| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Spotkanie dla wielu kandydatów

Spotkanie dla wielu kandydatów

Targi pracy to wciąż doskonałe miejsce poszukiwania chętnych na staże i praktyki do firm. Od pierwszych takich wydarzeń minęło w Polsce już prawie 20 lat, ale wciąż przyciągają setki pracodawców oraz tysiące studentów i absolwentów. W targach w internecie uczestniczą nawet setki tysięcy osób.

Jak się wyróżnić?

Przez te kilkanaście lat, odkąd pojawiły się w Polsce targi pracy, wiele się zmieniło. Obecnie przygotowanie jedynie publikacji informacyjnych na temat firmy jako pracodawcy to mniej niż minimum. Liczy się udział w imprezach towarzyszących, prowadzenie wykładów, warsztatów, przygotowanie case study.

Na uczelniach technicznych firmy epatują wykorzystaniem najnowszych technologii. Wystawcy, szczególnie z branży IT, starają się przyciągnąć uwagę odwiedzających poprzez zastosowanie nowinek technologicznych: tabletów, konsoli itp. Organizowane są zadania sprawnościowe, łamigłówki intelektualne czy też konkursy, w których za znajomość firmy można wygrać jakiś gadżet.

– Podczas ostatnich targów jedna z firm wręczyła laptopa zwycięzcy quizu wiadomości o firmie, a studenci mogli w nim uczestniczyć po wykładzie tej firmy – wspomina Iwona Grobelna. – Łatwo się domyślić, że frekwencja na wykładzie była olbrzymia. My myślimy o tym, aby w formie nagrody za udział w konkursie można było wylosować zwiedzanie naszej fabryki. Dla młodego inżyniera powinna to być duża atrakcja, że ktoś poświęci mu swój czas, aby oprowadzić po nowoczesnym zakładzie.

Anna Kołodziejczyk, dostrzegając rosnące oczekiwania w zakresie atrakcyjnych upominków, przekonuje jednak, że jeśli firma ma coś ciekawego do powiedzenia i zaoferowania, to jest w stanie przyciągnąć uwagę odbiorców bez wspomagania się różnymi gadżetami; wystarczy programista, projektant czy też architekt, który w ciekawy sposób potrafi opowiedzieć o swoich doświadczeniach z nową technologią lub uchyli rąbka tajemnicy o innowacyjnej aplikacji lub funkcjonalności, nad którą ostatnio pracował.

Czas i pieniądz

Udział firmy w targach pracy to kosztowne przedsięwzięcie. Największym wyzwaniem związanym z targami pracy jest logistyka, szczególnie gdy targi odbywają się poza miastem, w którym firma ma biuro lub zespół.

– Nie ukrywam, że nie jest też łatwo z czasem, szczególnie specjalistów, dla których obecność na targach może stanowić ciekawe wydarzenie, ale też stanowi dzień „wyjęty” z projektu, bieżących zadań – mówi Anna Kołodziejczyk.

– Walka o udział doświadczonego konstruktora w targach na politechnice jest trudna, bo oprócz jego umiejętności zawodowych liczą się też kompetencje społeczne – przytakuje Iwona Grobelna. – Oczekujemy od nich takich cech, jak proaktywność, umiejętność nawiązania dialogu z młodymi ludźmi, zaciekawienia, zachęcenia do pracy u nas. Tacy ludzie na ogół są też chętnie angażowani wewnątrz firmy do różnych projektów, więc dział personalny ma dużą konkurencję i musi z dużym wyprzedzeniem umawiać się z nimi w sprawie udziału w targach – dodaje.

Niebagatelne znaczenie ma też koszt udziału w targach. Jest to całość kosztów związanych z organizacją takiego stoiska (materiały informacyjne, ścianki wystawiennicze, plakaty, gadżety itp.), czyli czasami dwu- lub trzykrotność kwoty, którą firmy płacą organizatorom za wynajęcie powierzchni.

– Jeśli w ciągu roku chcemy się zaprezentować na kilku kluczowych wydarzeniach targowych, to budżety osiągają dziesiątki tysięcy złotych, nie wspominając o czasie pracowników i kosztach transportu, czy też przygotowaniach materiałów informacyjnych – wylicza Anna Kołodziejczyk. – Patrzymy jednak na to, jak na inwestycję, która zaszczepi w kandydatach świadomość marki SMT Software – mówi.

Jeśli firma planuje organizację swoich pierwszych targów, to musi się do tego dobrze przygotować i przemyśleć, co chce osiągnąć, biorąc udział w konkretnym wydarzeniu, jaki komunikat chce przekazać uczestnikom, czym chce się wyróżnić, co oferuje potencjalnym kandydatom, lecz także przygotować materiały promocyjne i informacyjne oraz wybrać i przeszkolić pracowników, którzy będą firmę reprezentować.

Autor:

Dziennikarz, stały współpracownik „Personelu i Zarządzania”

Źródło:

Personel i Zarządzanie
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Kujawska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »