| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Jak zatrudnić wartościowego pracownika?

Jak zatrudnić wartościowego pracownika?

Zatrudnienie wartościowego pracownika to cel każdego pracodawcy. Jak należy przeprowadzać rekrutację, aby znaleźć właściwą osobę na dane stanowisko?

Kto pyta…

Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się przeprowadzić proces rekrutacyjny samodzielnie czy razem ze specjalistą, to jeszcze przed jego rozpoczęciem powinniśmy dobrze zastanowić się nad pytaniami, które chcemy zadać, a także ich kolejnością. Podczas spotkania postarajmy się wytworzyć w kandydacie poczucie bezpieczeństwa i względnego komfortu. Dzięki temu będzie znacznie bardziej otwarty i skory do szczerych odpowiedzi. Zacznijmy zadawanie pytań od prostych kwestii, jak dane personalne i podstawowe fakty z przebiegu kariery zawodowej. Następnie skierujmy rozmowę na osobiste opinie i stopniowo przechodźmy do pytań bardziej szczegółowych.

Pamiętajmy, że sposób prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej zawsze musi wynikać z charakteru pracy. – Liczba etapów czy ewentualne zadania dodatkowe powinny odpowiadać stanowisku, na które rekrutujemy, a także poziomowi umiejętności, jakich będziemy wymagać od przyszłego pracownika. Proces rekrutacji powinien przede wszystkim umożliwić kandydatowi pokazanie jego potencjału i sposób myślenia, a nie przysparzać mu kilkunastu godzin dodatkowej pracy – dodaje Hanna Bielicka-Adamczyk.

Nie tylko twój wybór

Wielu menadżerom wydaje się, że warunki współczesnego rynku pracy sprawiają, że jakakolwiek sensowna oferta zatrudnienia jest przyjmowana z ogromnym entuzjazmem. Trzeba jednak pamiętać o tym, by niezależnie od tego prowadząc rozmowy kwalifikacyjne nie przyjmować „pozycji władcy”. To najgorsza z możliwych strategii. Proces rekrutacji to czas, w którym obie strony wzajemnie się oceniają i na tej podstawie podejmują decyzję o chęci nawiązania współpracy. Wbrew pozorom więc to, jak my i reprezentowana przez nas firma wypadniemy na rozmowie, jest równie ważne. Dlatego też zadając pytania nie zapomnijmy o tym, by następnie także kandydatowi dać czas i szansę na uzyskanie informacji, których nie wyczytał w ogłoszeniu. Chcemy przecież, by świadomie podjął decyzję i również był zadowolony z efektów procesu rekrutacyjnego.

Zarządzanie rekrutacją - czy można je sobie ułatwić?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK