| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Spotkanie dla wielu kandydatów

Spotkanie dla wielu kandydatów

Targi pracy to wciąż doskonałe miejsce poszukiwania chętnych na staże i praktyki do firm. Od pierwszych takich wydarzeń minęło w Polsce już prawie 20 lat, ale wciąż przyciągają setki pracodawców oraz tysiące studentów i absolwentów. W targach w internecie uczestniczą nawet setki tysięcy osób.

Targi branżowe

– W przypadku osób z doświadczeniem dużo lepszym od targów pracy kanałem rekrutacji są jednak internetowe serwisy ogłoszeniowe – podkreśla Iwona Grobelna.

Anna Kołodziejczyk identycznie ocenia użyteczność akademickich targów pracy, jako miejsce spotkań z przyszłymi praktykantami i stażystami. – Dlatego staramy się uczestniczyć w studenckich targach pracy organizowanych na kluczowych dla nas uczelniach (z perspektywy jakości kształcenia na kierunkach informatycznych), ale coraz bardziej istotne miejsce w naszym kalendarzu zajmują targi branżowe. Mam tu na myśli wydarzenia skierowane do specjalistów branży IT czy też do wąsko wybranej grupy ekspertów IT, np. do programistów. NET, Java czy PHP, testerów, analityków. Mając na uwadze obecne tempo życia oraz szum informacyjny wokół nas, uważam, że im bardziej dopasowana jest grupa uczestników targów (firm, instytucji oferujących zatrudnienie) i ich odbiorców (specjalistów czy też absolwentów), tym bardziej efektywny jest czas poświęcony na takie targi – mówi Anna Kołodziejczyk.

W Polsce jest już wiele branżowych targów pracy. Wśród nich można wymienić Inżynierskie Targi Pracy na Politechnice w Krakowie, medyczne targi MedPharm Careers (Kraków, Katowice, Wrocław, Warszawa, Gdańsk) czy informatyczne, organizowane w ramach projektu „Modernizacja i rozwój systemu nauczania informatyki w Społecznej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania” (współfinansowany z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego).

Wizerunek na targach

Zdaniem Anny Kołodziejczyk targi to również wydarzenie employer brandingowe. Pozwalają firmom zaprezentować się szerokiej grupie potencjalnych kandydatów, przybliżyć specyfikę środowiska pracy, zasady działania, poznać kilku pracowników, którzy są obecni na standzie.

– Uważam jednak, że na wizerunek dobrego pracodawcy nie wpływa to, jak się prezentujemy w dzień targów, ale jak na co dzień działamy, a to można sprawdzić, dołączając do naszego zespołu – zastrzega się Anna Kołodziejczyk. – Targi pozwalają firmom na przekaz: „Dziś jesteśmy tu dla Ciebie drogi kandydacie, jeśli o nas nie słyszałeś – to poznaj nas bliżej, a jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę o nas – zapraszamy do rozmowy z naszym pracownikiem...”.

Oczywiście rozmowa z pracownikiem jest dla kandydatów najwartościowszym źródłem wiedzy o firmie, a na targach warunki do takiej rozmowy nie zawsze są sprzyjające. Anna Kołodziejczyk zdaje sobie sprawę, że kandydaci, podejmując decyzję o pracy, dość często wspomagają się opiniami o firmie krążącymi w internecie. Sama również zachęca do takich działań, pod warunkiem że pamiętają, że to, co jest napisane w necie, nie zawsze jest prawdziwe.

– Biorąc pod uwagę dzisiejszy poziom networkingu, w zdecydowanej większości przypadków w naszej bliższej lub dalszej grupie znajomych znajdziemy kogoś, kto jest w danej firmie lub zna kogoś, kto z kolei pracuje w interesującej nas organizacji. Można się podpytać o faktyczną ocenę firmy jako pracodawcy, atmosferę pracy, zasady postępowania itp. Dlatego pracownicy muszą być świadomi, że chcąc nie chcąc są ambasadorami swoich firm i w największym stopniu wpływają na ich wizerunek na rynku pracy – uważa Anna Kołodziejczyk.

Z drugiej strony, nie należy bagatelizować roli targów. Zdaniem Iwony Grobelnej, efektywność docierania z informacją o firmie jest bardzo duża, więc w tym aspekcie targi sprzyjają działaniom employer brandingowym. Wiele osób z doświadczeniem aplikujących do Solarisa, pytanych o źródła ich wiedzy o firmie, powołuje się na wcześniejszy udział w targach pracy. Mimo że wówczas nie złożyły aplikacji, zapamiętały markę pracodawcy, coś je zaciekawiło, zachęciło, by po kilku latach wysłać do niej swoje CV.

reklama

Autor:

Dziennikarz, stały współpracownik „Personelu i Zarządzania”

Źródło:

Personel i Zarządzanie
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Company-logos.co

Katalog firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »