| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Profil w mediach społecznościowych jako CV

Profil w mediach społecznościowych jako CV

Współcześnie przygotowane przez kandydata do pracy CV nie zawsze jest wystarczającą bazą wiedzy dla rekrutera. Profil w mediach społecznościowych pokazuje kim jest dany kandydat do pracy. Osoby, które pozyskują pracowników, zdobywają więc pełniejszy obraz kandydata do pracy.

Profil w mediach społecznościowych Twoim nowym CV

Rekrutacja opiera się na ludziach i dlatego relacje interpersonalne to jeden z ważniejszych jej elementów. Rekruterzy coraz częściej zwracają uwagę na tych kandydatów, których CV pokazuje nie tylko doświadczenie zawodowe, ale także kim są jako ludzie. W jaki sposób pokazać to potencjalnemu pracodawcy? Tutaj z pomocą przychodzą media społecznościowe.

Rekrutacja w XXI wieku

Za przykład wykorzystania social media do zaprezentowania swojej osoby może posłużyć Amerykanin Elski Felson, który odpowiedział na ogłoszenie o pracę za pomocą aplikacji Snapchat. To aplikacja za pomocą, której można publikować zdjęcia lub krótkie materiały video i wysłać do swoich kontaktów. Co ważne, treści te nie zostają nigdzie zapisane i znikają po kilkunastu sekundach lub 24 godzinach, zależnie od wybranego trybu. Felson przesłał pracodawcy zamiast tradycyjnego CV filmik, w którym w zabawny sposób zaprezentował swoje umiejętności i kompetencje, pokazując przy okazji jaką jest osobą. Nie dość, że Snap stał się hitem Internetu, Felson dostał posadę, o którą się ubiegał.

Nie tylko doświadczenie się liczy

Sukces Amerykanina pokazuje, że w dzisiejszych czasach nie chodzi wyłącznie o zaprezentowanie swojego doświadczenia i kompetencji, ale także siebie jako człowieka. Rekruterzy i specjaliści HR chcą wiedzieć kim jest osoba aplikująca na dane stanowisko, nawet jeśli kandydat nie podaje im tego na tacy jak Felson.

Polecany produkt: Personel i Zarządzanie

Informacji o kandydatach szukają więc poza dokumentami aplikacyjnymi. Wystarczy, że zajrzą na Twój profil na Facebooku czy Twitterze. Stare posty i wynikająca z nich komunikacja z innymi to informacja na Twój temat dla rekrutera. Nie chodzi jednak o to, aby przestraszyć się mediów społecznościowych i przestać ich używać, albo nagle usuwać stare posty. Wręcz przeciwnie. Wiedza o tym, że rekruterzy przeglądają profile kandydatów to podpowiedź, że warto pomyśleć o swoim profilu jako alternatywnym CV. Zastanów się jaką pracę chcesz wykonywać i w jaki sposób się komunikujesz. Twój publiczny profil może pomóc Ci zdobyć pracę, albo wręcz przeciwnie – utrudnić znalezienie zatrudnienia – przestrzega Małgorzata Majewska.

CV – tradycja czy nowoczesność?

Social media są z pewnością ciekawym uzupełnieniem informacji zawartych w CV, jednak czy w najbliższym czasie są w stanie całkowicie je zastąpić?

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

mgr. inż. Bogumił Leśniewski

Specjalista ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »