| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > 50 najczęstszych błędów na rozmowie kwalifikacyjnej

50 najczęstszych błędów na rozmowie kwalifikacyjnej

Rozmowa kwalifikacyjna decyduje o ostatecznym zatrudnieniu kandydata do pracy bądź odrzuceniu jego aplikacji. Warto się do niej przygotować i unikać niektórych zachowań. Jakie najczęstsze błędy popełniają kandydaci na rozmowie kwalifikacyjnej?

1. Przyjście o wiele za wcześnie.

2. Spóźnianie się.

3. Zapalenie papierosa przed rozmową, po czym nieumycie rąk i odświeżenie oddechu.

4. Wyrażanie się źle o swoim byłym lub aktualnym szefie.

5. Nieutrzymywanie kontaktu wzrokowego.

Rekomendowany produkt: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

6. Kłamanie na temat swoich umiejętności i doświadczenia.

7. Nieodpowiedni ubiór.

8. Spryskanie się przed rozmową litrami perfum lub wody kolońskiej.

9. Noszenie okularów przeciwsłonecznych.

10. Noszenie słuchawki Bluetooth w uchu.

11. Nie zebranie wystarczających informacji na temat pracodawcy przed rozmową.

12. Nie okazywanie entuzjazmu.

13. Pytanie o wynagrodzenie na początku rozmowy.

14. Pytanie o dodatkowe bonusy i dodatki pozapłacowe za wcześnie.

15. Nie pamiętanie, co zawierało Twoje CV.

16. Zapomnienie dodatkowej kopi CV lub portfolio własnych prac.

17. Nie odpowiadanie na pytania rekrutera.

18. Nie wyjaśnienie jak posiadane umiejętności i doświadczenie przydadzą się na konkretnym stanowisku.

19. Nie zadawanie pytań.

20. Zadawanie za dużo pytań.

21. Bycie nieprzygotowanym do odpowiedzi na podstawowe pytania.

22. Mówienie źle o byłych współpracownikach.

Dołącz do nas na Facebooku!

23. Przerywanie rozmówcy.

24. Podczas wywiadu telefonicznego, rozmawianie w hałaśliwym pomieszczeniu (głośna kawiarnia, biuro z grającym głośno radiem, ruchliwa ulica, pokój z odgłosami płaczących lub bawiących się dzieci, szczekającym psem itp.).

25. Ziewanie.

26. Sprawdzanie godziny na zegarku.

27. Przyjście na rozmowę ze znajomym lub kimś z rodziny.

28. Żucie gumy, zabawy długopisem.

29. Zabawa włosami.

30. Głośne śmianie się, chichotanie, gwizdanie, mamrotanie.

31. Powtarzanie „ no wiesz”, „nooo”, „acha”,”eee”, hmmm” zbyt często.

32. Odbieranie telefonu w trakcie rozmowy.

33. Uściśnięcie ręki przy powitaniu zbyt słabo lub zbyt mocno.

34. Bycie nadmiernie pewnym siebie lub sztucznie skromnym.

35. Bycie agresywnym lub niemiłym.

36. Zajęcie miejsca zanim nie zostało się poproszonym lub zanim nie usiadł rozmówca.

37. Narzekanie, iż musiało się czekać na rozmówcę.

38. Narzekanie na cokolwiek!

39. Bycie niegrzecznym w stosunku do osoby na recepcji.

40. Bycie zbyt przyjaznym i dowcipnym.

41. Siedzenie podczas rozmowy w kapeluszu lub czapce.

42. Pokazywanie wizytówek obecnych klientów.

43. Mówienie za dużo.

44. Sprawdzanie notatek, w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie.

45. Zapominanie nazwy firm, dla których pracowałeś w przeszłości.

46. Zapominanie nazwy firmy, w której starasz się o pracę.

47. Mówienie rozmówcy, że naprawdę potrzebujesz pracy lub potrzebujesz pieniędzy.

48. Nie podziękowanie za zaproszenie na rozmowę, a pod koniec za samą rozmowę.

49. Zostawienie włączonego telefonu komórkowego.

50. Garbienie się lub siedzenie sztywno na krześle.

Zadaj pytanie na FORUM!

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Kamil Szlachcic

Analityk Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »