| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Czym jest direct search w rekrutacji?

Czym jest direct search w rekrutacji?

Jestem specjalistą w dziale rekrutacji w firmie produkcyjnej. Pomimo obecnego spowolnienia gospodarczego i wysokiej stopy bezrobocia bardzo trudno jest nam znaleźć odpowiednich pracowników na kluczowe stanowiska. Koszt nieudanej rekrutacji jest dla nas teraz szczególnie bolesny. W jaki sposób mogłabym zwiększyć szansę na powodzenie procesu rekrutacyjnego?

Zaoszczędzony czas

Brak konieczności przeglądania dziesiątek aplikacji, z których większość przeważnie nie spełnia podstawowych kryteriów wymaganych na stanowisku, zaoszczędza wiele czasu. Dodatkowo agencje rekomendują swojemu zleceniodawcy jedynie najlepszych, spełniających kryteria formalne kandydatów. Ostatecznie spotyka się on z trzema, czterema osobami, znacznie oszczędzając cenny czas i mając pewność wyboru spośród najlepszych dostępnych kandydatów.

Trafność doboru

Konsultanci prowadzą rocznie kilkadziesiąt projektów związanych z branżą, w której się specjalizują. Doświadczenie i liczba odbytych rozmów, wraz z użyciem najnowszych technik i metod rekrutacji, zapewniają dobór najlepszych możliwych kandydatów.

Ograniczenie kosztów

Nie można zaprzeczyć – profesjonalny projekt prowadzony metodą direct search jest dla firmy zlecającej niemałym kosztem. Należy jednak wziąć pod uwagę kilka kwestii, finalnie zapewniających opłacalność tej metody. Firma zlecająca oddaje w ręce agencji wszystkie elementy procesu rekrutacji i selekcji. W ramach kosztu projektu otrzymujemy więc nie tylko usługę dotarcia do kandydatów nieaktywnych na rynku pracy, lecz także: selekcję aplikacji, ocenę kandydatów, zastosowanie metodologii assessment center, testów psychometrycznych, zawodowych, językowych, sprawdzenie referencji kandydatów itd. Jeśli firma dokona dobrego wyboru agencji, której powierza projekt, może mieć pewność trafności tego szczegółowego doboru. Tym samym minimalizuje ryzyko zatrudnienia kandydata, który nie sprawdzi się na stanowisku, co oczywiście generowałoby dodatkowe koszty, mogące kilkukrotnie przewyższyć cenę projektu.

Gwarancja

Gdyby jednak z różnych powodów kandydat polecony przez agencję nie sprawdził się na swoim stanowisku, agencja bierze na siebie odpowiedzialność za znalezienie pracownika na jego miejsce. W zależności od stanowiska okresy gwarancji wynoszą od 3 do nawet 18 miesięcy. Firmie zlecającej projekt daje to więc duży komfort i zapewnia bezpieczeństwo.

Wartość dodana

Dodatkowa korzyść to kompleksowa weryfikacja rynku. Researcher prowadzący poszukiwania bezpośrednie może dostarczyć wielu cennych informacji na temat sytuacji w najbliższym otoczeniu biznesowym swojego klienta, np. jego wizerunku na rynku pracy i skuteczności prowadzonych działań employer brandingowych.

Kontakt bezpośredni

W sytuacji kiedy idealny kandydat nie zgłasza się sam do potencjalnego pracodawcy, warto odwrócić tradycyjną drogę i wyjść do niego z ofertą. Nawiązując bezpośredni kontakt z interesującym nas kandydatem, jesteśmy w stanie bezzwłocznie odpowiedzieć na jego pytania, odnieść się do jego obaw i rozwiać ewentualne wątpliwości. Jeżeli rozmowa zostanie dobrze poprowadzona, bardzo prawdopodobne jest przekonanie kandydata do przyjrzenia się bliżej otrzymanej ofercie, zastanowienia się, rozważenia możliwości. Ten pierwszy, najistotniejszy, krok może doprowadzić do nawiązania na początek niezobowiązujących rozmów, a w efekcie otworzy możliwość współpracy. Bezpośredni kontakt zawsze zwiększa szanse na wzbudzenie zainteresowania potencjalnego kandydata, komunikacja za pomocą ogłoszeń, czy popularnych portali społecznościowych nigdy nie przyniesie porównywalnych efektów.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Ziółkowski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »