| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Wyzwania HR w branży handlowo-spożywczej

Wyzwania HR w branży handlowo-spożywczej

Jakie wyzwania stoją przed pracownikami działów HR w branży handlowo-spożywczej? Najważniejszym z nich wydaje się być temat rekrutacji. Warto angażować studentów i uczniów do pracy jeszcze na etapie edukacji.

Wzbudzamy apetyt na handel, tworzymy przepis na mistrza

Aby zachęcić uczniów i studentów do rozwoju w firmie Carrefour, postanowiliśmy aktywnie zaangażować się w ich edukację praktyczną. Chcemy przygotować ich do sprawnego wchodzenia na rynek pracy, wskazując rzeczywiste perspektywy zatrudnienia. W marcu uruchomiliśmy pierwszą edycję Programu Edukacyjnego Smak Kariery organizowanego wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami oraz BFS Group. W ramach Programu realizujemy szereg inicjatyw skierowanych do studentów oraz gimnazjalistów, którzy stoją przed wyborem miejsca swojego dalszego kształcenia. Na studentów czeka m.in. możliwość udziału w cyklu warsztatów prowadzonych przez specjalistów z Carrefour Polska oraz w programie ambasadorskim, który da młodym ludziom możliwość bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami naszej firmy oraz stworzy okazję do wzbogacania wiedzy i kompetencji istotnych w branży handlowo-spożywczej. Trwa również rekrutacja na odznaczony Znakiem Jakości Program Staży, poprzez który chcemy pomagać studentom zdobywać pierwsze, ciekawe doświadczenia w naszym dziale handlowym, logistyki, HR czy IT i uzupełniać ich wiedzę praktyczną. Program Smak Kariery ma też na celu „odczarowanie” negatywnego wizerunku szkolnictwa zawodowego. W tym celu będziemy organizować spotkania informacyjne dla rodziców gimnazjalistów, na których zaprezentujemy rzeczywiste możliwości budowania swojego rozwoju zawodowego w branży handlowo-spożywczej i przybliżymy sam charakter pracy w tej branży. Ma to na celu uświadomienie rodzicom, że nie tylko studia wyższe dają gwarancję zatrudnienia. Naszą intencją jest też zwrócenie uwagi rodziców na konieczność zaszczepiania u młodych ludzi myślenia o swojej przyszłości zawodowej jeszcze na etapie edukacji gimnazjalnej.

Szkolnictwo zawodowe, ale też wyższe, mierzy się z koniecznością nadążenia ze swoją ofertą edukacyjną za realnymi potrzebami i oczekiwaniami biznesu co do potencjalnych pracowników. W branży handlowo-spożywczej przekłada się to także na trudność w zrekrutowaniu pracowników o odpowiednich kwalifikacjach i umiejętnościach. Firma Carrefour wychodzi z inicjatywą i sama aktywnie angażuje się w kształcenie praktyczne młodych ludzi. Dostrzegamy w tym szansę na zaspokojenie potrzeb obydwu stron – przygotowujemy młodzież do wejścia na ścieżkę kariery i zachęcamy do aktywności w tym zakresie, jednocześnie inwestując w nasze przyszłe, potencjalne kadry. Jesteśmy przekonani, że zwróci się to nam z nawiązką.

Transformacja działów HR

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCYJNE ZMIANY W UMOWACH ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

PolishProperty.eu

PolishProperty.eu to portal zajmujący się kompleksowo rynkiem nieruchomości w Polsce i pozostałych krajach UE.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »