| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Jak powinno wyglądać ogłoszenie o pracę

Jak powinno wyglądać ogłoszenie o pracę

Chcesz, aby twoje działania rekrutacyjne odbywały się szybko i sprawnie? Poszukujesz nowego kandydata do pracy, ale masz dość odbierania wiadomości od osób, które nie spełniają żadnego z wymaganych kryteriów na dane stanowisko? Skup się na początkowym etapie poszukiwania odpowiednich osób – na zredagowaniu odpowiedniego ogłoszenia.

W poszukiwaniu studenta

Kiedy chcemy pozyskać do naszego zespołu młodego, dynamicznego pracownika, który dopiero zaczyna zdobywać doświadczenie zawodowe, możemy pozwolić sobie na nieco więcej „luzu”, jeśli chodzi o ogłoszenie. Dobrze jest ciągle pamiętać o logo firmy oraz o opisie przedsiębiorstwa i oferowanego stanowiska, jednak nie trzeba się już trzymać sztywnych reguł. Na początku, zamiast nazwy posady, można podać jakieś żartobliwe zdanie, np. nawiązujące do sytuacji osób, których szukamy, tak aby czytając nasze ogłoszenie, wiedziały, że jest ono skierowane do nich. W takiej ofercie dobrze jest się skupić na tym, co my oferujemy potencjalnemu pracownikowi. Warto położyć nacisk na różnorodne korzyści współpracy – nie tylko wynagrodzenie, ale także systemy motywacyjne, na przykład wyjścia integracyjne dla najlepszego zespołu pracowników. Można dodać informację o przyjaznej atmosferze i młodej kadrze. Pokażmy, że staramy się dbać o każdego zatrudnionego, tak aby osoba czytająca nasze ogłoszenie od razu odczuła pozytywne relacje pomiędzy pracodawcą a jego pracownikami. Dzięki temu możemy pozyskać wiele naprawdę interesujących ludzi, a nie tylko desperatów, którzy wysyłają swoją aplikację do każdej firmy. Poza tym, zatrudniając młodą osobę, masz pewność, że nie będziesz musiał borykać się z jej przyzwyczajeniami ze starej pracy.

Warto pamiętać, że każde działanie rekrutacyjne jest również reklamą naszej firmy. Pozwala zapoznać się ludziom z naszym logo, specyfiką działalności oraz z charakterem kultury organizacyjnej. Dobrze zaprojektowane ogłoszenie może wpłynąć na zwiększenie prestiżu firmy i dotarcie do większego grona odbiorców. Wywołanie pozytywnych emocji podczas pierwszego kontaktu jest pomocne podczas budowania przyjaznej atmosfery. Dobra opinia przedsiębiorstwa sprawi, że więcej osób zechce mieć z nim styczność, w związku z czym zyskamy możliwość doboru jak najlepszego kandydata przy następnych procesach rekrutacyjnych. Z drugiej strony, niedopracowane ogłoszenie może zniechęcić już na samym początku, przez co istnieje prawdopodobieństwo, że nie zdobędziemy prawdziwych specjalistów. Pamiętajmy: zawsze warto się starać – także poszukując nowej kadry!

Zobacz serwis: Kadry

Autor: Marta Matuszewska, www.knowbox.pl

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

e-file sp. z o.o.

Producent aplikacji i rozwiązań pomocnych w biznesie oraz w kontaktach z urzędami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »