| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Czym się kierować przy wyborze agencji pracy tymczasowej

Czym się kierować przy wyborze agencji pracy tymczasowej

Decyzja o wprowadzeniu do polityki personalnej firmy takiego elementu, jak współpraca z określoną agencją pracy, powinna zostać poprzedzona wieloma czynnościami sprawdzającymi wiarygodność oraz rzetelność i kompetencje przyszłego usługodawcy.

To trudne zadanie – obecnie funkcjonuje na rynku polskim prawie 3 tysiące aktywnych agencji zatrudnienia1. W obszarze prawnym pewność, że jest to rzetelna agencja, uzyskamy, wymagając od agencji zatrudnienia przedłożenia odpowiedniego certyfikatu. Na stronie internetowej Krajowego Rejestru Agencji Zatrudnienia możemy potwierdzić aktualny wpis agencji oraz – jeśli agencja była zarejestrowana przed zniesieniem wymogu posiadania osobnych certyfikatów na każdy rodzaj działalności2 – również wszystkie certyfikaty wcześniej wydane. Uzyskanie certyfikatu agencji zatrudnienia jest obwarowane sztywnymi wymogami, w tym brakiem zaległości podatkowych oraz składkowych (ZUS, FP, FGŚP). Mamy zatem pewność, że dana agencja jest rzetelnym płatnikiem zobowiązań wobec instytucji państwowych.

Zrzeszeni pod kontrolą

Przynależność agencji pracy tymczasowej do organizacji branżowej, np. Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia, jest świadectwem na stosowanie przez nią wysokich standardów etycznych w prowadzonej działalności, m.in. stałego podnoszenie kwalifikacji personelu obsługującego klientów oraz działań zgodnych z ogólnie pojętą społeczną odpowiedzialnością instytucji rynku pracy. Warto zapytać zatem, do jakiego stowarzyszenia branżowego należy agencja, z którą zamierzamy podjąć współpracę.

Cennym źródłem informacji dla potencjalnego klienta zainteresowanego współpracą w zakresie usługi pracy tymczasowej jest strona internetowa przyszłego usługodawcy. Aktualna witryna, pełna bieżących informacji świadczy o dynamicznej działalności agencji na branżowym rynku. Natomiast aktywność w mediach jest dowodem na to, że stali pracownicy agencji są ekspertami i że zapewnią swoim klientom swobodny dostęp do specjalistycznej wiedzy.

Cenne pomysły, porady oraz dokładność świadczonych usług przez agencję pracy tymczasowej, z której usług korzystamy od ponad czterech lat, przyczyniły się w znaczącym stopniu do sukcesu naszej firmy – dlatego warto również sięgnąć po listy referencyjne stałych klientów danej agencji. To oni, obok pracowników tymczasowych, budują pozytywną lub negatywną opinię o sposobie działania agencji. To, że ich znaki firmowe widnieją w jej materiałach promocyjnych, dowodzi zadowolenia ze znajdowania się w gronie biznesowych partnerów. Możemy się spodziewać, że taka agencja będzie budować z nami układy partnerskie. Zaproponuje nam podpisanie elastycznej umowy współpracy, w której terminy i zasady realizacji zleceń będą jasno sformułowane i oparte na celu w postaci budowania sukcesu firmy – partnera w biznesie.

Autor:

dyrektor Działu Planowania Sprzedaży Progres HR

Źródło:

INFOR
Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Jobs Plus

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »