| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Jak rekrutować przez internet?

Jak rekrutować przez internet?

Niedawno rozpoczęłam pracę w firmie rekrutacyjnej. Jest to dla mnie duże wyzwanie, ponieważ posiadam niewielką praktykę. Do moich obowiązków na razie należy między innymi przygotowywanie ogłoszeń, a także wyszukiwanie kandydatów w bazie danych i innych dostępnych źródłach oraz selekcja nadchodzących aplikacji. Wiem, że internet może być bogatym źródłem danych na temat potencjalnych kandydatów. W jaki sposób najefektywniej wykorzystać to medium w mojej pracy?

Rekrutacja bierna lub aktywna

Dzięki rozwojowi technik informacyjnych rekruter może dziś wybrać, który ze sposobów poszukiwania pracowników będzie najbardziej odpowiadał jego możliwościom oraz potrzebom. Podstawową metodą pozostaje nadal umieszczanie ogłoszeń w prasie oraz w sieci. Praktyka pokazuje jednak, że korzystanie z tradycyjnego modelu coraz częściej stanowi jedynie podstawę pracy specjalistów ds. rekrutacji. Wielu z nich decyduje się na poszukiwania aktywne, co zwiększa znacznie zasięg ich działań. W takim przypadku rekruterzy sami „wyławiają” kandydatów z sieci i z ofertą zwracają się do nich bezpośrednio. Dzięki tej metodzie mogą dotrzeć dodatkowo do osób zatrudnionych, ale niewykluczających zmiany miejsca pracy, jeśli tylko otrzymają ciekawą propozycję.

Dotrzeć do najlepszych

Również rekruterzy stosujący aktywną metodę poszukiwania pracowników znajdą w internetowych serwisach ogłoszeń rekrutacyjnych o pracę funkcjonalne i łatwe w obsłudze narzędzia, znacznie przyspiesząjące ich pracę. Portale rekrutacyjne budują własną bazę profili zawodowych, które zawierają wybrane informacje na temat umiejętności i doświadczenia potencjalnych kandydatów, a także ich preferencji zawodowych oraz miejsca zatrudnienia. Przeglądanie ich zasobów za pomocą prostej, intuicyjnej przeglądarki umożliwia szybkie odnalezienie osób spełniających wymagania i bezpośredni kontakt z nimi w celu złożenia oferty. Istnieją także mechanizmy regularnego powiadamiania o nowych użytkownikach, spełniających określone przez rekrutera wymagania.

Duży zasięg

Kolejną zaletą korzystania z internetu jest jego powszechność. Serwisy rekrutacyjne posiadają obecnie kilka milionów użytkowników i stają się coraz popularniejszą formą poszukiwania pracy. Zasięg danego ogłoszenia można dodatkowo zwiększyć poprzez jego publikację jednocześnie w kilku lokalizacjach i kilku branżach, jakich dotyczy dane stanowisko pracy.

W tym samym czasie internetowe giełdy pracy udostępniają swoje bazy ogłoszeń dużym portalom ogólnoinformacyjnym oraz wyspecjalizowanym tematycznie serwisom branżowym. Zamieszczają one na swoich stronach specjalne wyszukiwarki ogłoszeń o pracę. W ten sposób oferty mogą przeglądać także osoby, które nie korzystają jeszcze z portali rekrutacyjnych.

Postępująca internetyzacja społeczeństwa doprowadziła do powstawania nowego trendu na rynku rekrutacji. Internet stał się dziś głównym źródłem informacji na temat nowych miejsc pracy, a wirtualne giełdy pracy podstawową platformą komunikacji pomiędzy pracodawcami a potencjalnymi pracownikami. Kolejne pokolenia młodych ludzi wchodzących na rynek pracy nie będą już znały innej metody poszukiwania pracy. Serwisy rekrutacyjne będą się rozwijać, oferując coraz lepsze i bardziej nowoczesne narzędzia, a naturalną konsekwencją tego będzie całkowita rezygnacja z ogłoszeń prasowych oraz tradycyjnego pasywnego modelu poszukiwania pracowników.


reklama

Autor:

menedżer serwisu rekrutacyjnego otoPraca.pl

Źródło:

INFOR

Narzędzia kadrowego

POLECANE

UMOWY ZLECENIA 2017

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Green Drive

To kampania społeczna realizowana przez Fundację Trans.org (www.trans.org). Głównym celem akcji jest pokazanie firmom transportowym w Europie najlepszych sposobów na zmniejszenie wydatków na paliwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »