| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Rekrutacja za pomocą portali społecznościowych

Rekrutacja za pomocą portali społecznościowych

Obecnie cieszą się olbrzymią popularnością wśród internautów, a poza tym wiele o nich mogą powiedzieć. W efekcie, to właśnie portale społecznościowe stały się jednym z podstawowych źródeł pozyskiwania informacji nt. kandydatów do pracy. Jak wygląda rekrutacja za pomocą portali społecznościowych?

W związku ze wzrostem roli portali społecznościowych w procesie rekrutacji, doradcy zawodowi coraz częściej zalecają, aby kandydaci do pracy przywiązywali dużą wagę do swego wizerunku w Internecie.

Nie ma Cię w Google…

…, a więc dla wielu pracodawców, po prostu, nie istniejesz. Jeśli Twoim zdaniem, to przesada, zastanów się, jak często sam, poznając nową osobę, sprawdzasz w internecie kim ona jest i co można znaleźć na jej temat. Podobnie robią HR-owcy. Tu jednak pojawia się pewna różnica – są branże, w przypadku których obecność na pewnych portalach społecznościowych jest wręcz obowiązkowa.

Jakie to branże i stanowiska? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na stanowiska menedżerów i specjalistów, którzy są szczególnie poszukiwani na rynku pracy. To profile zawodowe takich osób, są najczęściej przeglądane przez rekruterów. Poza wysokiej klasy specjalistami, praktycznie każda branża, w mniejszym lub większym stopniu korzysta z portali społecznościowych w procesie rekrutacji. Szacuje się, że w Polsce już 25 proc. rekrutacji odbywa się z wykorzystaniem mediów społecznościowych.

Warto przy tym zauważyć, że większe znaczenie będzie miała obecność w social media dla informatyka, grafika czy też copywritera, niż np. dla sprzedawcy, choć w przypadku tego ostatniego, także nie należy bagatelizować wizerunku w Internecie. W przypadku niektórych branż, profile w portalach społecznościowych są miejscem, gdzie dodatkowo mogą zaprezentować swoje portfolio, np. zdjęcia, grafiki, strony internetowe, które stworzyli.

Zobacz również serwis: Rekrutacja

CV a konto w social media

W związku z dużą rolą portali społecznościowych w procesie rekrutacji, może pojawić się pytanie, w jaki sposób różnicować informacje dostępne zarówno w Curriculum Vitae, jak też na swoim profilu w serwisie społecznościowym? Przede wszystkim należy kierować się zasadą uzupełnienia informacji. Jeżeli bowiem dane zawarte w CV będą identyczne z tymi, jakie umieścimy w serwisie społecznościowym, rekruter, który trafi na nasze konto, będzie mógł od razu podjąć decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu naszej kandydatury na dalszym etapie rekrutacji. W sytuacji, gdy profil w serwisie społecznościowym nie będzie zawierał szczegółowych informacji, jest szansa, że rekruter, który się nami zainteresuje, odezwie się i poprosi o przesłanie pełnego CV. Z drugiej strony jednak nie można się skupić jedynie na ograniczaniu informacji na naszym profilu w Internecie. W krajach zachodnich coraz popularniejsze staje się dodawanie w CV linku do profilu na portalu społecznościowym. W sytuacji, gdy nasz pracodawca znajdzie tam mniej informacji o nas niż w CV, będzie rozczarowany, a umieszczenie linku w dokumencie aplikacyjnym nie będzie miało większego sensu. Z tego też względu na portalach społecznościowych dla profesjonalistów warto umieszczać informacje, których nie ma w CV. Innymi słowy, jeśli decydujemy się na założenie konta w profesjonalnym serwisie społecznościowym, warto przy tym umiejętnie podzielić informacje nt. swego życia zawodowego pomiędzy profil a CV, robiąc to w ten sposób, aby wskazane informacje wzajemnie się uzupełniały.

Polecamy także: Szukaj pracy przez znajomych na...Facebooku!

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

ABC-ksiegowe

ABC-ksiegowe.pl - najnowsze informacje dotyczące obszaru księgowości, rachunkowości i prawa oraz praktyczne wskazówki, ułatwiające samodzielne prowadzenie księgowości.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »