| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Jak rekrutować przez internet?

Jak rekrutować przez internet?

Niedawno rozpoczęłam pracę w firmie rekrutacyjnej. Jest to dla mnie duże wyzwanie, ponieważ posiadam niewielką praktykę. Do moich obowiązków na razie należy między innymi przygotowywanie ogłoszeń, a także wyszukiwanie kandydatów w bazie danych i innych dostępnych źródłach oraz selekcja nadchodzących aplikacji. Wiem, że internet może być bogatym źródłem danych na temat potencjalnych kandydatów. W jaki sposób najefektywniej wykorzystać to medium w mojej pracy?

Zwiększony dostęp do informacji na temat potencjalnych pracowników to istotna, ale niejedyna zaleta korzystania w pracy rekrutera z internetu. Medium to daje możliwości tworzenia nowych narzędzi, które mogą znacznie ułatwić i skrócić cały proces rekrutacyjny – od wystawiania ogłoszeń, poprzez samodzielne wyszukiwanie kandydatów, do otrzymywania aplikacji oraz selekcji kandydatów. Od kilku lat na rynku działają internetowe giełdy pracy oferujące swoim użytkownikom różne proste funkcjonalności. Korzystanie z nich przez specjalistów ds. rekrutacji zmienia styl i podnosi jakość ich pracy.

Łatwo, szybko, sprawnie

Już na etapie wystawiania ogłoszeń w sieci rekruter korzystający z portali internetowych ma do dyspozycji wiele udogodnień. Zaletami są szybkość i wygoda użytkowania. Ogłoszenia mogą pojawić się w serwisie już chwilę po tym, jak zapadnie decyzja o zatrudnieniu pracownika. Dodatkowym ułatwieniem są szablony. Pozwalają one w taki sposób skonstruować ogłoszenie, aby podkreślić najważniejsze informacje z punktu widzenia kandydata, np. wymagania firmy czy oferowane warunki zatrudnienia. Istniejące wzory można w prosty sposób modyfikować za pomocą podstawowego edytora HTML bądź uatrakcyjnić, dodając elementy graficzne w nagłówku lub stopce ogłoszenia. Dzięki temu można stworzyć własny, niepowtarzalny wygląd ofert, który wyróżni ją na tle innych, oraz ułatwi kandydatom szybką identyfikację firmy.

Ważną cechą portali rekrutacyjnych jest możliwość indywidualizacji. Wiele oferowanych narzędzi jest od siebie niezależnych, dzięki czemu to użytkownik decyduje, które z nich i na jakich etapach rekrutacji będzie stosować. Na przykład odpowiedzi na ogłoszenia mogą być kierowane na określony adres e-mail bądź pojawiać się na koncie użytkownika. Wybierając pierwszą opcję, użytkownik kończy korzystanie z usług serwisu na etapie otrzymania aplikacji. Natomiast decydując się na drugie rozwiązanie, ma do dyspozycji kolejne narzędzia, dzięki którym szybko i sprawnie może segregować dokumenty nadsyłane przez kandydatów. Często kandydaci mogą odpowiadać na ogłoszenia znajdujące się w portalu za pomocą formularza aplikacyjnego on-line.

reklama

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Chajec, Don-Siemion & Żyto Kancelaria Prawna

Kancelaria Chajec, Don-Siemion & Żyto jest zespołem wykwalifikowanych specjalistów z różnych dziedzin prawa i biznesu, charakteryzujących się praktycznym, pro-biznesowym podejściem i umiejętnością sprawnego działania, współpracujących ze sobą w biurach w Warszawie, Krakowie i Łodzi.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »