| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Pokolenie „140 znaków” na rynku pracy - badanie Hay Group

Pokolenie „140 znaków” na rynku pracy - badanie Hay Group

Aktualnie na rynku pracy może brakować absolwentów, którzy mogą pochwalić się kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi. Tego typu kompetencje przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Tak wynika z badania Hay Group Pokolenie "140 znaków" na rynku pracy.

Pokolenie "140 znaków" na rynku pracy

Z najnowszych badań Hay Group wynika, że kompetencje społeczne i emocjonalne mają kluczowe znaczenie dla sukcesu w biznesie. Współczesnym absolwentom może ich jednak brakować.

  • 92% dyrektorów HR na świecie i 91% w Polsce jest zdania, że kompetencje emocjonalne i społeczne odgrywają coraz większą rolę w miarę, jak tempo globalizacji rośnie a struktury organizacyjne ulegają zmianom.
  • 91% dyrektorów HR na świecie i 90% w Polsce zgadza się, że osoby o wysoko rozwiniętych kompetencjach społecznych i emocjonalnych, osiągają więcej w biznesie i szybciej awansują.
  • Współcześnie absolwenci mają ogromny potencjał – dorównują menedżerom wyższego szczebla w zakresie samoświadomości, samokontroli i umiejętności pracy zespołowej, a pod względem empatii nawet ich przewyższają.

Wiele powiedziano na temat wkroczenia młodego pokolenia na rynek pracy a także tego, że motywy działania, postawy, zachowania i oczekiwania tych osób, różnią się od pozostałych pracowników. Liderzy i dyrektorzy HR coraz częściej podkreślają jednak, że młodym pracownikom brakuje często kompetencji „miękkich”, czyli istotnych umiejętności interpersonalnych, które pozwalają odnaleźć się w miejscu pracy, zrozumieć strukturę organizacyjną firmy i realizować ambicje zawodowe. Tymczasem właśnie kompetencje emocjonalne i społeczne są na wagę złota. Mogą być nawet ważniejsze od tego, co określamy mianem „umiejętności twardych”, czyli technicznych umiejętności potrzebnych.

Redakcja poleca: Personel i Zarządzanie

Badania Hay Group pokazują, że na wielu wymagających stanowiskach osoby uzyskujące najlepsze wyniki są o 127% bardziej efektywne niż osoby uzyskujące przeciętne rezultaty. Przy czym tylko jedna trzecia tej różnicy wynika z poziomu umiejętności technicznych i zdolności poznawczych. Reszta jest zasługą kompetencji emocjonalnych i społecznych.

Wyniki ostatniego badania Hay Group, skierowanego do absolwentów i liderów biznesu, wskazują, że aż 92% zarządzających i dyrektorów HR na świecie (91% w Polsce) uważa, iż wraz ze wzrostem tempa globalizacji oraz zmianami struktur organizacyjnych, będzie rosło znaczenie umiejętności interpersonalnych u absolwentów. Aż 90% liderów na świecie (95% w Polsce) jest zdania, że pracownicy o wysokich kompetencjach społecznych wnoszą większy wkład w organizację, zaś 88% (67% w Polsce) sądzi, że pracownicy o szczególnych umiejętnościach społecznych są „na wagę złota”.

Zapraszamy na FORUM

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Zespół Doradców Podatkowych Jacek Czernecki Spółka z o.o.

Spółka Doradztwa Podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »