| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Jak napisać idealne CV?

Jak napisać idealne CV?

CV to pierwszy dokument, na który spojrzy nasz przyszły pracodawca. Aby nasze CV wyglądało profesjonalnie i przyciągało uwagę, warto mu poświęcić trochę czasu. Poniżej 5 wskazówek, dzięki którym stworzysz idealne CV.

2.   Zadbaj o formęPamiętaj, że różni pracodawcy zwracają uwagę na różne cechy kandydatów. Dlatego przesyłany dokument należy dopasować do danego stanowiska nie tylko pod kątem treści, ale i formy graficznej.

–   Merytoryczna zawartość CV jest bardzo ważna. Jednak  przypadku niektórych zawodów, których przedstawicieli cechuje większa kreatywność, jak np. graficy komputerowi, czy specjaliści ds. marketingu, pracodawca oczekuje od kandydata, że wyróżni swoje CV również formą graficzną. Sposób w jaki zostanie ono zaprojektowane jest już więc oceniane jako pierwsza próbka pracy kandydata. Inna reguła obowiązuje w zawodach o bardziej formalnym charakterze, jak np. księgowości czy finansach. Natomiast niezależnie od tego na jakie stanowisko się aplikuje, CV powinno wyglądać możliwie jak najbardziej profesjonalnie i być odpowiedzią na potrzeby stawiane przez  pracodawcę, – dodaje Magdalena Szczygielska z ManpowerGroup.    

3.   Przeczytaj ogłoszenie, na które aplikujesz Wydaje się to banalne, ale w praktyce wcale takie nie jest. Poszukujący pracy dość często przesyłają rekruterom CV, które wygląda jak pisane z przypadku lub zaadresowane przez pomyłkę. Tymczasem CV powinno być odpowiedzią na wymagania opisane w danej ofercie pracy. Warto zatem dokładnie poznać stawiane kandydatom oczekiwania, a następnie uwypuklić je w dokumencie. W ten sposób zwiększysz swoje szanse na pozytywne przejście pierwszego etapu każdej rekrutacji. Przeczytaj również jakiej formuły dotyczącej ochrony danych osobowych oczekuje przyszły pracodawca. Jeśli jej nie zamieścisz, nie będzie on mógł uwzględnić Twojej aplikacji w procesie rekrutacyjnym.

Dołącz do nas na Facebooku!

4.   Nie kłam Chcąc skutecznie przykuć uwagę potencjalnego pracodawcy wielu kandydatów ucieka się do gotowych, powtarzanych formuł, zaczerpniętych z Internetu, wpisując czasem pośród nich też te informacje, które nie znajdują pokrycia w rzeczywistości. Wbrew pozorom dobremu rekruterowi łatwo jest zweryfikować ich prawdziwość, np. poprzez sprawdzenie referencji ale też umiejętne zadawanie pytań podczas rozmowy rekrutacyjnej. Kłamstwo ma zatem krótkie nogi. Należy też pamiętać co zamieściliśmy w naszym własnym dokumencie aplikacyjnym i przygotować się z omawiania jego poszczególnych części, by nie zaskoczyło nas np. zapytanie o ostatnią książkę pisarza, którego umieściliśmy w swoich zainteresowaniach.

5.   A jak ma to wyglądać krok po kroku? Na początku CV (na górze) napisz swoje imię i nazwisko oraz dane kontaktowe. Zamieszczanie danych dotyczących wieku nie jest konieczne. Jeśli chcesz zamieścić zdjęcie, zadbaj, żeby miało profesjonalny charakter (selfie, czy zdjęcie z wesela - nie jest dobrym pomysłem). Następnie opisz swoje doświadczenie zawodowe: umieść datę, nazwę firmy i stanowisko, oraz wypunktowane obowiązki, którym musiałeś sprostać. Następnie opisz swoje wykształcenie. Jeśli np. tematyka Twojej pracy magisterskiej może być interesująca dla potencjalnego Pracodawcy, warto o niej wspomnieć. Jeżeli brałeś udział w ciekawych inicjatywach, jak np. szkolenia, stypendia, koła naukowe, wypunktuj je w osobnym akapicie. Na koniec możesz wspomnieć o zainteresowaniach, a na samym dole wpisz wymaganą formułę dotyczącą danych osobowych.

Źródło: ManpowerGroup

Zadaj pytanie na naszym FORUM!

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kucharska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »