trafił na spotkanie przypadkiem i nie jest przekonany, czy dana oferta go interesuje, nie ma większych szans powodzenia. Podejmując ważne decyzje dotyczące życia zawodowego, nie warto kierować się impulsami. Znacznie lepsze efekty przynosi realizowanie przemyślanej strategii.

  1. Nadmierna poufałość

Rozmowa kwalifikacyjna to spotkanie oficjalne, podczas którego należy respektować pewne zasady. Powinniśmy być np. mili i uprzejmi, ale nie możemy zachowywać się jowialnie. Próba bratania się z rekruterem to wykraczanie poza ogólnie przyjęte zasady. Takie zachowanie może świadczyć o braku profesjonalizmu z naszej strony. 

  1. Pyszałkowatość

Poprawianie rozmówcy, wchodzenie w słowo i ignorowanie reguł, które należy respektować w oficjalnych okolicznościach – to oznaki świadczące o tym, że jesteśmy roszczeniowi i zbyt pewni siebie. Przyjęcie takiej postawy może sprawić, że utracimy możliwość uczestnictwa w kolejnym etapie rekrutacji. Pokora to jedna z najważniejszych cech, jakie powinien posiadać pracownik.

  1. Kreowanie wyidealizowanego wizerunku

Poważnym błędem jest również twierdzenie, że nie mamy żadnych wad. Nie istnieją ludzie idealni, dlatego nie warto ukrywać swoich mankamentów. Pracodawcy cenią osoby, które uczciwie mówią o swoich porażkach i trudnościach, ale wyciągają wnioski i starają się z nimi walczyć. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Niestosowne żarty

Poczucie humoru to niewątpliwie zaleta, o ile żartując, zachowujemy umiar i  respektujemy granice dobrego smaku. Opowiadanie niedwuznacznych lub rasistowskich dowcipów albo obracanie wszystkiego w żart – to zachowania, które mogą położyć się cieniem na naszym wizerunku. 

  1. Nieumiejętność zapanowania nad stresem

Panowanie nad emocjami, czyli np. zdolność redukowania napięcia to jedna z kluczowych kompetencji miękkich, szczególnie w odniesieniu do zawodów, takich jak ochroniarz, opiekun dziecięcy czy policjant. Opanowanie jest potrzebne niemal w każdej profesji, ponieważ w stresie możemy popełniać błędy, co obniża naszą efektywność.

  1. Brak zaangażowania

Ziewanie, korzystanie z telefonu komórkowego czy rozglądanie się po pomieszczeniu – to przykłady zachowań świadczących o tym, że nie interesuje nas uczestnictwo w rozmowie. Takie postępowanie jest także przejawem lekceważenia.

Odnoszenie sukcesów jest niemożliwe, jeśli nie pracujemy nad sobą i nie walczymy ze swoimi wadami. Warto wkładać wysiłek we własny rozwój, ponieważ tylko dzięki takiej postawie praca może sprawiać nam przyjemność i dawać ogrom satysfakcji. 

Materiał przygotowany przez Pracuj.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Praca w Święta Wielkanocne

    Kiedy wypadają Święta Wielkanocne 2024? Praca w Poniedziałek Wielkanocny i Niedzielę Wielkanocną - czy przysługuje za to dodatek? Czy za pracę w Wielkanoc (w niedzielę oraz święto) przysługuje rekompensata?

    Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

    Dzień 2 kwietnia to Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Został on ustanowiony w 2008 r. Jego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu i budowanie wrażliwości społecznej w tym zakresie. Wiele osób neuroróżnorodnych wciąż spotyka się z trudnościami w znalezieniu odpowiedniego dla siebie miejsca pracy. Kiedy dojdzie już do zatrudnienia ważne jest to jak pracodawcy i współpracownicy traktują osoby z autyzmem. 

    Komunikat ZUS: 29 marca 2024 r. kontakt z ZUS będzie możliwy tylko przez Platformę Usług Elektronicznych - PUE ZUS

    W Wielki Piątek, 29 marca 2024 r., wszystkie placówki ZUS będą zamknięte. W tym dniu czynna będzie jedynie Platforma Usług Elektronicznych (PUE ZUS).

    BHP: Bony, talony, kupony zamiast posiłku profilaktycznego. Kiedy i komu przysługują, kto wydaje

    Pracownicy zatrudnieni w warunkach szczególnie uciążliwych mają prawo do posiłków profilaktycznych. Zamiast posiłku w formie dania gorącego pracodawca może im przekazać bony, talony, kupony i inne dowody uprawniające do otrzymania produktów spożywczych lub posiłku.

    REKLAMA

    Profilaktyk - czy ten zawód medyczny ochroni nas przed kolejną epidemią?

    Profilaktyk - czy ten zawód medyczny ochroni nas przed kolejną epidemią? Profilaktyk będzie się zajmował oceną sytuacji zdrowotnej i społecznej populacji, jej potrzeb, określaniem priorytetów jak i opracowywaniem danych epidemiologicznych. Trzeba wiedzieć, że od dnia 26 marca obowiązują nowe zawody medyczne, takie jak: profilaktyk, asystentka stomatologiczna, elektroradiolog, higienistka stomatologiczna, instruktor terapii uzależnień, opiekun medyczny, optometrysta, ortoptystka, podiatra, protetyk słuchu, technik farmaceutyczny, technik masażysta, technik ortopeda, technik sterylizacji medycznej, terapeuta zajęciowy.

    Terapeuta zajęciowy - nowość, szczególnie dla niepełnosprawnych

    Terapeuta zajęciowy, często pracuje z osobami wykluczonymi społecznie (chorymi, niepełnosprawnymi, starszymi, bezrobotnymi). Często wykorzystuje różnorodne metody aktywności życiowej pacjentów, stara się przeciwdziałać powstawaniu przewlekłego stanu chorobowego lub trwałego kalectwa oraz wspierać podopiecznego w przystosowaniu do życia w społeczności szpitalnej i pozaszpitalnej. Głównymi zadaniem terapeuty zajęciowego jest dobór odpowiednich form terapii, dostosowanych do stanu zdrowia, potrzeb, zainteresowań i możliwości podopiecznego. Trzeba wiedzieć, że to nowy zawód medyczny.

    Dożywotnie świadczenie honorowe: Co miesiąc dodatkowe 6246,13 zł od ZUS

    Świadczenie honorowe to dodatkowe pieniądze od ZUS dla osób, które ukończyły 100 lat życia. Od 1 marca 2024 r. kwota świadczenia honorowego dla nowych stulatków wynosi 6246,13 zł brutto.

    Rada Ochrony Pracy: Marszałek Sejmu Szymon Hołownia wręczył akty powołania członkom Rady

    27 marca 2024 r. Szymon Hołownia, marszałek Sejmu RP, powołał nową Radę Ochrony Pracy. Akty powołania na nową kadencję odebrało 25 członków Rady.

    REKLAMA

    10000 zł brutto – ile to netto?

    10000 zł brutto wynagrodzenia - ile to netto? Umowa o pracę zawiera wynagrodzenie brutto, od którego należy odjąć składki ZUS, składkę zdrowotną i zaliczkę na podatek. Pozostaje wynagrodzenie netto. Oblicz za pomocą kalkulatora, ile na rękę z 10000 zł brutto otrzyma pracownik.

    Wybierasz się do urzędu, ZUS-u , czy na pocztę w Wielki Piątek? Lepiej sprawdź, które placówki są czynne

    Wielki Piątek nie jest dniem wolnym od pracy, ale nie wszystkie urzędy będą otwarte. Niektóre urzędy marszałkowskie i gminne będą zamknięte, a inne skrócą godziny pracy do 13:00.

    REKLAMA