| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Jak efektywnie prowadzić proces rekrutacji w perspektywie działań z zakresu employer branding

Jak efektywnie prowadzić proces rekrutacji w perspektywie działań z zakresu employer branding

Sposobów na pozyskiwanie nowych pracowników jest prawdopodobnie tyle, ile bylibyśmy w stanie wyliczyć branż. Najpopularniejsze metody jednak jesteśmy w stanie wykorzystać w taki sposób, aby równocześnie zatrudnić najlepsze kadry i wypromować markę firmy na rynku pracy.

Wiedza i charakter

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że pracownik dla firmy to przede wszystkim wiedza, umiejętności i doświadczenie. Sami bardzo często zwykliśmy podkreślać, że podstawą efektywnej pracy, a także profesjonalizmu jest oddzielenie kwestii zawodowych od spraw życia prywatnego. Pamiętajmy jednak, że kapitał ludzki to nie tylko zaplecze merytoryczne, lecz także różne charaktery, które należy dobrać tak, aby harmonijnie ze sobą współpracowały. Jak podkreśla Urszula Płosarek, kwestia ta ma podobną wagę niezależnie od specyfiki stanowisk. – Praca na stanowiskach początkowych w naszej firmie ma charakter projektowy i zarówno zespół, jak i szef zmieniają się z projektu na projekt. Na te stanowiska poszukujemy osób o zbliżonych cechach: z inicjatywą i wysoką motywacją do pracy. Z kolei ostatni etap rekrutacji na wyższe stanowiska to rozmowa z przyszłym przełożonym, podczas której obie strony mogą ocenić, czy osiągają porozumienie, czy też nie – dodaje.

Niestety, w większości przypadków aspekt psychologiczny jest bagatelizowany. Nie ma nic niestosownego w prostym komunikacie, że przyszły szef jest silniej zorientowany na osiąganie wyznaczonych celów niż na relacje personalne. Taka informacja jednak pomaga wejść pracownikowi w nowe środowisko. Analogicznie należy postąpić z kwestią wieku – nie ma nic niestosownego w informacji, że zatrudniany pracownik będzie najstarszy lub najmłodszy w zespole. Może mu to tylko pomóc szybciej się zaaklimatyzować.

Jaka jest więc recepta na sukces? Zdaniem Doroty Skowrońskiej to spójność komunikacyjna i konsekwencja w działaniach. – Jeśli tych kluczowych elementów zabraknie, rekrutacja jest tylko działaniem ad hoc i w perspektywie długoterminowej nieskutecznym dla firmy. Brak zintegrowania reklamy z komunikacją na każdym etapie rekrutacji, a także w czasie zatrudnienia sprawia, że kandydaci nigdy nie będą postrzegać go jako stabilnego, a przez to będzie on mniej atrakcyjny – podsumowuje.

UWAGA

Wiele agencji doradztwa personalnego ma zasięg międzynarodowy i stara się aplikować metody pozyskiwania kandydatów, które sprawdziły się w innych krajach, na polski grunt. Niestety, nie zawsze jest to dobry pomysł, postarajmy się więc uzyskać informacje także o tym.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

KG Legal

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »