| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Jak efektywnie prowadzić proces rekrutacji w perspektywie działań z zakresu employer branding

Jak efektywnie prowadzić proces rekrutacji w perspektywie działań z zakresu employer branding

Sposobów na pozyskiwanie nowych pracowników jest prawdopodobnie tyle, ile bylibyśmy w stanie wyliczyć branż. Najpopularniejsze metody jednak jesteśmy w stanie wykorzystać w taki sposób, aby równocześnie zatrudnić najlepsze kadry i wypromować markę firmy na rynku pracy.

Siła zakładki Kariera

Rekrutacja to bardzo często jedna z niewielu okazji do bezpośredniego kontaktu z kandydatami na większą skalę, ale aby zainteresować ich naszą ofertą zatrudnienia, należy dostarczyć znacznie więcej informacji niż zwykło się zawierać w standardowym ogłoszeniu rekrutacyjnym. Niezwykły, aczkolwiek zazwyczaj bagatelizowany potencjał w tym zakresie zawierają tzw. strony karier. Na ogół znajdziemy tam lakoniczną informację o tym, że firma jest otwarta na nowych ludzi oraz skrótowy opis stanowisk, na które aktualnie prowadzone są rekrutacje. To błąd! Jeśli wyposażymy stronę w odpowiednie informacje, personel działu HR może dzięki temu uniknąć nieustannego odpowiadania na powtarzające się pytania oraz wątpliwości kandydatów.

Co zatem powinno się znaleźć w dobrze opracowanej zakładce Kariera? Marek Kozłowski radzi, aby oprócz standardowych informacji o wartościach i misji firmy pojawiły się także szczegółowe opisy poszczególnych etapów rekrutacji, ścieżek karier oraz wyczerpujące charakterystyki stanowisk, np. zakres obowiązków, zwierzchnik i liczebność przyszłego zespołu. Ponadto warto pokazać, że ta strona żyje i jest stale aktualizowana. Administrowanie nią nie musi być wcale absorbujące. Wystarczy choćby raz w miesiącu zamieścić informację o aktualnie odbywających się szkoleniach, sukcesach pracowników, spotkaniach lub wyjazdach integracyjnych. Będzie to równocześnie promocja środowiska pracy oraz wyraźny sygnał o inwestowaniu w kapitał ludzki.

Ekspert z Cushman & Wakefield zauważa, że te same informacje w takiej samej szacie graficznej powinny znaleźć się także w profilach pracodawców na portalach rekrutacyjnych. Z ich dobrych praktyk wynika także, że warto, aby się znalazł tam także kwestionariusz osobowy dla zainteresowanych kandydatów.

Usługi agencji doradczej

Innym wariantem pozyskiwania najlepszych specjalistów w swojej dziedzinie przy jednoczesnym efektywnym promowaniu firmy jako dobrego pracodawcy jest skorzystanie z usług agencji doradztwa personalnego. Swoje sprawne działanie zawdzięczają one doskonale zorganizowanym zespołom, które są wyspecjalizowane w pozyskiwaniu pracowników do poszczególnych branż, do pracy tymczasowej, na konkretne stanowiska itd. Urszula Płosarek z KPMG podkreśla, że jeśli organizacja korzysta w procesie rekrutacji z usług firm zewnętrznych, to i tak całość procesu koordynuje ich własny zespół rekrutacji. Postarajmy się poznać kompetencje konsultanta odpowiadającego za naszą rekrutację. Prześledźmy jego dotychczasowy dorobek, szczegółowo analizując jego portfolio. To niezwykle ważne, aby osoba ta godnie nas reprezentowała. Upewnijmy się następnie, że posiada ona wszystkie niezbędne informacje o przedsiębiorstwie oraz stanowisku, na które rekrutuje. Koniecznie też zorientujmy się, czy ma także wiedzę dotyczącą polskich realiów i regulacji prawnych. W tego typu agencjach z reguły zdarza się tak, że jeden konsultant pracuje dla wielu klientów, a więc siłą rzeczy nie jest w stanie przykładać należytej wagi do każdej z nich. W związku z tym postarajmy się też sprawdzić jakość komunikacji na płaszczyźnie agencja – kandydat.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Jerzy Rzewuski

Ekspert IT – systemy informatyczne ERP. Ukończone studia - Politechnika Warszawska.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »