| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Ocena pracy > Przedsiębiorczość kobiet w Polsce

Przedsiębiorczość kobiet w Polsce

W zarządach wielu firm nadal dominują mężczyźni, jednak kobiety zakładają dziś coraz więcej firm. Prowadzenie własnej firmy jest dla nich alternatywą dla pracy na czyjś rachunek.

- Zainspirował mnie pewien portal internetowy, a konkretnie wywiad z kobietą, która była w podobnej sytuacji jak ja, czyli nie mogła znaleźć pracy po urodzeniu dziecka. Pomyślałam, że skoro jej się udało, to dlaczego i ja mam nie spróbować? Założyłam własną działalność, a teraz sama dzielę się doświadczeniem z innymi – opowiada właścicielka sklepu on-line.

Forum Kadry

Kobiecy biznes, czyli jaki?

Co ciekawe, kobiety upodobały sobie pewne, określone branże.  Wiele, tzw. „kobiecych biznesów” działa w branży gastronomicznej (np. kawiarnie, restauracje, cukiernie, usługi typu „pieczenie ciast na zamówienie” itp.), odzieżowej (sklepy stacjonarne oraz internetowe, ciucholandy), kosmetycznej (sklepy i usługi). Choć zdarzają się wyjątki, większość kobiet preferuje działalność w branży, którą zna i „czuje”. Jest to też najlepsza recepta na powodzenie biznesu.

Warto podkreślić, że w takich branżach jak wspomniane wyżej kobiety zwykle czują się pewniej, a to je motywuje do działania. Rozwój Internetu i branży e-commerce sprzyja damskim biznesom. Wiele firm prowadzonych przez kobiety oferuje swoje usługi i produkty tylko on-line. Dzięki temu można znacząco ograniczyć koszty, jakie zwykle trzeba wyłożyć na założenie biznesu, a później też na jego prowadzenie. Taka sytuacja sprawia, że kobiety decydują się podjąć ryzyko założenia własnej firmy, mając na uwadze niewielką stratę finansową, w najgorszym wypadku.

Coraz więcej kobiet zakłada firmy i osiąga sukces. Czy pod tym względem płeć piękna różni się czymś od tej drugiej? Zazwyczaj znaczące różnice są tylko w  podejściu do biznesu i spojrzeniu na własne siły i możliwości. Kobietom nadal często brakuje pewności siebie i  wiary we własne siły. Wsparcie ze strony innych kobiet oraz odpowiednie przygotowanie merytoryczne może jednak znacząco wzmocnić wiarę we własne siły. To dobry trend, bo warto pamiętać o tym, że wzrastający poziom przedsiębiorczości kobiet wpływa nie tylko pozytywnie na nie same i ich budżet domowy, ale też na stan całej gospodarki.

Badanie zaangażowania pracowników

reklama

Autor:

, Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

Źródło:

Zielona Linia

Zdjęcia

Przedsiębiorczość kobiet w Polsce. /Fot. Fotolia
Przedsiębiorczość kobiet w Polsce. /Fot. Fotolia

Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń648.00 zł

Narzędzia kadrowego

POLECANE

PRAWO PRACY DLA RODZICÓW

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

WYDARZENIA

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Bogusz

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »