| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Pokolenie „140 znaków” na rynku pracy - badanie Hay Group

Pokolenie „140 znaków” na rynku pracy - badanie Hay Group

Aktualnie na rynku pracy może brakować absolwentów, którzy mogą pochwalić się kompetencjami społecznymi i emocjonalnymi. Tego typu kompetencje przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu zawodowego. Tak wynika z badania Hay Group Pokolenie "140 znaków" na rynku pracy.

Pokolenie "140 znaków" na rynku pracy

Z najnowszych badań Hay Group wynika, że kompetencje społeczne i emocjonalne mają kluczowe znaczenie dla sukcesu w biznesie. Współczesnym absolwentom może ich jednak brakować.

  • 92% dyrektorów HR na świecie i 91% w Polsce jest zdania, że kompetencje emocjonalne i społeczne odgrywają coraz większą rolę w miarę, jak tempo globalizacji rośnie a struktury organizacyjne ulegają zmianom.
  • 91% dyrektorów HR na świecie i 90% w Polsce zgadza się, że osoby o wysoko rozwiniętych kompetencjach społecznych i emocjonalnych, osiągają więcej w biznesie i szybciej awansują.
  • Współcześnie absolwenci mają ogromny potencjał – dorównują menedżerom wyższego szczebla w zakresie samoświadomości, samokontroli i umiejętności pracy zespołowej, a pod względem empatii nawet ich przewyższają.

Wiele powiedziano na temat wkroczenia młodego pokolenia na rynek pracy a także tego, że motywy działania, postawy, zachowania i oczekiwania tych osób, różnią się od pozostałych pracowników. Liderzy i dyrektorzy HR coraz częściej podkreślają jednak, że młodym pracownikom brakuje często kompetencji „miękkich”, czyli istotnych umiejętności interpersonalnych, które pozwalają odnaleźć się w miejscu pracy, zrozumieć strukturę organizacyjną firmy i realizować ambicje zawodowe. Tymczasem właśnie kompetencje emocjonalne i społeczne są na wagę złota. Mogą być nawet ważniejsze od tego, co określamy mianem „umiejętności twardych”, czyli technicznych umiejętności potrzebnych.

Redakcja poleca: Personel i Zarządzanie

Badania Hay Group pokazują, że na wielu wymagających stanowiskach osoby uzyskujące najlepsze wyniki są o 127% bardziej efektywne niż osoby uzyskujące przeciętne rezultaty. Przy czym tylko jedna trzecia tej różnicy wynika z poziomu umiejętności technicznych i zdolności poznawczych. Reszta jest zasługą kompetencji emocjonalnych i społecznych.

Wyniki ostatniego badania Hay Group, skierowanego do absolwentów i liderów biznesu, wskazują, że aż 92% zarządzających i dyrektorów HR na świecie (91% w Polsce) uważa, iż wraz ze wzrostem tempa globalizacji oraz zmianami struktur organizacyjnych, będzie rosło znaczenie umiejętności interpersonalnych u absolwentów. Aż 90% liderów na świecie (95% w Polsce) jest zdania, że pracownicy o wysokich kompetencjach społecznych wnoszą większy wkład w organizację, zaś 88% (67% w Polsce) sądzi, że pracownicy o szczególnych umiejętnościach społecznych są „na wagę złota”.

Zapraszamy na FORUM

Narzędzia kadrowego

POLECANE

SKŁADKI ZUS

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Duraj

doktor hab. nauk prawnych, ekspert z zakresu prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »