| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Jak powinno wyglądać ogłoszenie o pracę

Jak powinno wyglądać ogłoszenie o pracę

Chcesz, aby twoje działania rekrutacyjne odbywały się szybko i sprawnie? Poszukujesz nowego kandydata do pracy, ale masz dość odbierania wiadomości od osób, które nie spełniają żadnego z wymaganych kryteriów na dane stanowisko? Skup się na początkowym etapie poszukiwania odpowiednich osób – na zredagowaniu odpowiedniego ogłoszenia.

Obecnie portale oferujące pracę są najpopularniejszym źródłem pozyskiwania CV. Stanowią również dużą oszczędność w budżecie działu rekrutacji, ponieważ poza płatnymi portalami istnieje też wiele stron, gdzie za darmo można dodać ogłoszenie o poszukiwaniu kandydatów do pracy. Poza wieloma zaletami, taka forma rekrutacji ma jedną podstawową wadę – problem z dotarciem do odpowiednich odbiorców. Przy takiej liczbie ofert pracy, jaka dziennie pojawia się na bezpłatnych portalach, ciężko jest się przebić i wyodrębnić z masy podobnych. Jednym z rozwiązań może być zainwestowanie w płatne ogłoszenie z wykupioną opcją oznakowania, wyróżnienia, jednak jest to dość kosztowna inwestycja. Poza tym nie ma 100% pewności, iż zapewni ona oczekiwane wyniki. Z tego powodu warto poświęcić trochę czasu na stworzenie takiej oferty, która od razu spotka się z zainteresowaniem potencjalnego pracownika.

Zobacz serwis: Rekrutacja

Rozeznanie terenu, czyli kogo poszukujemy?

Warto zastanowić się nad tym, kogo szukamy – czy ma to być dojrzała osoba z doświadczeniem, czy może student, który zajmie się prostymi czynnościami. Następnie dobrze jest się skupić nad tym, co oferujemy, a czego wymagamy – czy nasza propozycja jest na tyle atrakcyjna, by przebić ofertę konkurencji. Ogłoszenie powinno zawierać podstawowe informacje o firmie, jej działalności oraz precyzyjnie przedstawione wymagania stawiane wobec idealnego kandydata. Im bardziej dokładny anons, tym lepiej! Warto zadbać o każdy szczegół, począwszy od tytułu ogłoszenia, a skończywszy na wymienieniu oferowanych korzyści. Kluczowym elementem każdego ogłoszenia jest opis stanowiska pracy oraz warunków do spełnienia przez kandydatów. Następnie można przedstawić specyfikę posady, która jest oferowana, wymagania oraz inne mile widziane zdolności. Na końcu napisz o tym, co proponujesz osobie na tym stanowisku; nie zapominaj o najprostszych rzeczach, takich jak rodzaj proponowanej umowy czy forma zatrudnienia (etat, ¾ etatu). Wspomnij również o tym, jakiej aplikacji wymagasz, czy ma to być samo CV, czy może CV z listem motywacyjnym, oraz przypomnij kandydatom o dopisaniu klauzuli o poufności danych. Ogłoszenie powinno być czytelne, więc warto zadbać o jego staranne zredagowanie. Zawsze możesz skorzystać z opcji kolorystycznych, które dodadzą życia ofercie oraz dodatkowo nawiążą na przykład od kolorystyki logo twojej firmy. Pamiętaj jednak, że zbyt kreatywna oferta w momencie poszukiwania dojrzałego kandydata nie zrobi na nim dobrego wrażenia, więc postaraj się trzymać standardowych schematów.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Marcin Grabowski

Prawnik.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »