| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Profil w mediach społecznościowych jako CV

Profil w mediach społecznościowych jako CV

Współcześnie przygotowane przez kandydata do pracy CV nie zawsze jest wystarczającą bazą wiedzy dla rekrutera. Profil w mediach społecznościowych pokazuje kim jest dany kandydat do pracy. Osoby, które pozyskują pracowników, zdobywają więc pełniejszy obraz kandydata do pracy.

Profil w mediach społecznościowych Twoim nowym CV

Rekrutacja opiera się na ludziach i dlatego relacje interpersonalne to jeden z ważniejszych jej elementów. Rekruterzy coraz częściej zwracają uwagę na tych kandydatów, których CV pokazuje nie tylko doświadczenie zawodowe, ale także kim są jako ludzie. W jaki sposób pokazać to potencjalnemu pracodawcy? Tutaj z pomocą przychodzą media społecznościowe.

Rekrutacja w XXI wieku

Za przykład wykorzystania social media do zaprezentowania swojej osoby może posłużyć Amerykanin Elski Felson, który odpowiedział na ogłoszenie o pracę za pomocą aplikacji Snapchat. To aplikacja za pomocą, której można publikować zdjęcia lub krótkie materiały video i wysłać do swoich kontaktów. Co ważne, treści te nie zostają nigdzie zapisane i znikają po kilkunastu sekundach lub 24 godzinach, zależnie od wybranego trybu. Felson przesłał pracodawcy zamiast tradycyjnego CV filmik, w którym w zabawny sposób zaprezentował swoje umiejętności i kompetencje, pokazując przy okazji jaką jest osobą. Nie dość, że Snap stał się hitem Internetu, Felson dostał posadę, o którą się ubiegał.

Nie tylko doświadczenie się liczy

Sukces Amerykanina pokazuje, że w dzisiejszych czasach nie chodzi wyłącznie o zaprezentowanie swojego doświadczenia i kompetencji, ale także siebie jako człowieka. Rekruterzy i specjaliści HR chcą wiedzieć kim jest osoba aplikująca na dane stanowisko, nawet jeśli kandydat nie podaje im tego na tacy jak Felson.

Polecany produkt: Personel i Zarządzanie

Informacji o kandydatach szukają więc poza dokumentami aplikacyjnymi. Wystarczy, że zajrzą na Twój profil na Facebooku czy Twitterze. Stare posty i wynikająca z nich komunikacja z innymi to informacja na Twój temat dla rekrutera. Nie chodzi jednak o to, aby przestraszyć się mediów społecznościowych i przestać ich używać, albo nagle usuwać stare posty. Wręcz przeciwnie. Wiedza o tym, że rekruterzy przeglądają profile kandydatów to podpowiedź, że warto pomyśleć o swoim profilu jako alternatywnym CV. Zastanów się jaką pracę chcesz wykonywać i w jaki sposób się komunikujesz. Twój publiczny profil może pomóc Ci zdobyć pracę, albo wręcz przeciwnie – utrudnić znalezienie zatrudnienia – przestrzega Małgorzata Majewska.

CV – tradycja czy nowoczesność?

Social media są z pewnością ciekawym uzupełnieniem informacji zawartych w CV, jednak czy w najbliższym czasie są w stanie całkowicie je zastąpić?

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Bernardo Cartoni i Wspólnicy Sp. K.

Kancelaria Prawnicza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »