| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Kandydat na lidera. Gdzie i w jaki sposób szukać kandydatów na stanowisko regionalnego kierownika sprzedaży?

Kandydat na lidera. Gdzie i w jaki sposób szukać kandydatów na stanowisko regionalnego kierownika sprzedaży?

Wysokie plany sprzedażowe, silna konkurencja i trudny rynek wymagają od firm silnych zespołów sprzedażowych. Dzisiaj w dużej mierze odpowiedzialność za efektywność funkcjonujących zespołów sprzedaży spoczywa na regionalnych kierownikach sprzedaży. Jak więc znaleźć najbardziej odpowiedniego kandydata na to stanowisko?

Skuteczne poszukiwanie odpowiedniego kandydata na stanowisko regionalnego kierownika sprzedaży warto zacząć od wyobrażenia sobie osoby, z którą chcielibyśmy pracować. Następnie należy opisać kompetencje, które wykrystalizowały się w trakcie opracowywania wizji kandydata. Warto zadać sobie następujące pytania:

  • Jak potencjalny kandydat powinien wyglądać na tle grupy osób w sytuacjach zawodowych i nieformalnych? Czy potrzebujemy charyzmatycznego lidera, czy lepszy będzie stonowany organizator, kierujący z „tylnego fotela”?
  • W jakim stopniu wysokie umiejętności sprzedażowe kandydata będą pomocne w jego pracy i w jakich sytuacjach? Czy istnieje uzasadnienie dla przejmowania przez regionalnego kierownika sprzedaży inicjatywy w rozmowach z klientami?
  • Na ile regionalny kierownik sprzedaży powinien być skarbnicą doskonałych praktyk zaobserwowanych (stosowanych) w dotychczasowej pracy? A może lepiej będzie, jeśli stanie się katalizatorem świeżych, dopasowanych do rynku, pomysłów generowanych przez podległych handlowców?
  • Jaką informację zwrotną ze strony podwładnych będzie w stanie przyjąć? Czy zbuduje zespół posłusznych wykonawców woli szefa, czy kreatywną lokomotywę biznesu, której każdy członek będzie świadom swojej roli, odpowiedzialności i możliwości (kompetencji)?
  • Kim regionalny kierownik sprzedaży ma być dla swojego przełożonego? Mało kłopotliwym dostawcą zrealizowanych targetów czy asertywnym inspiratorem konstruktywnych polemik i wymiany doświadczeń?

Prawidłowa rekrutacja wymaga bardzo wielu różnorodnych działań. Oby jednak końcowym rezultatem tego procesu nie było stwierdzenie: „Jest dobry, podoba mi się” lub „Bierzemy go. Ma doświadczenie.”

Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna

Mianowanie nowego regionalnego kierownika sprzedaży może być efektem rekrutacji wewnętrznej. W tym przypadku warto zastanowić się nad wyborem osób z długim stażem i już nieco wypalonych – głośno manifestujących chęć rozwoju, bo determinacja do awansu jest ważnym elementem późniejszego sukcesu. Mamy też w zanadrzu osoby osiągające w danym okresie wysokie wyniki sprzedaży i istnieje pokusa, aby pokazać pozostałym, że takie efekty będą docenione. Jest również trzecia opcja. Może jednak najlepszym rozwiązaniem będzie odłożenie bieżących wyników na bok i refleksja, na temat, kto w zespole najlepiej odpowiada opisowi wymarzonego regionalnego kierownika sprzedaży lub zaspokaja potrzeby zespołu, którym będzie zarządzał? Przydatne będzie również konfrontowanie kandydatów z pytaniami, na które odpowiedzi udzieliliśmy sobie przed rozpoczęciem rekrutacji.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Integral Collections

Dział Bibby Financial Services Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »