REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rekrutować za pomocą mediów społecznościowych

 MonsterPolska.pl
lider w sukcesywnym łączeniu ludzi z ich wymarzoną pracą
Jak rekrutować za pomocą mediów społecznościowych
Jak rekrutować za pomocą mediów społecznościowych

REKLAMA

REKLAMA

Pracownicy działów HR coraz częściej rekrutują pracowników za pomocą mediów społecznościowych. Jak wykorzystać social media w rekrutacji?

Pokusa, by do woli korzystać z narzędzi social media w rekrutacji, jest wielka. Miliony profili to miliony potencjalnych pracowników. A zasoby online pełne danych o użytkownikach, czy ci o to dbają, czy nie. Po takie narzędzia trzeba jednak sięgać rozsądnie.

Autopromocja

Jak pracownicy działów HR mogą wykorzystać media społecznościowe? Które ze znalezionych w sieci informacji powinni uwzględnić w procesie rekrutacji, a które pominąć? Czy używanie social media jest etyczne?

INFORAKADEMIA poleca: Rozmowa rekrutacyjna

Zadajesz sobie te pytania? Sprawdź trzy kroki, jak mądrze korzystać z mediów społecznościowych w rekrutacji:

Krok 1: Bądź obecny

Zanim więc rzucisz się na głębokie wody mediów społecznościowych, dobrze się przygotuj. Przede wszystkim – poznaj dostępne narzędzia i znajdź odpowiednie dla swojej firmy. Rekrutacja na takich portalach powinna być spójna i przemyślana. Jaki ton przyjmujemy? Co komunikujemy? Na te pytania trzeba wspólnie odpowiedzieć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zacznij od założenia profilu firmy na wybranym portalu lub portalach. Ważne, by był kompletny – tzn. zawierał dane kontaktowe, adres – mówi Joanna Żukowska, eksperta serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl. W części opisowej warto się wyróżnić. To nie trudne, bo firmy ciągle jeszcze stawiają na dość tradycyjne opisy, które zaczynają się od daty powstania spółki czy idei, jaka temu przyświecała. Możesz skupić się na tym, co wyróżnia firmę np. kultura pracy, podejście do pracownika – dodaje.

Warto zadbać także o zdjęcia i nie zostawiać tylko tego profilowego (najczęściej logo firmy). Dobrym pomysłem jest pokazanie na nich, jak działa firma, zaangażowanie w to pracowników. Zdjęcia przy pracy czy z wyjazdów integracyjnych pozwolą zbudować dobrą atmosferę. Pamiętaj, by regularnie zamieszczać posty. Profil firmy musi żyć.

Wszystko sprowadza się do tego, by obecność na portalach społecznościowych budowała markę firmy. Nasza efektywność zależy więc – z jednej strony od jakości tego, co publikujemy na firmowych profilach (można założyć oddzielny poświęcony rekrutacji), ale też od tego, czy udzielamy się w branżowych dyskusjach, komentujemy i udostępniamy posty.

Krok 2: Dotrzyj do pasywnych kandydatów

Media społecznościowe to świetne narzędzie docierania do kandydatów pasywnych. Bo jak znaleźć kogoś, kto mógłby być naszym idealnym kandydatem, ale o tym nie wie? Nie wie, bo nie szuka pracy.

W tym momencie warto wykorzystać kampanie promocyjne na Facebooku – siłę jego zasięgu i aktywność użytkowników. By odpowiednio wybrać grupę docelową naszej oferty, warto zdecydować się na specjalistów, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji w social media. Pomogą oni stworzyć taką reklamę, która trafi do konkretnych odbiorców – o kompetencjach i doświadczeniu, których szukamy – radzi Joanna Żukowska z Monster Polska.pl, gdzie można zamówić ogłoszenie na portalu dodatkowo wzbogacone o pozyskiwanie pracowników w mediach społecznościowych.

Krok 3: Filtruj informacje

Rekrutacja to także sprawdzanie kandydata. To kuszące, by po prostu wygooglować tego, którego mamy na oku. I przejrzeć największe portale, by dowiedzieć się, z kim mamy do czynienia. Jednak mieszanka publicznych, profesjonalnych i osobistych informacji, którą można znaleźć w sieci, powinna być używana z wielkim wyczuciem.

Nadużycie może postawić nas w niezręcznej sytuacji. Możemy zostać posądzeni o dyskryminację lub naruszenie prywatności, jeśli użyjemy np. informacji o wieku czy stanie cywilnym kandydata. Trzeba zdecydować, czy informacja pozyskana w sieci ma znaczenie dla wykonywania przyszłych obowiązków. Czy jest to właściwy (i legalny!) powód, by odrzucić kandydata na tej podstawie. Wiadomo, że czasem trudno ignorować pewne rzeczy, np. posty, w których pojawiają się treści rasistowskie. Dlatego w korzystaniu z mediów społecznościowych warto kierować się zasadą umiaru.

Autopromocja

REKLAMA

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Uprawnienia rodzicielskie
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Ile tygodni urlopu macierzyńskiego można maksymalnie wykorzystać jeszcze przed porodem?
    nie ma takiej możliwości
    3
    6
    9 - tylko jeśli pracodawca wyrazi na to zgodę
    Następne
    Kadry
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Decyzja o potrzebie wsparcia – kto wydaje i ile się czeka?

    Decyzja ustalająca poziom potrzeby wsparcia jest niezbędna dla osoby niepełnosprawnej do uzyskania świadczenia wspierającego. Kto wydaje decyzję o potrzebie wsparcia i ile się czeka? Gdzie złożyć wniosek?

    Pracownicy domowi i globalny kryzys opiekuńczy nad osobami niepełnosprawnymi i starszymi

    Rośnie globalne zapotrzebowanie na płatną opiekę, czy to nad osobami starszymi czy nad osobami niepełnosprawnymi. Coraz więcej państw na całym świecie, w tym szczególnie w UE boryka się z kryzysem opiekuńczym. Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP) szacuje, że kobiety stanowią trzy czwarte z 75,6 miliona pracowników domowych na całym świecie. Konieczne jest zapewnienie im ochrony w zatrudnieniu, w tym ochrony ubezpieczeniowej. MOP alarmuje o implementację przepisów. Praca domowa jest w dalszym ciągu niedoceniana i niedostrzegana oraz że w znacznej części jest wykonywana przez kobiety i dziewczęta, z których wiele jest migrantkami lub członkami społeczności znajdujących się w trudnej sytuacji i które są w szczególny sposób narażone na łamanie praw człowieka i pracownika, molestowanie seksualne czy dyskryminację. Czas to zmienić!

    Kolejne podwyżki w budżetówce. Jakie będą wynagrodzenia pracowników podmiotów leczniczych?

    Wzrosną wynagrodzenia pracowników podmiotów leczniczych. Minimalne kwoty wynagrodzenia zasadniczego tych pracowników będą wynosiły od 4190 zł do 4640 zł. Natomiast maksymalne kwoty wynagrodzenia zasadniczego będą wynosiły od 6000 zł do 12720 zł.

    Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie - przepis na sukces z 6 składników

    Wysoko wrażliwi w pracy i biznesie nie mają łatwo. Mogą jednak przekuć swoją ponadprzeciętną wrażliwość w atut. Oto przepis na sukces dla osób wysoko wrażliwych od psycholog Aleksandry Kolińskiej. Potrzebujesz tylko 6 składników.

    REKLAMA

    Podwyżki w budżetówce. Nowelizacja przepisów o wynagradzaniu pracowników administracji rządowej i innych jednostek

    Szykują się podwyżki dla kolejnych grup pracowników budżetówki. Do wykazu prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów trafił zapis o kolejnym projekcie rozporządzenia. Chodzi o rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek.

    Zmotywowani do działania pracownicy to jeden z kluczowych sposobów budowania konkurencyjności na rynku
    Rozliczanie freelancera – praktyczne przykłady

    Rozliczanie freelancera przy umowie zlecenie i umowie o dzieło - jak to zrobić? Na co zwrócić uwagę przy corocznym rozliczeniu podatkowym? Jak rozliczać podatkowo freelancera z zagranicy?

    Nieobecność w pracy. Jak pracownik powinien usprawiedliwić nieobecność w pracy

    Pracownik, który nie stawi się do pracy, zobowiązany jest do usprawiedliwienia swojej nieobecności. Przepisy określają, jakie przyczyny usprawiedliwiają nieobecność w pracy. Jednak pracodawca może uznać także inne przyczyny wskazane przez pracownika i usprawiedliwić jego nieobecność w pracy.

    REKLAMA

    Czy będą zmiany w Kodeksie pracy? Trwają prace nad wydłużeniem urlopu macierzyńskiego

    Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, szefowa MRPiPS, zadeklarowała, że w maju ma być gotowy projekt ustawy wydłużającej urlop macierzyński. Powinien on być fakultatywny, nieprzymusowy, udzielany na wniosek i płatny w 100 proc. podstawy wymiaru zasiłku.

    Limit zwolnienia lekarskiego w roku

    Limit zwolnienia lekarskiego w roku - ile maksymalnie można przebywać na L4? Po zasiłku chorobowym przysługuje świadczenie rehabilitacyjne. Ile wynosi i jakie dokumenty trzeba przedstawić, aby je uzyskać?

    REKLAMA