| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Jak zatrudnić wartościowego pracownika?

Jak zatrudnić wartościowego pracownika?

Zatrudnienie wartościowego pracownika to cel każdego pracodawcy. Jak należy przeprowadzać rekrutację, aby znaleźć właściwą osobę na dane stanowisko?

Rekrutacja okiem pracodawcy

W internecie aż roi się od poradników mówiących o tym, jak przyszły pracownik powinien przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej. Trudniej jednak znaleźć informacje o tym, co powinien zrobić pracodawca, aby poszukiwania nowego członka zespołu zakończyły się sukcesem. Dlatego o porady dla początkujących rekruterów zapytaliśmy ekspertów.

Poszukiwania nowego pracownika to czasochłonny proces, który mimo naszych najlepszych chęci może łatwo zakończyć się dokonaniem niewłaściwego wyboru. Jak więc przeprowadzić rekrutację, aby wyłonić kandydata, który przyniesie najwięcej korzyści naszej firmie?

Na pierwszy rzut oka

Mimo tego, iż pierwsze wrażenie robi się tylko raz, a instynkt to nasz szósty zmysł, nie uprzedzajmy się do żadnego kandydata jeszcze zanim się z nim spotkamy. Dotychczasowy przebieg kariery, zawodowe sukcesy czy wykształcenie – to wszystko możemy z łatwością wyczytać o aplikancie w życiorysie, jednak pamiętajmy, że równie istotną rolę odgrywają charyzma, temperament, nastawienie, osobowość, a te trudniej przelać na papier.

Redakcja poleca: Personel i Zarządzanie

Dlatego jeśli CV nas zaciekawiło, to nawet jeśli nie spełnia kryteriów w 100%, nie odrzucajmy jego autora od razu. Spotkajmy się z kandydatem, porozmawiajmy kilka minut. – Jeśli trudno nam „na chłodno” podejść do procesu rekrutacji lub zwyczajnie nie mamy na niego czasu, dobrym rozwiązaniem będzie zlecenie go specjalistom od HR. Wcale nie musimy posiadać takiego działu w swojej firmie. Coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw zleca takie działania agencjom pracy i podmiotom zewnętrznym. To one dokonują wstępnej selekcji i przeprowadzają pierwsze rozmowy z kandydatami – podpowiada Hanna Bielicka-Adamczyk.

Razem raźniej

Bardzo częstym błędem przy prowadzeniu rekrutacji jest przeprowadzane rozmów kwalifikacyjnych samodzielnie. W ten sposób odbieramy sobie możliwość skonfrontowania swojej opinii z wrażeniem drugiej osoby. Mimo że siłą rzeczy chcemy wyłonić do swojej firmy kogoś, z kim to właśnie nam będzie pracowało się najlepiej, ważne jest, by postarać się maksymalnie zobiektywizować swój osąd. Właśnie dlatego podczas takich spotkań doskonale sprawdza się obecność dwóch osób reprezentujących firmę. – Dobrym partnerem podczas rekrutacji może być wspólnik, zaufany pracownik z dłuższym stażem pracy lub zewnętrzny konsultant. Podczas takiej rozmowy każdy powinien na bieżąco zapisywać swoje uwagi i spostrzeżenia. Następnie, najlepiej dopiero po wysłuchaniu wszystkich aplikantów, warto przeanalizować, co kto zanotował i na co zwrócił uwagę – dodaje Hanna Bielicka-Adamczyk.

Zadaj pytanie na FORUM

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Jerzy Rzewuski

Ekspert IT – systemy informatyczne ERP. Ukończone studia - Politechnika Warszawska.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »