| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Rekrutacja > Czy w rekrutacji warto wykorzystać technologię wideokonferencji?

Czy w rekrutacji warto wykorzystać technologię wideokonferencji?

Chcemy dla naszej firmy pozyskać najlepiej wykwalifikowanych pracowników, jednak w mieście, w którym znajduje się nasza siedziba, nie znaleźliśmy osób spełniających wymagane kryteria. Zastanawiamy się nad wykorzystaniem wideokonferencji i jestem ciekawy, jak efektywnie i ekonomicznie poprowadzić proces rekrutacji, który przekracza granice miast czy województw, a nawet państwa. Na co powinniśmy zwrócić uwagę, korzystając z wirtualnej rekrutacji?

Oczywiście punktem wyjścia każdej organizacji pragnącej odnieść sukces jest zatrudnienie odpowiedniego personelu. Ogromne znaczenie ma praktyka rekrutacyjna. Z jednej strony, firmy coraz dłużej i dalej muszą szukać profesjonalistów z wielu branż. Z drugiej zaś, w dobie globalizacji sami kandydaci cechują się większą mobilnością niż kilka lat temu i są gotowi na zmianę miejsca zarówno pracy, jak i zamieszkania.

Liczy się czas

Na zdolność organizacji do znalezienia najlepiej wykwalifikowanych kandydatów wpływa kilka czynników. Są to między innymi granice geograficzne, ograniczenia czasowe oraz koszty podróży. Według wielu sondaży na rynku pracy typowy proces zatrudnienia pracownika, począwszy od określenia zapotrzebowania na pracowników aż do przyjęcia oferty zajmuje średnio trzy miesiące. A koszty związane z tym procesem mogą znacznie wzrosnąć, szczególnie kiedy deficyt pracowników i ich umiejętności zmuszają do szybkiego zatrudnienia, zagrażają projektom oraz wstrzymują rozwój. W konsekwencji działy kadr w firmach w poszukiwaniu sposobów na przyspieszenie i zwiększenie efektywności tego procesu oraz skrócenia czasu rekrutacji, zwracają się w kierunku rozwiązań audiowizualnej komunikacji, która może im pomóc w przeszukiwaniu życiorysów, referencji, jak również podczas rozmów kwalifikacyjnych oraz dalszego postępowania.

Tele- i wideorekrutacja

Jak poprowadzić proces rekrutacji wirtualnej? Jest kilka możliwości. Niezbędna technologia zależy od rodzaju połączeń konferencyjnych wykorzystywanych do prowadzenia rozmowy konferencyjnej. Na przykład jeśli jest to rozmowa w postaci konferencji telefonicznej, uczestnicy łączą się z aparatu telefonicznego umożliwiającego prowadzenie konferencji telefonicznych lub telefonu komórkowego. Może to być połączenie wideokonferencyjne, w przypadku którego uczestnicy muszą posiadać laptop, połączenie z Internetem oraz kamerę sieciową. Inną alternatywą, która zyskuje sobie coraz większą popularność na rynku, są rozwiązania typu telepresence, czyli rozwiązania wideokonferencyjne dające obraz i dźwięk najwyższej jakości (HD standard). Umożliwiają one naturalne, chociaż wirtualne, doświadczenie osobistego spotkania, gdzie użytkownicy lub uczestnicy są zaangażowani w konkretny proces. Ponadto telepresence zapewnia wrażenie osobistej obecności na spotkaniu. Bez względu na rodzaj połączenia, zasadniczą kwestią jest to, ażeby odpowiednia technologia była łatwo dostępna i mogła funkcjonować. Rozmowy kwalifikacyjne są stresujące i w takiej sytuacji ważne, aby uwaga uczestników spotkania skupiała się na rozmowie i sytuacji, a nie na technologii.

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Zielona Linia

Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »