| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Profil w mediach społecznościowych jako CV

Profil w mediach społecznościowych jako CV

Współcześnie przygotowane przez kandydata do pracy CV nie zawsze jest wystarczającą bazą wiedzy dla rekrutera. Profil w mediach społecznościowych pokazuje kim jest dany kandydat do pracy. Osoby, które pozyskują pracowników, zdobywają więc pełniejszy obraz kandydata do pracy.

Warto pamiętać, że:

  • tradycyjne CV są wciąż podstawowym narzędziem dla poszukujących pracy i pracowników – pamiętaj, aby je na bieżąco aktualizować,
  • CV ma wiele zalet – pozwala wypunktować dotychczasowe doświadczenie zawodowe i osiągnięcia, co ułatwia rekruterom „wyłuskanie” najbardziej wartościowych zgłoszeń,
  • najczęściej pracodawcy dostają bardzo dużo CV. Warto zatem postarać się i skonstruować je tak, by nie trafiło do kosza ani na spód biurkowego stosu.

Zadaj pytanie: FORUM

Curriculum Vitae to nadal podstawowy dokument w procesie rekrutacji. Można je jednak urozmaicić za pomocą narzędzi, z jakich na co dzień korzystamy. Pomogą nam zaprezentować nasz charakter, podkreślić oryginalność – za pomocą nieszablonowego layoutu, stworzenia aplikacji w niebanalnej formie – efekt końcowy zależy od kreatywności i umiejętności posługiwania się tymi narzędziami.

Wśród tych narzędzi są także wspomniane już media społecznościowe. Dziś jeszcze nie wszędzie można się nimi podpierać w procesie rekrutacji. W niektórych firmach zabrania się menedżerom przeglądania profili pracowników i kandydatów. Jednak pracownicy działów HR to robią. Szczególnie, jeśli zawarte w CV informacje brzmią zbyt pięknie, by były prawdzie – media społecznościowe z reguły pomagają je zweryfikować.

Rekrutacja przez media społecznościowe

Kandydat w świecie social media

Z drugiej strony jest kandydat, który przecież chce zostać odnaleziony. Cały proces rekrutacji opiera się na ludziach, którzy mają różne pasje, cechy charakteru, ambicje. To wszystko w połączeniu z kwalifikacjami i umiejętnościami daje osobę, którą rekruter chce zatrudnić. Media społecznościowe pomagają dopełnić obrazu, jaki wyłania się z CV kandydata. Jak inaczej wybrać pomiędzy dwójką absolwentów elitarnej uczelni z identycznym wykształceniem i doświadczeniem? Również aktywne szukanie pracy jest dziś łatwiejsze dzięki Facebookowi i jemu podobnym portalom. Ci, którzy dobrze sobie w nich radzą, bez problemu znajdą interesujące ogłoszenia, a nawet informacje na temat warunków i atmosfery panującej w firmie, do której aplikują.

Społecznościowe profile kandydatów to kopalnia wiedzy dla rekruterów, która może pomóc im uchronić się przed zatrudnieniem niewłaściwego kandydata. Tradycyjne CV stanowi nadal dużą wartość dla pracodawców, jednak ludzie nie są tylko punktami na kartce papieru. Dlatego pamiętajmy o dbaniu o swój wizerunek w sieci, ponieważ specjaliści HR szukają tam informacji o potencjalnych pracownikach – podsumowuje Małgorzata Majewska.

Rekrutacja za pomocą portali społecznościowych

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Brzezińska Narolski Adwokaci sp.p

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »