| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > W odpowiedzi na współczesne trendy – mobilna rekrutacja

W odpowiedzi na współczesne trendy – mobilna rekrutacja

Skoro współczesny kandydat to przede wszystkim kandydat mobilny, rekrutację również należałoby dostosować do współczesnych. Tak też się stało. Inaczej być nie mogło. Czytamy, że współczesne pokolenie kandydatów jest dużym wyzwaniem zarówno dla pracodawców, jak i dla działów rekrutacji. To pokolenie, którego nie zadowala tradycyjny proces rekrutacyjny. Oferty pracy w prasie? Szablonowe ogłoszenia? Nic podobnego! Teraz w grę wchodzą nowe technologie, media społecznościowe i oferty dostosowane do towarzyszących nam na co dzień smartfonów i tabletów.

Co wyróżnia współczesnego kandydata?

Współczesny kandydat to cenny kandydat. Jest otwarty na zmiany, szybko dostosowuje się do nowego środowiska pracy, jest kreatywny, szuka innowacji, chętnie się uczy i sięga po nowatorskie rozwiązania. Posiada wysokie kompetencje, ciągle je podnosi i jest nastawiony na rozwój. Umiejętnie planuje ścieżkę kariery i jest zainteresowany pracą w firmie międzynarodowej. Oczekuje wyzwań. Od przyszłego środowiska pracy wymaga bardzo wiele.  

Rekomendowany produkt: Zatrudnianie i zwalnianie pracowników – praktyczny poradnik (książka)

Co dać współczesnemu kandydatowi?

Współczesny kandydat jest dużym wyzwaniem dla rekrutacji. Bo teraz trzeba włożyć więcej wysiłku, aby zachęcić kandydatów do procesów rekrutacyjnych. Trzeba dać im możliwość sprawnego i wygodnego aplikowania. Trzeba się wyróżnić i zainteresować ofertą. Konieczna jest zmiana podejścia i zrozumienie potrzeb współczesnego pokolenia. To przecież pokolenie mobile.

Czy wiesz, że 29% ludzi zaczyna swój dzień od spojrzenia na telefon komórkowy? Idąc dalej - jak pokazują statystyki, aż 91% Amerykanów przez 24 godziny oraz siedem dni w tygodniu ma włączony telefon, który zawsze znajduje się w zasięgu ręki.

Dostępne są coraz to nowsze aplikacje i rozwiązania, które pozwalają na sprawne aplikowanie oraz zarządzanie procesami rekrutacyjnymi z telefonu czy tableta. Dzięki temu procesy te stają się bardziej wygodne i przyjazne dla kandydatów. W USA aż 77% osób poszukujących pracy korzysta w tym celu z mobilnych aplikacji. W procesach rekrutacyjnych należy wykorzystywać najnowsze narzędzia i kanały komunikacyjne tak, aby trafić do wybranej grupy kandydatów. Nowoczesne aplikacje mobilne pozwalają kandydatom na przeglądanie i wyszukiwanie ofert niemalże wszędzie i o każdej porze dnia. Mogą oni wysyłać swoje kandydatury bezpośrednio z aplikacji i na bieżąco monitorować wszelkie działania. Takie rozwiązanie jest niezwykle funkcjonalne i wygodne. Najlepsze aplikacje mobilne wyposażone są w wyszukiwarki, historię wysłanych aplikacji, formularz aplikowania, zakładki na rekomendowane oferty, a nawet job-alerty.

Do mobilnego kandydata dociera się przede wszystkim przez różnego rodzaju kanały komunikacyjne. I to kolejny powód do tego, aby branża rekrutacyjna jeszcze bardziej otworzyła się na technologie mobilne. Należy odpowiednio dobrać media oraz treści do grupy docelowej i umożliwić jej szybki oraz łatwy dostęp do interesujących ją informacji. Jak wynika z przeprowadzonych badań, aż 79% osób obserwujących firmę w danym medium społecznościowym, to ludzie zainteresowani pracą w tej firmie. Z kolei około 60% osób śledzących daną firmę chętnie udostępnia publikowane przez nią treści. Aplikacje pochodzące od kandydatów, którzy śledzą profil firmy w mediach, są trzykrotnie częstsze niż te, pochodzące od kandydatów, którzy nie polubili tego profilu.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

dr Arletta Bolesta

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »