| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Kadry > HRM > Ocena pracy > Jak przeprowadzać rozmowy oceniające?

Jak przeprowadzać rozmowy oceniające?

Przed nami koniec roku i bardzo dużo pracy związanej z domykaniem kontraktów, planowaniem nowego budżetu, świąteczne spotkania firmowe i... oceny roczne. Są traktowane przez wielu menedżerów w naszej firmie jak zło konieczne, ciągną się od grudnia do marca, a nierzadko nawet do maja. Nie wiemy, co jest powodem takiego stanu rzeczy, ale zależy nam, aby w tym roku rozmowy oceniające nie były postrzegane jako wymysł działu HR, który przeszkadza menedżerom w ich codziennej pracy.

W wielu firmach rozmowy oceniające nie są traktowane przez menedżerów z należytą uwagą. Oczywiście możemy przypuszczać, że to właśnie czas odbywania takich rozmów – końcówka roku i początek następnego – jest powodem utyskiwania szefów. Z jakiegoś jednak powodu menedżerowie rzadziej narzekają na konieczność zaplanowania budżetu, rozliczenia się ze starego planu przychodów i kosztów czy na to, że pod koniec roku trzeba wystawić klientom faktury. Prawdziwych przyczyn szukać trzeba gdzie indziej.

Po co przeprowadzać rozmowy?

Jeśli kierownicy i dyrektorzy nie widzą korzyści wynikających z rozmów oceniających, nie będą się w nie angażować. Przyjrzyjmy się zatem, co daje dobrze przeprowadzona rozmowa oceniająca.

Analiza efektów pracy

Rozmowy oceniające są często jedyną okazją, aby na spokojnie przeanalizować efekty pracy pracownika, a także zastanowić się nad przyczynami zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych efektów. Bardzo często koncentrując się na założonych przez firmę celach, menedżerowie nie mają czasu na to, by na spokojnie przeanalizować, co sprawia, że dobrzy pracownicy są dobrzy, a tym pozostałym nie udaje się realizować celów. Gdy byłam dyrektorem działu obsługi klienta, przeprowadzałam rozmowę oceniającą z szefową ds. obsługi klienta na Dolnym Śląsku. Zapytałam ją o to, jak to się stało, że w bardzo krótkim czasie, bo w trzy dni, udało się jej zespołowi przygotować mailing dla klienta, które to zadanie trwa zazwyczaj ok. tygodnia. Odparła, że już od kilku miesięcy współpracuje z działem medycznym – czasem w kryzysowych sytuacjach to ona i jej ludzie zostają trochę dłużej w pracy, by pomóc pielęgniarkom w ich dokumentacji, a tym razem to pielęgniarki wykorzystały swoje wolne chwile, aby wesprzeć dział obsługi. Dzięki tej rozmowie mogliśmy wykorzystać ten pomysł w innych regionach i wykorzystując tę metodę zorganizowaliśmy pracę tak, że praca po godzinach została całkowicie wyeliminowana.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia kadrowego

POLECANE

REWOLUCJA W EMERYTURACH

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Eco Carport

Producent i dystrybutor wiat z drewna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od kadry.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK