| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Rekrutacja za pomocą portali społecznościowych

Rekrutacja za pomocą portali społecznościowych

Obecnie cieszą się olbrzymią popularnością wśród internautów, a poza tym wiele o nich mogą powiedzieć. W efekcie, to właśnie portale społecznościowe stały się jednym z podstawowych źródeł pozyskiwania informacji nt. kandydatów do pracy. Jak wygląda rekrutacja za pomocą portali społecznościowych?

W związku ze wzrostem roli portali społecznościowych w procesie rekrutacji, doradcy zawodowi coraz częściej zalecają, aby kandydaci do pracy przywiązywali dużą wagę do swego wizerunku w Internecie.

Nie ma Cię w Google…

…, a więc dla wielu pracodawców, po prostu, nie istniejesz. Jeśli Twoim zdaniem, to przesada, zastanów się, jak często sam, poznając nową osobę, sprawdzasz w internecie kim ona jest i co można znaleźć na jej temat. Podobnie robią HR-owcy. Tu jednak pojawia się pewna różnica – są branże, w przypadku których obecność na pewnych portalach społecznościowych jest wręcz obowiązkowa.

Jakie to branże i stanowiska? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na stanowiska menedżerów i specjalistów, którzy są szczególnie poszukiwani na rynku pracy. To profile zawodowe takich osób, są najczęściej przeglądane przez rekruterów. Poza wysokiej klasy specjalistami, praktycznie każda branża, w mniejszym lub większym stopniu korzysta z portali społecznościowych w procesie rekrutacji. Szacuje się, że w Polsce już 25 proc. rekrutacji odbywa się z wykorzystaniem mediów społecznościowych.

Warto przy tym zauważyć, że większe znaczenie będzie miała obecność w social media dla informatyka, grafika czy też copywritera, niż np. dla sprzedawcy, choć w przypadku tego ostatniego, także nie należy bagatelizować wizerunku w Internecie. W przypadku niektórych branż, profile w portalach społecznościowych są miejscem, gdzie dodatkowo mogą zaprezentować swoje portfolio, np. zdjęcia, grafiki, strony internetowe, które stworzyli.

Zobacz również serwis: Rekrutacja

CV a konto w social media

W związku z dużą rolą portali społecznościowych w procesie rekrutacji, może pojawić się pytanie, w jaki sposób różnicować informacje dostępne zarówno w Curriculum Vitae, jak też na swoim profilu w serwisie społecznościowym? Przede wszystkim należy kierować się zasadą uzupełnienia informacji. Jeżeli bowiem dane zawarte w CV będą identyczne z tymi, jakie umieścimy w serwisie społecznościowym, rekruter, który trafi na nasze konto, będzie mógł od razu podjąć decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu naszej kandydatury na dalszym etapie rekrutacji. W sytuacji, gdy profil w serwisie społecznościowym nie będzie zawierał szczegółowych informacji, jest szansa, że rekruter, który się nami zainteresuje, odezwie się i poprosi o przesłanie pełnego CV. Z drugiej strony jednak nie można się skupić jedynie na ograniczaniu informacji na naszym profilu w Internecie. W krajach zachodnich coraz popularniejsze staje się dodawanie w CV linku do profilu na portalu społecznościowym. W sytuacji, gdy nasz pracodawca znajdzie tam mniej informacji o nas niż w CV, będzie rozczarowany, a umieszczenie linku w dokumencie aplikacyjnym nie będzie miało większego sensu. Z tego też względu na portalach społecznościowych dla profesjonalistów warto umieszczać informacje, których nie ma w CV. Innymi słowy, jeśli decydujemy się na założenie konta w profesjonalnym serwisie społecznościowym, warto przy tym umiejętnie podzielić informacje nt. swego życia zawodowego pomiędzy profil a CV, robiąc to w ten sposób, aby wskazane informacje wzajemnie się uzupełniały.

Polecamy także: Szukaj pracy przez znajomych na...Facebooku!

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Dr Katarzyna Pawłowska

Doradca Podatkowy (nr wpisu 11638)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »